Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT

Nieuwe producten en diensten van Siebel Systems versnellen ingebruikname en acceptatie door eindgebruikers van CRM-oplossingen

Nieuwe diensten en reeks van standaard businessprocessen versnellen 'return on investment' (ROI)

CANNES, Frankrijk - 4 juni 2003 - Siebel Systems heeft een reeks nieuwe producten en diensten geïntroduceerd die de mogelijkheden van organisaties om CRM-systemen in gebruik te nemen aanzienlijk uitbreiden en verbeteren. Siebel Global Services beschikt hiermee over een uitgebreide reeks van nieuwe zogeheten 'Rapid Deployment Offerings' (RDO) en 'MultiChannel Effectiveness (Sales Methodology) Services'. Dit zijn diensten die tegen een vaste prijs beschikbaar zijn en gericht zijn op een snelle ingebruikname van CRM-oplossingen en training van de betrokken medewerkers. De nieuwe services stellen gebruikers in staat maximale waarde te halen uit investeringen in technologie en bovendien een optimaal concurrentievoordeel te behalen. Daarnaast heeft Siebel Systems zogeheten 'Business Process Solution Sets' ontwikkeld waarmee bedrijven op effectieve wijze zakelijke veranderingsprocessen die samenhangen met een CRM-strategie kunnen beheren en sturen.

Maximale waarde creëren door snelle ingebruikname
De Rapid Deployment Offerings van Siebel Systems maken het bedrijven mogelijk om snel Siebel-toepassingen in gebruik te nemen waardoor een duidelijke zakelijke impact ontstaat. De RDO's zijn beschikbaar voor vijftien Siebel eBusiness Applications en Siebel 7-upgrades en bestaan uit een gebundelde reeks van implementatiediensten die van cruciaal belang zijn voor het met succes in gebruik kunnen nemen van specifieke toepassingen. Deze diensten zijn nu uitgebreid met onder andere technische trainingen, evaluaties door experts ('expert services reviews') en branchespecifieke diensten.

Rapid Deployment Offerings worden gebaseerd op een goed gedefinieerd projectplan en kennen een vaste prijs en een vaste periode waarbinnen de diensten resultaat opleveren, afhankelijk van de toepassing vier tot dertien weken. Training en opleiding van eindgebruikers maakt eveneens deel uit van dit dienstenpakket, aangezien een hoog niveau van gebruikersacceptatie van groot belang is bij iedere implementatie. Door duidelijke implementatierichtlijnen vast te stellen versnellen RDO's de ROI doordat het project gegarandeerd op tijd en tegen een lagere total cost of ownership wordt opgeleverd.

"Siebel Rapid Deployment Offerings geven onze klanten de zekerheid dat hun Siebel-oplossingen op tijd en binnen budget beschikbaar zijn", zegt Karen Riley, senior vice president Global Services. "Siebel reageert met deze diensten op een duidelijke vraag vanuit de markt naar Rapid Deployment Offerings. We onderstrepen daarmee niet alleen ons commitment om onze klanten te helpen succesvol te zijn, maar weverkorten bovendien hun 'time to value'."

Siebel MultiChannel Effectiveness Services helpen omzetdoelstellingen bereiken Siebel MultiChannel Effectiveness Services is een op verkoopeffectiviteit gerichte consultancyorganisatie die is gericht op het snel implementeren van praktische en herhaalbare verkoopprocessen. De unieke domeinexpertise van Siebel Systems ten aanzien van belangrijke verkoopmethodieken als Siebel Target Account Selling (TAS), Enterprise Selling Process (ESP) en Channel and Alliance Management Process (CHAMP) biedt bedrijven de zekerheid dat zij hun verkoopkansen goed kunnen beheren en snel tot daadwerkelijke verkopen kunnen komen.

"Siebel MultiChannel Effectiveness Services is een direct resultaat van de vele bedrijven die een beroep doen op Siebel Systems voor verkoopprocessen. Deze processen hebben zich in de praktijk bewezen en zijn bedoeld voor het op effectieve wijze beheren van verkoopkansen, accountgegevens en partners", zegt Paul Green, vice president en general manager van Siebel MultiChannel Services. "Met MultiChannel Effectiveness Services kunnen verkooporganisaties effectiever werken, omdat een geïntegreerde reeks van verkoopmethodieken, verkooptrainingen en 'best in class' businessprocessen kunnen worden toegepast. Deze aanpak heeft zichzelf reeds ruimschoots in de praktijk bewezen en positioneert ons als een vertrouwde adviseur. Onze klanten kunnen hierdoor meer verkoopkansen genereren, terwijl de te leveren inspanning kleiner wordt."

De Siebel MultiChannel Services-methodiek wordt gebruikt door wereldwijd ruim vijfhonderd Siebel-klanten met meer dan 250 000 verkoopmedewerkers in dienst. De methodiek stelt bedrijven in staat best practices te implementeren en in te voeren die resulteren in structurele gedragsveranderingen in de gehele verkooporganisatie. Klanten die gebruik maken van de methodieken zien in de regel binnen één jaar verbeteringen van tenminste 15 procent ten aanzien van de verkoopeffectiviteit (gemeten in verkoopvolume en lagere verkoopkosten). Siebel Systems is de enige softwareaanbieder die deze toonaangevende verkoopmethodieken voor account management, opportunity management en partner management volledig geïntegreerd en ondersteund levert binnen de Siebel eBusiness Applications.

Business Process Solution Sets helpen klanten veranderingen plannen en implementeren Klanten van Siebel zijn van mening dat het documenteren van bedrijfsprocessen en het tot overeenstemming komen over modificaties op deze processen circa 50 procent in beslag nemen van de tijd die zij besteden aan een CRM-implementatie. Het beheren van deze veranderingen vereist bovendien van klanten dat zij vaststellen welke standaarden, hulpmiddelen en software nodig zijn voor het ondersteunen van de tijdens de business-analysefase opnieuw ontworpen processen.

Siebel Business Process Solution Sets (BPSS) zijn gebaseerd op best practices die zijn ontstaan na meer dan 3.500 implementaties van Siebel eBusiness Applications. Siebel Systems heeft de meest waardevolle bedrijfsprocessen die door Siebel eBusiness Applications worden ondersteund in kaart gebracht en biedt klanten een snelle en gemakkelijke manier om te begrijpen hoe Siebel-software optimaal kan worden toegepast om zakelijke problemen en uitdagingen op te lossen. Zo maakt Siebel BPSS het bedrijven mogelijk om snel vast te stellen welke businessprocessen standaard en 'out of the box' door Siebel-applicaties worden ondersteund, zodat geen onnodig maatwerk behoeft te worden verricht. BPSS geeft ook gedetailleerd en stap-voor-stap weer welke informatiestromen tussen afdelingen en systemen lopen zodat bedrijven eventuele communicatieproblemen die een meer complete kijk op klanten, werknemers of partners verhinderen kunnen identificeren en oplossen.

Siebel BPSS biedt een gestandaardiseerde aanpak en een eenduidige taal voor het definiëren en in kaart brengen van bedrijfsprocessen die zowel door Siebel-applicaties als toepassingen van derden kunnen worden ondersteund. Het resultaat is een beter ingerichte organisatie. BPSS helpt bovendien klanten om een hogere ROI te bereiken omdat de kosten voor implementatie en het opwaarderen van systemen worden gereduceerd, terwijl tegelijkertijd de acceptatie door eindgebruikers wordt vergroot.

Over Siebel Global Services
Siebel Global Services biedt een brede reeks van diensten voor het ondersteunen van klanten tijdens het plannen, implementeren en in gebruik nemen van Siebelprojecten. Siebel Systems kent daarnaast langdurige business allianties met toonaangevende aanbieders van consultancydiensten die een aanvulling vormen op de faciliteiten van Siebel Global Services voor het aanbieden van complete oplossingen. Siebel Systems komt hiermee tegemoet aan de groeiende vraag van enterprise-klanten.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen. Met wereldwijd meer dan 3500 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-, PRM- en ERM-toepassingen die volledig zijn afgestemd op individuele branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Bedrijven kunnen hiermee klanten een superieure 'experience' bieden en winstgevende relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 28 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebelsystems.nl. © 1990-2003 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Meer informatie
Sandra Wasseur
Marketing Director Northern-Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020 540 1000