Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT

Siebel eBusiness Applications versnellen 'time to value'

Siebel-gebruikers realiseren kostenbesparingen van 17 procent met Siebel 7.5.3 en 39 procent met Siebel 7.7

CANNES, Frankrijk - 4 juni 2003 - Siebel Systems heeft nieuwe producten geïntroduceerd die gebruikers de snelste 'time to value' bieden. Conform de in oktober 2002 door chairman en CEO Thomas M. Siebel afgegeven productplannen, heeft Siebel Systems ten overstaan van ruim 1.500 deelnemers aan de Siebel European User Week in Cannes Siebel 7.5.3 geïntroduceerd. Doordat deze laatste toevoeging aan de Siebel 7-productfamilie een kostenbesparing van 17 procent mogelijk maakt, zet deze oplossing een nieuwe standaard ten aanzien 'time to value'. De komende Siebel 7.7 zal gebaseerd zijn op de nu vrijgegeven 7.5.3-versie en zal een kostenbesparing van 39 procent mogelijk maken.

In 2002 heeft Siebel Systems een productontwikkelingsplan in werking gezet dat tot doel heeft tot een aanzienlijke verlaging te komen van de kosten die gebruikers moeten maken voor het gebruiken van enterprise applicaties. Het plan diende tevens om de time to value voor Siebel-klanten fors te verbeteren. Om deze doelstellingen te kunnen bereiken, heeft Siebel Systems acht punten geïdentificeerd om tot de laagst mogelijke total cost of ownership te komen: installatie, configuratie, operatie, upgrade, performance, gebruiksgemak (usability), testing en integratie. Op basis van analyses, tests en de inbreng van klanten heeft Siebel Systems bij het ontwikkelen van Siebel 7.5.3 deze acht punten van kwantificeerbare doelstellingen voorzien. Ook voor de volgende versie - Siebel 7.7 - zijn duidelijke doelstellingen geformuleerd.

"Siebel Systems heeft de aandacht altijd gericht op het succesvol maken van onze klanten - of we het nu hebben over het ontwikkelen van toonaangevende producten of het aanbieden van complete diensten voor implementatie en ondersteuning. Omdat klanten zochten naar nieuwe manieren om de efficiency te maximaliseren en de kosten te verlagen, hebben wij onze ontwikkelingsinspanningen nadrukkelijk gericht op deze eisen en wensen", zegt David Schmaier, executive vice president van Siebel Systems. "Gedurende de laatste twaalf maanden hebben wij onze ontwikkelingsinspanningen met name gericht op die factoren die een aanzienlijke bijdrage kunnen leveren aan het verlagen van de total cost of ownership en het vergroten van de return on investment. Wij beschikken ten aanzien van de Siebel 7-familie over duidelijke en in de praktijk vastgestelde resultaten en zullen dan ook doorgaan met het aan onze klanten aanbieden van de snelst mogelijke 'time to value'."

Siebel Smart Web Architecture vergroot acceptatie door eindgebruikers en verlaagt TCO Siebel Systems heeft in Siebel 7 de Siebel Smart Web Architecture geïntroduceerd. Hiermee is een nieuwe standaard gezet ten aanzien van gebruiksgemak en performance voor browser-gebaseerde CRM-toepassingen. Siebel Smart Web Architecture is de eerste en tot nu toe enige webarchitectuur voor CRM-toepassingen die het hoge niveau van interactie biedt dat we tot nu toe alleen van desktop-applicaties gewend zijn. Klanten beschikken hiermee over het beste van twee werelden: de kostenbesparingen die het gevolg zijn van de snelle ingebruikname van applicaties die niet lokaal geïnstalleerd behoeven te worden en de rijke, interactieve gebruikservaring die tot nu toe alleen van desktop-applicaties bekend waren. Met Siebel 7.5.3 en Siebel 7.7 breidt Siebel Systems de Siebel Smart Web Architecture verder uit zodat een ongekend gebruiksgemak, prestatieniveau en uitbreidbaarheid kan worden aangeboden, terwijl tegelijkertijd de kosten verder worden verlaagd.

Om de doelstellingen te kunnen bereiken, heeft Siebel Systems fors geïnvesteerd in het Siebel 7-platform en daarbij de aandacht vooral gericht op de belangrijkste kostenfactoren voor gebruikersorganisaties van welke omvang ook. Een aanzienlijk deel van het product- en engineering-team van Siebel - 1.700 mensen sterk - heeft de aandacht gericht op het reduceren van deze kostenfactoren en het realiseren van een zo laag mogelijke TCO.

Siebel 7.5.3 kan snel en eenvoudig over elke Siebel 7.5-versie heen worden geïnstalleerd. Dat is mogelijk doordat het niet nodig is een volledige opwaardering van de onderliggende database door te voeren. Ook is geen samenvoeging van repositories nodig. De nieuwe release - die binnen zestig dagen beschikbaar zal zijn - omvat verder significante verbeteringen op tal van gebieden. Benchmarks laten 14 procent lagere installatiekosten zien, een reductie van 11 procent in de kosten die voor upgrades gemaakt moeten worden, evenals 10 procent lagere operationele kosten. Bovendien is een verbetering van meer dan 25 procent mogelijk ten aanzien van het prestatieniveau en de schaalbaarheid. De Siebel Smart Web Architecture omvat nieuwe functies en faciliteiten die zowel het beslag op het werkgeheugen als de cpu vermindert, terwijl ook het interactieniveau, de prestaties en de schaalbaarheid in een netwerkomgeving zijn verbeterd. De laatste versie van Siebel's reeks van 'upgrade utitilies' kent bovendien verbeteringen als de Web Client Migration Wizard en hulpmiddelen voor het navigeren door en het analyseren van voor de migratie belangrijke logfiles en scripts, waardoor een aanzienlijke vermindering kan worden gerealiseerd van de kosten en de tijd die met een migratie zijn gemoeid.

De Smart Web Client omvat nieuwe functies die gericht zijn op gebruiksgemak, zoals kolommen en lijsten met vaste posities, waardoor eindgebruikers snel door groepen van samenhangende records kunnen bladeren en zoeken. Nieuw is ook attachment management waarmee eindgebruikers op volledig transparante wijze attachments kunnen bewerken en deze wijzigingen op de server kunnen opslaan. Het zijn slechts enkele voorbeelden van de manier waarop de Siebel-gebruikersinterface verder wordt verbeterd en verfijnd om tot een maximale productiviteit van de eindgebruiker te komen.

De ontwikkelingsinspanningen van Siebel Systems zijn nauwkeurig afgestemd op de eisen, wensen en feedback van meer dan 3.500 klanten. De volgende versie van Siebel 7 - Siebel 7.7 - zal een aanzienlijke uitbreiding van de functionaliteit kennen, evenals verbeteringen aan de Siebel Industry Applications, verder verbeterde ondersteuning van businessprocessen, een verbetering van het gebruiksgemak, het prestatieniveau en de schaalbaarheid, terwijl tevens doorbraken verwacht mogen worden om de laagst mogelijk total cost of ownership mogelijk te maken. Siebel 7.7 kent dezelfde architectuur als eerdere Siebel 7.x-versies. De introductie staat gepland voor het voorjaar van 2004.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen. Met wereldwijd meer dan 3500 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-, PRM- en ERM-toepassingen die volledig zijn afgestemd op individuele branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Bedrijven kunnen hiermee klanten een superieure 'experience' bieden en winstgevende relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 28 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebelsystems.nl.

© 1990-2003 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Meer informatie
Sandra Wasseur
Marketing Director Northern-Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020 540 1000