Ingezonden persbericht

Seminar & Expositie
ICT FACILITY MANAGEMENT 2003
State of the art software en E-Business oplossingen voor Facility Management en Gebouwbeheer

Donderdag 5 juni 2003 Triavium Nijmegen

INLEIDING

Wat is Facility Management?
Het integraal plannen, realiseren en managen van de huisvesting, de services en de middelen, die moeten bijdragen aan een effectieve, efficiënte en flexibele verwezenlijking van de doelen van de organisatie in een veranderende omgeving.

Het vakgebied Facility Management
Het vakgebied Facility Management omvat niet alleen meer het faciliteren van klanten op het gebied van huisvesting en services, maar naast integratie van Human Resource Management, Office Management, Financieel Management, vindt steeds vaker integratie van ICT aansluiting bij Facility Management. Met andere woorden, het vakgebied Facility Management verandert en daarmee de taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden van een Facility Manager. Directies gaan zich steeds meer realiseren wat de consequenties zijn van verkeerde keuzes in faciliteiten waardoor de Facility Manager steeds serieuzer wordt genomen binnen de organisatie.

Ontwikkelingen binnen de Facilitaire Organisatie
De laatste jaren zijn in de ontwikkeling van facilitaire organisaties twee belangrijke trends waar te nemen in de besturing en de klantgerichtheid. Besturing: lange termijn uitvoeringsplan, meerjaren investeringsramingen, prestatie-indicatoren en besturingsparameters, periodieke managementinformatie, contractmanagement, projectmanagement, periodieke kwaliteitsmeting. Klantgerichtheid: centraal meldpunt voor storingen, afspraken over responstijden voor curatief onderhoud, gaan werken met facilitaire dienstengids, Service Level Agreements over services (soort, omvang, kwaliteit en kosten) met gebruikers, tevredenheidsonderzoek bij klanten, afspraken met medewerkers over communicatie met klanten.

Maatschappelijke ontwikkelingen en de Facilitaire Organisatie Maatschappelijke ontwikkelingen zijn van invloed op het denken over en binnen facilitaire organisaties. Economische ontwikkelingen zoals fusies, samenwerking en overnames zorgen ervoor dat de facilitaire organisatie meer en meer op eigen benen moet kunnen staan en bedrijfsmatig aangestuurd dient te worden. Daarnaast is het steeds moeilijker gekwalificeerde mensen voor de facilitaire functie te vinden. En denkt u eens aan de veranderende behoefte van de consument. Tevens bieden technologische ontwikkelingen, met name op het gebied van ICT, de klant andere en betere mogelijkheden.

Facility Management en automatisering
De ontwikkelingen in ICT spelen dus een steeds belangrijkere rol, ook bij Facility Management. Wilt u als Facility Manager kosten besparen en efficiënter gaan werken, dan kunt u niet meer om automatisering heen. Veranderingen binnen de facilitaire organisatie en maatschappelijke ontwikkelingen vragen om vernieuwende applicaties.Vanuit reeds aanwezige Facility Management Information Systems (FMIS) wordt nu dan ook een stap voorwaarts gemaakt met de introductie van het Enterprise Information Portal (EIP).

Wat is een Enterprise Information Portal (EIP)?
Een EIP is een centraal toegangspunt dat toegang biedt tot reeds aanwezige informatiebronnen en processen van een organisatie. Een systeem dat gebaseerd is op Web Technologie, waarin content centraal staat. Facilitaire-, Human Resource-, ICT- en Office Managementsystemen kunnen dankzij EIP door klanten, leveranciers en eigen medewerkers geïntegreerd benaderd worden. Middels een EIP wordt de productiviteit verhoogd en komt men tot een verregaande standaardisatie. Een zogenaamd facilitair EIP stelt leveranciers, klanten en medewerkers in staat zich van de alleen voor hen relevantie informatie te voorzien. Inmiddels is het verkrijgen van informatie via intranet standaard binnen elke applicatie. Echter, door de grote hoeveelheid informatie uit alle aanwezige deelsystemen (bijv. HRM, Financiën, Gebouwen etc.) af te stemmen op de behoefte, functie en de wensen van de gebruiker, ontstaat nieuwe kennis en dus ook relevante informatie, hetgeen leidt tot efficiënter werken. Vrijwel alle applicatiebouwers zijn op dit moment bezig om toepassingen zoals Facility Management/Front Office, Facility Management/Back Office, ICT-meldingen etc. geschikt te maken voor gebruik via een webbrowser. Met andere woorden, de applicatie wordt "web enabled" gemaakt

Het seminar en expositie ICT Facility Management
Op donderdag 5 juni 2003 organiseert het Centrum voor Kennis Communicatie (CKC) voor de eerste keer het jaarlijkse seminar en expositie ICT Facility Management in het Triavium te Nijmegen. Tijdens het event komen niet alleen de laatste ICT-ontwikkelingen voor Facility Management aan de orde, maar wordt u ook een pragmatisch stappenplan met concrete handreikingen aangeboden waar u morgen al mee aan de slag kunt! Daarnaast tonen de deelnemende exposanten op de expositie en in de diverse parallellezingen u de diverse ICT- mogelijkheden en -oplossingen op uw vakgebied, toegespitst op uw organisatie.

Voor wie bestemd?
Het seminar en expositie richt zich met name op:

Facility managers

ICT managers

Algemeen directeuren

Financieel managers

Huisvestigingsmanagers

Corporate real estate managers

Medewerkers en hoofden interne zaken

Medewerkers en hoofden inkoop

Medewerkers en hoofden civiele of technische dienst

Medewerkers en hoofden algemene zaken

Officemanagers met facility management taken

En verder voor iedereen die geïnteresseerd is in ICT-ontwikkelingen voor Facilitair Management

Sponsoring?
Wenst u informatie omtrent SPONSORING van het seminar en expositie ICT Facility Management, vult u dan gerust het SPONSORFORMULIER in. Wij sturen u de informatie dan zo spoedig mogelijk per e-mail toe. Wenst u meer informatie omtrent de opzet en sponsoring van het seminar en expositie, neemt u dan gerust even contact op met:


Deelname als bezoeker?
Wilt u verzekerd zijn van een plaats als bezoeker, dan kunt u zich nu al inschrijven via het AANMELDINGSFORMULIER. De kosten voor deelname aan het seminar en expositie ICT Facility Management bedragen EUR. 195,00 (excl. BTW) per persoon. Bij de prijs zijn koffie/thee, lunch, borrel en een uitgebreide documentatiemap inbegrepen. Elke tweede persoon van dezelfde organisatie kan GRATIS deelnemen aan het seminar en expositie!!!

Organisatie
Centrum voor Kennis Communicatie
CKC, Postbus 984, 5600 AZ Eindoven
Telefoon: 040 - 212 94 99 Fax: 040 - 212 94 07

Projectteam
Betty Rombout, Project Manager, betty@ckc-seminars.nl Joke Rosier, Account Manager, joke@ckc-seminars.nl Pramila Roozen, Assistente Project Manager, pramila@ckc-seminars.nl Telefoon: 040 - 212 94 99
www.ckc-seminars.nl/ictfm