Virgin Atlantic optimaliseert online dienstverlening met Tridion

Amsterdam, 10 juni 2003 - De Britse luchtvaartmaatschappij Virgin Atlantic heeft voor het beheer van haar internationale websites het content management systeem van Tridion gekozen. Het bedrijf wil hiermee haar klanten een nog betere service bieden. De software wordt ingezet om content op de internationale websites eenvoudig actueel te houden en wereldwijd een eenduidige boodschap uit te stralen.

De nieuwe site van Virgin Atlantic (www.virgin-atlantic.com) maakt gebruikt van Tridion's Blueprint-functionaliteit. Zo heeft Virgin Atlantic wereldwijd een uniforme uitstraling gecreëerd, die eenvoudig te handhaven en te beheren is.

"Wij hebben vijf content management systemen geëvalueerd en uiteindelijk voor Tridion gekozen. Niet alleen vanwege het gebruiksgemak en de goede prijs/kwaliteit-verhouding, maar ook omdat we met Tridion meerdere websites kunnen beheren. Nu we Tridion hebben ingezet, kunnen we ons gaan toeleggen op het daadwerkelijk uitbouwen van de online diensten in plaats van ons bezig te houden met administratieve taken," aldus Steve Harris, teamleider groupware en intranet-systemen bij Virgin Atlantic.

"Omdat merkconsistentie bijdraagt aan het succes van een onderneming, is het belangrijk om een eenduidige boodschap te communiceren, ook op het web. Het merk 'Virgin' is wereldwijd een herkenbaar merk en moet om die reden ook wereldwijd worden gehandhaafd. Net zoals de dochtermaatschappij Virgin Money, heeft Virgin Atlantic nu ook gekozen voor Tridion om informatie op een uniforme manier on line te publiceren," aldus Alun Cope-Morgan, managing director bij Tridion UK.

Over Tridion
Tridion is een Europese leverancier van geavanceerde software voor enterprise content-management. Tridions oplossing, Tridion R5, maakt een geïntegreerde aanpak mogelijk van alle bedrijfsinformatie en content. Content afkomstig uit verschillende bronnen, kan eenvoudig worden beheerd, bewerkt en verder gedistribueerd via uiteenlopende kanalen: van websites tot en met mobiele telefoons, PDA's of drukwerk. In diverse talen en voor verschillende doelgroepen, maar altijd met behoud van de corporate huisstijl. Tridions unieke 'single-sourcing'- en 'blueprint management'-functionaliteit biedt bedrijven een snelle en hoge return on investment op hun complexe content-managementinfrastructuren. Tot de klanten van Tridion behoren multinationals als ABN Amro, Alcatel, AKN, Akzo Nobel, Blackwell Publishers, Carrefour, Deutsche Telekom, Garnier, Heineken, Honda, ING, KLM, Open University (UK), Scania, Sdu, Virgin Atlantic, Unilever en Wolters-Kluwer. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam; het bedrijf is aanwezig in alle Europese landen en de VS. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.nl

Voor meer informatie
Tridion
Miranda van der Voort
020-201 05 00
miranda.vandervoort@tridion.com

Whizpr
Annerieke Kamphuis
0317-410 483
tridion@whizpr.nl