Tom Coronel



---

---

15 Juni 2003 07:00: Spyker vecht zich door de nacht

De duisternis heeft weer plaatsgemaakt voor het daglicht op Le Mans. Team Orange Spyker is de nacht echter niet zonder slag of stoot doorgekomen. Nadat Hans Hugenholtz na zijn enkele stint de auto weer had overgegeven aan Tom Coronel kwam de Huizenaar niet weg uit de pits. "Hij sloeg af toen ik de koppeling losliet. Ik heb het een stuk of drie keer geprobeerd. Het lukte nog steeds niet dus besloot ik de auto in z'n versnelling te starten. Ook dat lukte niet. Later bleek er olie uit de versnellingsbak te zijn gelopen waardoor de bak vastliep. Toen ik hem uit de versnelling wilde starten brandde de startmotor door omdat de bak vast zat. Domme pech dus", aldus Coronel. Het lijkt erop dat de versnellingsbak de achilleshiel van de Spyker is. Het team is nu bezig met een bakwissel. Laten we hopen dat de Spyker het hiermee tot 16:00 kan volhouden.

---

15 Juni 2003 04:00: Spyker halverwege op Le Mans

Team Orange Spyker heeft de eerste helft van de 24 uurs race op Le Mans voltooid. Na 12 uur rijden ligt het team op de 39e plaats en 12 in de GT klasse. Hans Hugenholtz is zojuist ingestapt na een versnellingsbak wissel. "De bak die er in zat nadat Tom met problemen binnenkwam was een tijdelijke oplossing. Omdat we in de warmup ook al een versnellingsbak hebben gewisseld hadden we geen goed reserve exemplaar. De bak die er in zat zou het nooit vol hebben gehouden tot het eind van de race. We hebben dus de bak van vanmorgen gerepareerd en die weer in de auto gezet", aldus Victor Müller.

Meer problemen voor Team Orange Spyker
---

15 Juni 2003 02:00: Geen problemen meer voor Coronel

Tom Coronel heeft zijn dubbele stint er zojuist opzitten. De Huizenaar heeft het stuur overgegeven aan Norman Simon. "De auto loopt nu lekker', aldus Coronel. "Ik moest alleen nog een beetje wennen aan de nieuwe versnellingsbak. De verhoudingen zijn een beetje anders en daar moet je rekening mee houden op de baan. De twee en de drie zijn eigenlijk een beetje te lang, dus het uitaccelereren duurt wat langer. Omdat de auto het goed deed kon ik me goed op de rondetijden concentreren. We hebben met het team een tempo van 4m30s afgesproken en ik hield een wedstrijdje met mezelf om exact die tijd te rijden. Dat lukt aardig en het was een leuk tijdverdrijf. Vooral als ik wat oponthoud had met het verkeer gaf ik wat in de Porsche bochten wat extra gas om toch die vier dertig te rijden. Dan is het soms toch balen als je 4m29 op het pitbord ziet staan", grapte Coronel.

Probleemloze wissel voor Team Orange Spyker

Team Orange Spyker ligt nu op de 39e plaats met een achterstand van 56 ronden op de Bentley van Smith / Capello en Kristensen.
---

14 Juni 2003 24:00: Team Orange Spyker terug in de race

Team Orange Spyker is terug in de race! Na een oponthoud van 37 minuten vanwege een versnellingsbakwissel is Tom Coronel de baan weer opgegaan voor een dubbele stint. Zojuist is hij binnen geweest om bij te tanken en is hij voor 14 ronden de baan weer opgegaan. De auto lijkt het na de reparatie goed te houden aangezien het team bij de tankstop geen verder werkzaamheden heeft uitgevoerd.