Gemeente Maassluis

Persberichten

17-6-2003

Commissie Algemene Zaken vergadert op 23 juni

Op maandag 23 juni komt de raadscommissie Algemene Zaken bijeen voor een openbare vergadering. De vergadering wordt gehouden in het stadhuis aan de Koningshoek en begint om 20.00 uur. Voorzitter van deze raadscommissie is raadslid de heer W.G.J Veen.

Op de agenda staan onder ondere de volgende onderwerpen:

Opening van de vergadering

Vaststelling van de agenda
De voorzitter stelt de leden van de commissie voor de concept agenda definitief vast te stellen. De volgorde van de agendapunten kan, indien door belangstellenden wordt ingesproken, worden aangepast.

Spreekrecht
Burgers kunnen inspreken over onderwerpen die op de agenda van de vergadering staan. Insprekers dienen bij het begin van de vergadering aanwezig te zijn en zich te melden bij de voorzitter van de commissie. De agendapunten waarover wordt ingesproken, worden zoveel mogelijk bij voorrang aan de orde gesteld.

Vragenhalfuur
Direct na de aanvang van de officiële commissievergadering is er voor burgers de gelegenheid om vragen te stellen of opmerkingen te maken over onderwerpen die tot het terrein van de commissie behoren.

Vaststelling van het verslag van
de openbare vergadering van de commissie Algemene Zaken d.d. 19 mei 2003

Aktiepuntenlijst
Aan de hand van de actiepuntenlijst van de commissie Algemene Zaken kan zonodig de voortgang worden besproken.

Rondvraag
In verband met mogelijke beantwoording van vragen door aanwezige portefeuillehouders wordt de rondvraag aan het begin van de agenda geplaatst.
Uitgenodigd: Dhr. J.A. Karssen.

Presentatie criminaliteitscijfers
De heer Langendoen (politie Rotterdam Rijnmond) is uitgenodigd om een presentatie te geven over de criminaliteitscijfers in Maassluis.

Meldpunt veiligheidsaangelegenheden In het collegeprogramma is opgenomen het voornemen om te komen tot een meldpunt voor veiligheidsaangelegenheden. Het college stelt voor om bij wijze van proef voor de periode van een jaar, naast het bestaande centraal registratiesysteem voor fysieke veiligheidsaspecten, een meldpunt voor veiligheidsaangelegenheden in de vorm van een E-mailadres (veiligheid@maassluis.nl) in het leven te roepen. Daarnaast kunnen burgers die niet over een internetaansluiting beschikken altijd terecht in het gemeentelijk informatiecentrum in de hal van het stadhuis.
Uitgenodigd: Dhr. J.A. Karssen

Jaarverslagen 2002
De (financiele) jaarverslagen 2002 van de gemeente Maassluis en Dukdalfbedrijven zijn gereed. De accountant heeft de stukken onderzocht en een goedkeurende verklaring afgegeven. Het college heeft besloten de jaarverslagen 2002 ter vaststelling aan de raad aan te bieden.
Uitgenodigd: Dhr. P. Hoogenraad

Burgerjaarverslag 2002
De burgemeester biedt de tekst van het burgerjaarverslag 2002 van de gemeente Maassluis ter kennis aan aan de commissie algemene zaken. In het verslag legt de burgemeester verantwoording af over de mate van burgergerichtheid van het bestuur.
Uitgenodigd: Dhr. J.A. Karssen

---

b> Begroting 2004 en Jaarrekening 2002 RHRR Het college meent dat vooralsnog niet kan worden ingestemd met de begroting 2004 en de jaarrekening 2002 van de Regionale Hulpverleningsdienst Rotterdam-Rijnmond (RHRR). Het standpunt van het college wordt kenbaar gemaakt aan het Algemeen Bestuur RHRR. De gemeenteraad wordt voorgesteld niet akkoord te gaan met de begroting 2004 en jaarrekening 2002 van de RHRR. Uitgenodigd: Dhr. J.A. Karssen

Begroting 2004 Brandweer Waterweg
Het college kan instemmen met de begroting 2004 van Brandweer Waterweg en het daarbij horende meerjarenperspectief. De raad wordt derhalve voorgesteld eveneens akkoord te gaan met de betreffende begroting en meerjarenperspectief.
Uitgenodigd: Dhr. J.A. Karssen

GBA beheerregeling en Verordening GBA Op 1 september 2001 is de Wet Bescherming Persoonsgegevens in werking getreden. Door de komst van deze wet zijn privacybepalingen in de Wet Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (Wet BGA) aangescherpt. Eén van deze bepalingen is dat een verordening moet worden vastgesteld die het verstrekkingenbeleid aan binnengemeentelijke gebruikers en derden regelt. Ter uitvoering hiervan wordt de raad voorgesteld de verordening "Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens" vast te stellen. Uitgenodigd: Dhr. J.A. Karssen

Renovatie raadzaal
In december 2002 heeft de raad uitgesproken dat verbouwing en renovatie van de raadzaal noodzakelijk is. Naar de mening van de raad was het destijds ingediende plan echter te ambitieus en diende dit versoberd te worden. Het college heeft besloten in te stemmen met een nieuw renovatieplan voor de raadzaal en met de uitgestelde vervanging van de klimaatinstallatie in de raadzaalvleugel en stelt de commissie Algemene Zaken en de gemeenteraad voor met de uitvoering van deze plannen in te stemmen.
Uitgenodigd: Dhr. J.A. Karssen

Informatie van het college over beleidsnota Handhaving en Toezicht In de notitie wordt inzicht gegeven over de lijn die is gekozen bij het opstellen van handhavingsbeleid.
Uitgenodigd: Dhr. J.A. Karssen

Raadsinformatiebrieven

1. Projecten Kids tegen geweld (Landelijke Stichting tegen Zinloos Geweld)

2. Jaarverslag VVV 2002/mondelinge informatie(zie actiepuntenlijst onder 2003.02)

3. Procedure begrotingsbehandeling raad
Verder voorkomende zaken

Agendapunten volgende vergadering
De leden van de commissie kunnen desgewenst agendapunten aandragen voor de komende vergaderingen.

Sluiting
Om uiterlijk 23.00 uur.

Inzage
De bij de agenda van de commissievergadering behorende vergaderstukken zijn voor belangstellenden in te zien in de speciale publieksmap in het informatiecentrum in de hal van het stadhuis. Het informatiecentrum is voor het inzien van stukken geopend van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 17.00 uur en van 19.00 tot 21.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 16.00 uur. Op vrijdagavond en zaterdag ligt de publieksmap met commissiestukken ter inzage in de bibliotheek aan de Uiverlaan.
Klik hier voor de agenda.