Gemeente Maassluis
Persberichten
17-6-2003
Commissie Algemene Zaken vergadert op 23 juni
Op maandag 23 juni komt de raadscommissie Algemene Zaken bijeen voor een openbare vergadering. De vergadering wordt gehouden in het stadhuis aan de Koningshoek en begint om 20.00 uur. Voorzitter van deze raadscommissie is raadslid de heer W.G.J Veen.
Op de agenda staan onder ondere de volgende onderwerpen:
Opening van de vergadering
Vaststelling van de agenda
De voorzitter stelt de leden van de commissie voor de concept agenda
definitief vast te stellen. De volgorde van de agendapunten kan,
indien door belangstellenden wordt ingesproken, worden aangepast.
Spreekrecht
Burgers kunnen inspreken over onderwerpen die op de agenda van de
vergadering staan. Insprekers dienen bij het begin van de vergadering
aanwezig te zijn en zich te melden bij de voorzitter van de commissie.
De agendapunten waarover wordt ingesproken, worden zoveel mogelijk bij
voorrang aan de orde gesteld.
Vragenhalfuur
Direct na de aanvang van de officiële commissievergadering is er voor
burgers de gelegenheid om vragen te stellen of opmerkingen te maken
over onderwerpen die tot het terrein van de commissie behoren.
Vaststelling van het verslag van
de openbare vergadering van de commissie Algemene Zaken d.d. 19 mei
2003
Aktiepuntenlijst
Aan de hand van de actiepuntenlijst van de commissie Algemene Zaken
kan zonodig de voortgang worden besproken.
Rondvraag
In verband met mogelijke beantwoording van vragen door aanwezige
portefeuillehouders wordt de rondvraag aan het begin van de agenda
geplaatst.
Uitgenodigd: Dhr. J.A. Karssen.
Presentatie criminaliteitscijfers
De heer Langendoen (politie Rotterdam Rijnmond) is uitgenodigd om een
presentatie te geven over de criminaliteitscijfers in Maassluis.
Meldpunt veiligheidsaangelegenheden
In het collegeprogramma is opgenomen het voornemen om te komen tot een
meldpunt voor veiligheidsaangelegenheden.
Het college stelt voor om bij wijze van proef voor de periode van een
jaar, naast het bestaande centraal registratiesysteem voor fysieke
veiligheidsaspecten, een meldpunt voor veiligheidsaangelegenheden in
de vorm van een E-mailadres (veiligheid@maassluis.nl) in het leven te
roepen. Daarnaast kunnen burgers die niet over een internetaansluiting
beschikken altijd terecht in het gemeentelijk informatiecentrum in de
hal van het stadhuis.
Uitgenodigd: Dhr. J.A. Karssen
Jaarverslagen 2002
De (financiele) jaarverslagen 2002 van de gemeente Maassluis en
Dukdalfbedrijven zijn gereed. De accountant heeft de stukken
onderzocht en een goedkeurende verklaring afgegeven. Het college heeft
besloten de jaarverslagen 2002 ter vaststelling aan de raad aan te
bieden.
Uitgenodigd: Dhr. P. Hoogenraad
Burgerjaarverslag 2002
De burgemeester biedt de tekst van het burgerjaarverslag 2002 van de
gemeente Maassluis ter kennis aan aan de commissie algemene zaken. In
het verslag legt de burgemeester verantwoording af over de mate van
burgergerichtheid van het bestuur.
Uitgenodigd: Dhr. J.A. Karssen
---
b> Begroting 2004 en Jaarrekening 2002 RHRR
Het college meent dat vooralsnog niet kan worden ingestemd met de
begroting 2004 en de jaarrekening 2002 van de Regionale
Hulpverleningsdienst Rotterdam-Rijnmond (RHRR). Het standpunt van het
college wordt kenbaar gemaakt aan het Algemeen Bestuur RHRR. De
gemeenteraad wordt voorgesteld niet akkoord te gaan met de begroting
2004 en jaarrekening 2002 van de RHRR.
Uitgenodigd: Dhr. J.A. Karssen
Begroting 2004 Brandweer Waterweg
Het college kan instemmen met de begroting 2004 van Brandweer Waterweg
en het daarbij horende meerjarenperspectief. De raad wordt derhalve
voorgesteld eveneens akkoord te gaan met de betreffende begroting en
meerjarenperspectief.
Uitgenodigd: Dhr. J.A. Karssen
GBA beheerregeling en Verordening GBA
Op 1 september 2001 is de Wet Bescherming Persoonsgegevens in werking
getreden. Door de komst van deze wet zijn privacybepalingen in de Wet
Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (Wet BGA)
aangescherpt. Eén van deze bepalingen is dat een verordening moet
worden vastgesteld die het verstrekkingenbeleid aan
binnengemeentelijke gebruikers en derden regelt. Ter uitvoering
hiervan wordt de raad voorgesteld de verordening "Gemeentelijke
Basisadministratie Persoonsgegevens" vast te stellen.
Uitgenodigd: Dhr. J.A. Karssen
Renovatie raadzaal
In december 2002 heeft de raad uitgesproken dat verbouwing en
renovatie van de raadzaal noodzakelijk is. Naar de mening van de raad
was het destijds ingediende plan echter te ambitieus en diende dit
versoberd te worden. Het college heeft besloten in te stemmen met een
nieuw renovatieplan voor de raadzaal en met de uitgestelde vervanging
van de klimaatinstallatie in de raadzaalvleugel en stelt de commissie
Algemene Zaken en de gemeenteraad voor met de uitvoering van deze
plannen in te stemmen.
Uitgenodigd: Dhr. J.A. Karssen
Informatie van het college over beleidsnota Handhaving en Toezicht
In de notitie wordt inzicht gegeven over de lijn die is gekozen bij
het opstellen van handhavingsbeleid.
Uitgenodigd: Dhr. J.A. Karssen
Raadsinformatiebrieven
1. Projecten Kids tegen geweld (Landelijke Stichting tegen Zinloos
Geweld)
2. Jaarverslag VVV 2002/mondelinge informatie(zie actiepuntenlijst
onder 2003.02)
3. Procedure begrotingsbehandeling raad
Verder voorkomende zaken
Agendapunten volgende vergadering
De leden van de commissie kunnen desgewenst agendapunten aandragen
voor de komende vergaderingen.
Sluiting
Om uiterlijk 23.00 uur.
Inzage
De bij de agenda van de commissievergadering behorende vergaderstukken
zijn voor belangstellenden in te zien in de speciale publieksmap in
het informatiecentrum in de hal van het stadhuis. Het
informatiecentrum is voor het inzien van stukken geopend van maandag
tot en met donderdag van 8.00 tot 17.00 uur en van 19.00 tot 21.00 uur
en op vrijdag van 8.00 tot 16.00 uur. Op vrijdagavond en zaterdag ligt
de publieksmap met commissiestukken ter inzage in de bibliotheek aan
de Uiverlaan.
Klik hier voor de agenda.