Ingezonden persbericht
TWEEDERDE CONSUMENTEN KIEST VOOR ABONNEMENT
Sterk toenemende populariteit abonnementen
Amsterdam, 23 juni 2003 - Een groeiend aantal consumenten lijkt het gemak
van een abonnement te verkiezen boven prepaid bellen. Onderzoek van
Motivaction toont aan dat bijna tweederde van de consumenten bij aankoop van
een nieuw mobiel toestel, de overstap gaat maken naar telefoneren via een
abonnementsvorm. Momenteel is ruim 50% van alle toestellen nog voorzien van
een prepaid telefoonkaart.
"De consument kiest tegenwoordig toch veel meer voor gebruiksgemak. Een
abonnement, van welke provider dan ook, biedt vele voordelen ten opzichte
van een prepaid telefoonkaart en voorkomt dat de beller onverwachts zonder
beltegoed komt", aldus Ginus Tiemessen, directeur van BelCompany. "Daarnaast
zie je in de loop van de tijd dat de mobiele telefoon steeds vaker en langer
wordt gebruikt door het toenemend aantal gebruiksmogelijkheden zoals sms,
downloaden van ringtones en versturen van foto's. Een abonnement is dan in
bijna alle gevallen goedkoper."
Uit het onderzoek blijkt verder dat de consument bij aanschaf van een nieuwe
mobiele telefoon, voornamelijk doordat het huidige toestel kapot is, kiest
voor een beter toestel met meer mogelijkheden. Volgens Ginus Tiemessen
spelen de laatste technische snufjes zoals kleurenscherm, fotocamera en
polyfone ringtones hierbij een belangrijke rol en kan gesteld worden dat
deze uiteindelijk doorslaggevend zijn voor de keuze van een nieuw toestel.
Over BelCompany
BelCompany is met 112 winkels de grootste telecom-aanbieder van Nederland.
Naast Nederland is BelCompany ook met 23 winkels actief in België.
BelCompany telt thans 725 medewerkers en is onderdeel van de Macintosh
Retail Group
Einde persinformatie.
Noot voor de redactie (