Ingezonden persbericht




TWEEDERDE CONSUMENTEN KIEST VOOR ABONNEMENT
Sterk toenemende populariteit abonnementen

Amsterdam, 23 juni 2003 - Een groeiend aantal consumenten lijkt het gemak van een abonnement te verkiezen boven prepaid bellen. Onderzoek van Motivaction toont aan dat bijna tweederde van de consumenten bij aankoop van een nieuw mobiel toestel, de overstap gaat maken naar telefoneren via een abonnementsvorm. Momenteel is ruim 50% van alle toestellen nog voorzien van een prepaid telefoonkaart.

"De consument kiest tegenwoordig toch veel meer voor gebruiksgemak. Een abonnement, van welke provider dan ook, biedt vele voordelen ten opzichte van een prepaid telefoonkaart en voorkomt dat de beller onverwachts zonder beltegoed komt", aldus Ginus Tiemessen, directeur van BelCompany. "Daarnaast zie je in de loop van de tijd dat de mobiele telefoon steeds vaker en langer wordt gebruikt door het toenemend aantal gebruiksmogelijkheden zoals sms, downloaden van ringtones en versturen van foto's. Een abonnement is dan in bijna alle gevallen goedkoper."

Uit het onderzoek blijkt verder dat de consument bij aanschaf van een nieuwe mobiele telefoon, voornamelijk doordat het huidige toestel kapot is, kiest voor een beter toestel met meer mogelijkheden. Volgens Ginus Tiemessen spelen de laatste technische snufjes zoals kleurenscherm, fotocamera en polyfone ringtones hierbij een belangrijke rol en kan gesteld worden dat deze uiteindelijk doorslaggevend zijn voor de keuze van een nieuw toestel.

Over BelCompany
BelCompany is met 112 winkels de grootste telecom-aanbieder van Nederland. Naast Nederland is BelCompany ook met 23 winkels actief in België. BelCompany telt thans 725 medewerkers en is onderdeel van de Macintosh Retail Group

Einde persinformatie.

Noot voor de redactie (