Ingezonden persbericht

Persbericht

23 juni 2003

Captor kiest voor gebruiksvriendelijke en voordelige CRM-oplossing van salesforce.com

~ Salesforce.com's Professional Edition maakt Excel spreadsheets overbodig en biedt beter inzicht in salespijplijn ~

Captor, Europees aanbieder van hardware en software oplossingen voor aan- en afwezigheidsregistratie, toegangscontrole en arbeids- en werknemersplanning, heeft salesforce.com's Professional Edition geselecteerd om haar omzetgroei te vergroten.

Captor Group biedt organisaties HR- en urenregistratie-oplossingen en is bovendien een toonaangevende leverancier van hardware voor het vastleggen van gegevens. Het bedrijf heeft vestigingen in Frankrijk, Duitsland, Nederland en Groot-Brittannië. Het hoofdkantoor is gevestigd in België. Met meer dan 5.000 klanten in Europa had Captor een systeem nodig dat haar verkoopproces beter kon beheren.

"Voorheen maakten we gebruik van Excel spreadsheets," zei Jean de Crane, CEO bij Captor. "We hadden alleen al vier dagen per maand nodig om onze sales medewerkers te benaderen, zodat we wekelijkse rapporten konden samenstellen. Dit kostte niet alleen erg veel tijd, de kwaliteit van de informatie was ook nog eens beperkt. We hadden geen duidelijk overzicht van onze salespijplijn, waardoor het moeilijk was een real-time, single view van onze klanten te krijgen."

Captor selecteerde salesforce.com's Professional Edition na een grondige evaluatie van de beschikbare CRM-oplossingen. De Professional Edition is eerst geïmplementeerd in het hoofdkantoor en vervolgens uitgerold naar andere Europese vestigingen. De uiteindelijke set up was slechts in twee dagen voltooid. De sales medewerkers van Captor profiteren nu van één centrale omgeving met daarin up to date informatie over klanten en prospects. Daarnaast is de oplossing eenvoudig te gebruiken zonder bijkomende rapportageverplichtingen en is het overal beschikbaar.

"Door de implementatie van onze oplossing bespaart Captor nu niet alleen meer tijd, maar krijgt het ook een beter inzicht in de salespijplijn," zei Ariel Luedi, senior vice president international sales bij salesforce.com EMEA. "Bovendien kan informatie makkelijker binnen de organisatie gedeeld worden en rapporten kunnen nu automatisch worden gegenereerd. Vele klanten wereldwijd hebben al van onze oplossingen geprofiteerd en we zijn erg blij dat we Captor daar nu ook aan toe kunnen voegen."

Salesforce.com biedt on demand CRM-oplossingen aan via internet. Hierdoor hoeven bedrijven geen hardware, software, netwerken of hosting te kopen, te installeren of te onderhouden. Bovendien lopen ze geen risico's door te investeren in licentiekosten. Salesforce.com biedt haar oplossing aan via het 'pay-as-you-go' model voor een vast maandelijks bedrag per gebruiker.

(377 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Captor Group
Captor Group is een Europese aanbieder van hardware en software oplossingen voor aan- en afwezigheidsregistratie, toegangscontrole en arbeids- en werknemersplanning met een directe koppeling naar de bestaande salarissystemen. Captor Group brengt een eigen lijn terminals en lezers voor specifieke markten via haar netwerk van value added resellers en distributeurs. Deze worden met name toegepast voor toegangscontrole en de verzameling van productiegegevens. Ook biedt Captor Efficient; een internet gebaseerde oplossing voor het beheer van mensen en tijd. Efficient biedt e-mail integratie, ondersteunt mobile devices en kan geïntegreerd worden met applicaties van derde partijen zoals bijvoorbeeld HR- en ERP-systemen. Klanten van Captor zijn onder meer; Michelin, Société Générale, Carrefour, Yves St Laurent, de Kinepolis Group, Universiteit van Utrecht, Tennet, Het Franse Ministerie van Financiën, West Ham United, Panasonic, Rentokil Initial en Sodexho. Voor aanvullende informatie bezoek: www.captorgroup.com(http://www.captorgroup.com).

Over salesforce.com
Salesforce,com heeft wereldwijd meer dan 6,500 klanten voor haar online CRM-oplossing waaronder belangrijke internationale spelers als Le Méridien, Autodesk en Daiwa Securities SMBC Europe. In de Benelux bestand haar klantenbestand onder andere uit Fleet Synergy International, Sigma Coatings en Q-go. Salesforce.com levert customer relationship management (CRM) applicaties en biedt deze aan als schaalbare online services.

De salesforce.com productserie - Team Edition, Professional Edition, Enterprise Edition, Wireless Edition en Offline Edition- geeft bedrijven een volledig overzicht van de klant. De succesvolle CRM-oplossingen van het bedrijf bieden geïntegreerde online sales force-automatisering, management van de klantenservice, helpdesktoepassingen en geautomatiseerde marketingapplicaties. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd.

Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, twee Deploy Awards van InfoWorld, Red Herring 100, Upsite Hot 100, Investor s Choice Award van Enterprise Outlook, Editors Choice van TMCLabs, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year. Salesforce.com is opgericht in 1999 en heeft haar hoofdkantoor in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië.

Salesforce.com is een geregistreerd handelsmerk van salesforce.com, Inc., San Francisco, California. Alle andere gebruikte handelsmerken en geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven of Lilian van Tongerlo bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv/lilianv@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +353 1 272 3517Fax: +353 1 272 3501
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com