DSM



22N 25 juni 2003



DSM kiest Transwide als standaardoplossing voor weg- en spoortransport in Europa

Bij DSM, een van 's werelds grootste leveranciers van chemische specialties, staat superieure dienstverlening aan klanten hoog op de agenda. Daarom heeft DSM nu gekozen voor Transwide als standaardoplossing voor alle weg- en spoortransport, met als doel real time informatie te bieden aan klanten over de status van het transport van hun DSM-goederen.

DSM is in december 2002 gestart met een pilot met Transwide bij de business unit ACN en de onderneming implementeert momenteel de weg- en spooroplossingen bij verschillende business groups. Als gevolg hiervan is het aantal transacties en vervoerders via Transwide aanzienlijk toegenomen. De informatie van het Transwide-systeem is ook geïntegreerd in de DSM-webshop, zodat klanten altijd een volledig overzicht hebben van de status van hun transport.

"Na een reeks succesvolle tests van de Transwide-functionaliteiten hebben we besloten het systeem als onze standaard transporttechnologie te gebruiken. Ook de leidende positie van Transwide in de Europese transportsector en hun financiële neutraliteit ten opzichte van vervoerders en verladers speelden hierbij een belangrijke rol," aldus
Koen Devits, directeur DSM Corporate e-Business. DSM beschikt met Transwide nu over een van de meest gebruikte communicatiekanalen voor vervoerders en verladers. Hierdoor kunnen de processen worden vereenvoudigd, kan het aantal fouten worden gereduceerd en zijn er minder dure één-op-één-verbindingen nodig.


Voordelen van Transwide

"Voordat we Transwide gebruikten, kregen we onvoldoende systematische informatie van de vrachtwagens die onze fabrieken verlieten en hadden we geen optimaal beeld van het transport zelf en wat er bij de klant precies mee gebeurde. We moesten vertrouwen op de gegevens die onze vervoerders handmatig aan ons doorgaven. Die gegevens waren inconsistent en vaak ontvingen we ze pas weken na de levering," zegt Jan Kaptijn, eBusiness Manager bij DSM ACN. "Transwide zorgt er nu voor dat die informatie wel consistent is en dat we die real time en pro-actief tot onze beschikking hebben, zonder extra kosten voor de vervoerders."

"DSM loopt voorop als het gaat om het implementeren van technologische oplossingen voor het leveren van topkwaliteit aan klanten. We zijn dan ook blij dat DSM voor Transwide heeft gekozen," zegt Gregory Blondeau, Business Development Director van Transwide.
"DSM kan met behulp van Transwide de procesefficiency vergroten en klanten real time informatie verschaffen over bijvoorbeeld aankomsttijden en de precieze gegevens van een lading."

Transwide
Transwide is een pan-Europese leverancier van weg- en spoorvervoeroplossingen en biedt technologische oplossingen voor elektronische communicatie en visualisatie van transportorders, transportdocumenten, wachttijden, reserveringen, real time tracking en autorisatiegegevens. Transwide heeft zo'n 100 klanten. Transwide is geschikt voor zowel vervoerders als verladers en heeft noch vervoerders, noch verladers als aandeelhouders. Voor meer informatie, zie www.transwide.com.

DSM
DSM is wereldwijd actief in life science-producten, hoogwaardige materialen en industriële chemicaliën. DSM heeft in 2002 een omzet van bijna EUR 5,6 miljard en telt wereldwijd circa 18.500 medewerkers, werkzaam in meer dan 200 vestigingen. DSM behoort in veel van zijn activiteiten tot de wereldtop. De strategie is gericht op een groei van de omzet, mede door middel van acquisities, naar een niveau van circa EUR 10 miljard in 2005. Minstens 80% daarvan zal worden gerealiseerd in specialties: biotechnologische en chemische producten voor de life science-industrie, en hoogwaardige materialen. DSM zet daarmee de eerder ingezette concentratie op en transformatie naar leidende mondiale posities in activiteiten met hogere toegevoegde waarde, sterke groei en stabielere resultaten voort. Meer informatie over DSM kunt u vinden op www.dsm.com.




DSM