---
CRM-bedrijf 4C Consulting lanceert innovatieve software en diensten

---
Nieuw tienledig aanbod verhoogt CRM-rendement Vilvoorde, 25/06/2003

Het Belgische CRM (Customer Relationship Management)-consultancybedrijf 4C Consulting brengt een innovatief tienledig aanbod internationaal op de markt om het rendement van CRM-investeringen aanzienlijk te verhogen. Het nieuwe aanbod bestaat uit tools, methodieken en diensten. Drie onderdelen zijn enkel gericht op de telecommunicatiesector. De overige zijn ook ontwikkeld voor sectoren zoals financiële dienstverlening, automobiel-, farmaceutische en transportindustrie, detailhandel en distributie, informatie- en communicatietechnologie, media en productiebedrijven. Vier van de tien onderdelen zijn revolutionair in de markt. 4C heeft zijn nieuwe aanbod ontwikkeld op basis van de behoeften van zijn klanten in binnen- en buitenland.

De batterij tools, methodieken en diensten splitst zich uit in de onderdelen Prophet, CIA (Customer Invoice Analysis), ABC (Activity Based Campaigning), Sales Efficiency and Effectiveness, Data Warehouse Health Check, Data Quality Improvement Program, Database Marketing & Lead Generation Co-sourcing, CRM Basics Training, CRM Change Management en Self-service Management. De eerste vier zijn uniek in de markt. De eerste drie zijn gericht op telecomoperators, de overige ook op andere verticale sectoren.

4C Consulting kan elk onderdeel afzonderlijk implementeren, maar ze kunnen ook gecombineerd worden. Bedrijven krijgen met de software, tools, methodieken en diensten de benodigde middelen om kosten te besparen, hun omzet te verhogen, nieuwe producten en diensten sneller op de markt te brengen en meer kwaliteit te leveren. Beoogd resultaat: nieuwe rendabele klanten aantrekken en bestaande winstgevende klanten behouden en de rendabiliteit ervan verder verhogen. Organisaties kunnen dankzij het nieuwe aanbod het rendement van hun CRM-investeringen aanzienlijk verbeteren en maximaliseren.

Hieronder worden de afzonderlijke producten nader omschreven:


1) Prophet
Prophet is een softwaretoepassing voor mobiele telecomoperators. Ze geeft hen een antwoord op de vraag hoe goed ze presteren vergeleken met concurrenten en de markt. De applicatie toont hoe de omzet en het klantenbestand evolueren per verkoopkanaal, product (bvb pre-paid- en post-paid) en operator. Dat gebeurt op basis van interne cijfers uit het data warehouse over verkoop en migratie van en naar andere operatoren, alsook via ingevoerde externe marktonderzoeken over churn (klantenverlies). De software verwerkt de gegevens tot overzichtelijke tabellen en grafieken. Die geven informatie die de operator voordien niet had over zijn concurrenten en de markt. Zo kan een operator zien hoe groot het aandeel in de omzet is van elk verkoopkanaal per operator en per product (pre-paid of post-paid) van die operatoren. De applicatie toont bvb ook wat het aandeel van pre-paid en post-paid is in de omzet per operator. Op basis van de informatie over de markt, verkoopcijfers per distributiekanaal, klantenverlies, migraties en marktaandeel kunnen operatoren de kennis uit hun CRM-systeem halen om juiste beslissingen te nemen.


2) CIA
CIA (Customer Invoice Analysis) is software waarmee verkopers van mobiele telecomoperators veel sneller dan voorheen een analyse kunnen maken van de factuur en het belgedrag van een individu of een onderneming om op basis daarvan een competitief tegenvoorstel op maat te doen. Dat gebeurt via elektronische of gescande facturen van concurrenten. De applicatie kan onafhankelijk van de factuurlay-out de benodigde gegevens in de gewenste template gieten. Via parameters kunnen verkopers meteen inschatten wat de impact van bepaalde verkoopacties zal zijn.


3) ABC
ABC (Activity Based Campaigning) is een voor de markt unieke oplossing die eveneens gericht is op mobiele telecomoperators. Ze genereert tegenover de juiste pre-paid-klanten de juiste acties op het juiste moment en via het juiste kanaal om ze sneller, frequenter en voor een hoger belgedrag te laten herladen. De acties doen de omzet bij de actieve klanten stijgen en vermijden dat ze overstappen naar een andere operator. Ook moet de ABC-software ervoor zorgen dat pre-paid-klanten minder via een nieuwe belkredietkaart en meer via bankautomaten herladen, omdat de winstmarge van operators voor die laatste herlaadmethode groter is. Een analyse van het bestaande herlaadpatroon en doelstellingen over het gewenste herlaadgedrag vormen de basis voor de geautomatiseerde campagneacties. Zo kan het systeem, om klantverlies te vermijden, automatisch een actie (bvb een sms) genereren wanneer een klant niet herlaadt op het moment dat hij dat had moeten doen. Een geautomatiseerde aansporing of beloning om te herladen vóór het moment waarop de klant dat volgens het model normaal gezien zou doen, moet de frequentie van de herlaadbeurten opdrijven. De software kan ook een incentive genereren om het herladen van een hoger dan gebruikelijk belkrediet te belonen. De applicatie meet het effect van de campagneacties. Doelstelling is meer winst per klant.


4) Sales Efficiency and Effectiveness
Sales Efficiency and Effectiveness is een voor de markt uniek model om de prestaties van de verkoopsploeg te analyseren en via een gestructureerde methodiek te verbeteren. Met de tool wordt gedetailleerd geregistreerd hoeveel leads een verkoper genereert en wat hij ermee doet. Alle stappen van de prospectie- en verkoopfase brengt de tool in kaart. Hij geeft een bedrijf antwoorden op vragen zoals: hoe goed presteert onze verkoopsploeg, waarom verkopen we in het ene geval wel en in het andere niet, hoe goed zouden we kunnen presteren, hoe moet onze verkoopaanpak eruitzien om onze doelstellingen te halen, aan welke criteria moeten nieuwe verkopers beantwoorden om onze omzet te verhogen? In dit aanbod zit ook een specifieke change management-aanpak verweven om de juiste resultaten te bekomen.


5) Data Warehouse Health Check
Data Warehouse Health Check is een methodiek om snel de kwaliteit en de werking door te lichten van de klantgegevensbank, de basis van goede CRM. De tool verifieert hoe accuraat, betrouwbaar, up-to-date, compleet, overzichtelijk en bruikbaar de informatie is. Behalve een diagnose houdt de Data Warehouse Health Check een aanbevolen remedie in.


6) Data Quality Improvement Program
Data Quality Improvement Program is een dienst om de kwaliteit van de informatie over klanten te verbeteren. Niet alleen vormen die gegevens het fundament van CRM, de kost van niet-kwalitatieve gegevens is aanzienlijk. Geschat wordt dat die 10 tot 25 procent bedraagt van de bedrijfsomzet. Klantgegevens bijhouden kost geld, maar volgens marktonderzoeker Gartner Research kost het tien keer meer als het slecht gebeurt, rekening houdend met slechte bedrijfsbeslissingen en slechte CRM die volgen uit die povere klanteninformatie. Gekoppeld aan een stappenplan om de kwaliteit van de gegevens te optimaliseren, berekent 4C Consulting hoeveel een verbetering van de bestaande gegevenskwaliteit zou opbrengen. Het stappenplan bevat een onderzoek, de optimalisatie van processen, architectuur en applicaties, en change management.


7) Database Marketing & Lead Generation Co-sourcing Database Marketing & Lead Generation Co-sourcing is een tool voor het beheer van leads. De tool centraliseert op een portal alle leads die binnenkomen via de interne en externe kanalen, zoals verkopers, de website, telefoontjes, beurzen, het callcenter, partners, distributeurs, enz. Een leads-engine binnen de portal verwerkt en kwalificeert de leads, en verspreidt ze naar het kanaal dat het best geplaatst is om de lead op te volgen. De lead-distributie gebeurt geautomatiseerd via vooraf bepaalde variabelen. De leads-engine adviseert het ontvangende kanaal ook over de aanbevolen acties. Binnen de portal, een soort ecosysteem, wordt geregistreerd wat er met de lead gebeurt en wat daarvan het resultaat is. Met de door de portal gegenereerde rapportage heeft een bedrijf ten allen tijde een overzicht over het beheer van zijn leads.


8) CRM Basics Training
CRM Basics Training is een basisopleiding over CRM. Ze bestaat uit vier sessies. De eerste gaat over het belang van een CRM-strategie voor een bedrijf. De andere drie zijn optioneel en handelen respectievelijk over de stap van CRM-strategie naar -implementatie, analytische CRM en operationele CRM. Elke sessie duurt 4 uur, is bedoeld voor 5 tot 15 cursisten en vindt plaats bij 4C Consulting in Vilvoorde of in het bedrijf van de cursisten. Dit aanbod kan ook volledig aangepast worden aan de bedrijfsspecifieke situatie; ook bedrijfseigen cases kunnen verwerkt worden.


9) CRM Change Management
CRM Change Management is een dienst van 4C Consulting om werknemers van een organisatie vóór, tijdens en na een CRM-project gestructureerd te begeleiden bij het veranderingsproces. Veel CRM-mislukkingen zijn te wijten aan mensen die niet willen of kunnen omgaan met de nieuwe functionaliteit en werkmethode na de implementatie van een CRM-project. CRM Change Management helpt mensen tijdens de transitie tussen de bestaande en de toekomstige situatie. De CRM Change Management-dienst onderzoekt de impact van een project op de organisatie, analyseert de bereidheid van de werknemers om anders te gaan werken, bepaalt de aanpak, zorgt voor de communicatie tussen alle betrokkenen en voorziet in training, evaluatie en bijsturing.


10) Self-service Management
Self-service Management is een nieuwe aanpak van CRM waarbij klanten en werknemers via het internet toegang krijgen tot informatie en routinehandelingen kunnen verrichten zonder dat daarvoor interactie nodig is met iemand van het bedrijf. Het succes van het Self-service Management is afhankelijk van de integratie met de bestaande processen en tools, de kwaliteit en de hoeveelheid van de on line beschikbare informatie, alsook van het gemak waarmee ze geconsulteerd kan worden. 4C Consulting heeft een service ontwikkeld die specifiek op die aspecten focust.
---
END

---
Over 4C Consulting
4C Consulting levert CRM-oplossingen (Customer Relationship Management) en is actief in 14 landen. 4C Consulting is ervaren in het implementeren van CRM in diverse sectoren. Het bedrijf concentreert zich op de volgende verticale markten: financiële dienstverlening, telecommunicatie, overheden, media, ICT, transport- en automobielindustrie, retail en distributie, productie en farmaceutische industrie. Binnen die markten richt 4C Consulting zich op organisaties die beantwoorden aan de volgende 3 kenmerken: veel klanten, verschillende distributiekanalen en een meetbaar klantengedrag. Enkele van de voornaamste referenties zijn: ADP Europe, Belgacom, Delta Lloyd, DHL, EHPT, Electrabel, Euphony, Euroclear, Fortis, ING Bank (BBL), ING Verzekeringen, Intergraph, JSE Securities Exchange South Africa, KPN, Microsoft, Mobistar, MultiChoice, Océ, Optimus, Orange, Pfizer, Proximus, Telfort, Ubizen, UPC en Versatel Telecom. 4C Consulting helpt 4P-ondernemingen (Philip Kottlers product, price, place en promotion) te evolueren naar 4C-ondernemingen (customer, contribution, convenience en communication). 4C Consulting is uniek door zijn product- en leveranciersonafhankelijkheid, heeft CRM als enige focus en staat garant voor een snelle oplevering van CRM-projecten.
4C Consulting werd opgericht in april 1997 en telt 42 werknemers. De onderneming is gevestigd in Vilvoorde (België). 4C Consulting sloot het boekjaar 2002 (01/01/2002-31/12/2002) af met een omzet van 5,8 miljoen euro.
Voor meer informatie
4C Consulting (www.4CConsulting.com)
Telecom Gardens, Medialaan 34, B-1800 Vilvoorde Johan Van Genechten, CEO - Managing Partner
Tel: +32 2 275 90 00
E-mail: johan.vangenechten@4CConsulting.com
NewsEngine PR (www.newsenginepr.com)
Teleport Boulevard 110
1043 EJ Amsterdam
Ineke Tiesinga
Tel: +31 20 567 21 70
E-mail: ineke.tiesinga@newsenginepr.com
Ref.:4CC0019-29CFCA