Google NL
Google's on-line advertentie expertise nu in Nederland, België en
Luxemburg
AMSTERDAM - 25 juni 2003 - Google, ontwikkelaar van de vermaarde
Google(TM) zoekmachine, opent vandaag haar Benelux-kantoor in
Amsterdam. Na Frankrijk, Duitsland en het Groot-Brittanië brengt
Google de op resultaat gerichte on-line advertentieprogramma's binnen
de Benelux-grenzen.
Google biedt aan verschillende grote portals in de Benelux al `web
search' en gesponsorde koppelingen via het Google AdWords(TM)
advertentieprogramma. Een groeiend Europees netwerk van
samenwerkingsverbanden omvat onder meer Planet (www.planet.nl) en
Belgacom (www.skynet.be). Deze partners profiteren van Google's
gerichte manier van adverteren waardoor de internet gebruiker alleen
relevante advertenties te zien krijgt bij het zoeken naar informatie.
De portals op hun beurt genereren met Google's AdWords aanzienlijke
on-line reclame-inkomsten.
"Google wil zoveel mogelijk internet gebruikers laten profiteren van
de snelst mogelijke manier om gerichte informatie op internet te
vinden. Dat verklaart de vestiging van ons Benelux kantoor in
Amsterdam. Daarnaast willen wij voor adverteerders en wereldwijde
samenwerkingspartners een zo hoog mogelijk rendement op investering
genereren," zegt Omid Kordestani, senior vice president of Worldwide
Sales and Field Operations bij Google. "Met ons snelgroeiende
adverteerdersnetwerk bereiken adverteerders bijna 50 procent van de
Nederlandse internetters."
Meer dan honderdduizend adverteerders maken wereldwijd gebruik van
Google AdWords(TM), het CPC (kosten per klik) advertentieprogramma van
Google. Het is daarmee het grootste en snelst groeiende on-line
adverteerdersprogramma in de branche. In de manier waarop Google
online adverteren benadert herkent men de bedrijfsfilosofie: bij het
zoeken op internet vinden gebruikers relevantie van de gegevens het
belangrijkste.
De volgorde waarin advertenties te zien zijn, wordt bepaald door het
meten van klikfrequentie van de gebruikers. Dit is mogelijk door de
innovatieve advertentietechnologieeën die de basis vormen van het
succesvolle Google AdWords programma. Adverteerders kunnen hierdoor
rekenen op gemiddelde klikfrequentie die ten minste vijf keer hoger
liggen dan het gemiddelde in de branche voor traditionele advertenties
als banners.
Het deskundige advertentieverkoop- en ondersteuningsteam van Google
staat onder leiding van Marc Duijndam. Duijndam heeft ruime ervaring
binnen de Benelux en werkte voorheen bij Ilse. "Adverteren via een
zoekmachine is een financieel efficiënte, resultaatgerichte
marketingtool voor bedrijven, ongeacht hun grootte," aldus Duijndam.
"Met Google AdWords betalen adverteerders alleen als er op hun
advertentie wordt geklikt en kunnen zij aantrekkingskracht van de
boodschap meten, eenvoudig volgen en zich precies op de juiste
doelgroep richten met behulp van Google's campagnebeheertools".
Over Google
Met de innovatieve zoektechnologieën van Google kunnen miljoenen
mensen ter wereld dagelijks informatie zoeken op internet. Google werd
in 1998 opgericht door twee promovendi van Stanford: Larry Page en
Sergey Brin. Vandaag de dag is Google een zeer gewild digitaal product
in de gehele wereld. Het gerichte advertentieprogramma van Google
biedt bedrijven van elk grootte meetbare resultaten, en maakt het
zoeken naar informatie op internet een positieve en snelle belevenis.
Het hoofdkantoor van Google staat in Silicon Valley. Kantoren van
Google zijn verspreid over heel Noord-Amerika, Europa en Azië. Voor
meer informatie kunt u terecht op www.google.nl.
# # #
Google is een handelsmerk van Google Technology Inc. Alle andere
bedrijfs- en productnamen kunnen handelsmerken zijn van de
respectievelijke bedrijven waarmee zij geassocieerd worden.
Pers kontakt:
Debbie Frost
Google
+ 1 650 623 4660
dfrost@google.com