Google NL

Google's on-line advertentie expertise nu in Nederland, België en Luxemburg

AMSTERDAM - 25 juni 2003 - Google, ontwikkelaar van de vermaarde Google(TM) zoekmachine, opent vandaag haar Benelux-kantoor in Amsterdam. Na Frankrijk, Duitsland en het Groot-Brittanië brengt Google de op resultaat gerichte on-line advertentieprogramma's binnen de Benelux-grenzen.

Google biedt aan verschillende grote portals in de Benelux al `web search' en gesponsorde koppelingen via het Google AdWords(TM) advertentieprogramma. Een groeiend Europees netwerk van samenwerkingsverbanden omvat onder meer Planet (www.planet.nl) en Belgacom (www.skynet.be). Deze partners profiteren van Google's gerichte manier van adverteren waardoor de internet gebruiker alleen relevante advertenties te zien krijgt bij het zoeken naar informatie. De portals op hun beurt genereren met Google's AdWords aanzienlijke on-line reclame-inkomsten.

"Google wil zoveel mogelijk internet gebruikers laten profiteren van de snelst mogelijke manier om gerichte informatie op internet te vinden. Dat verklaart de vestiging van ons Benelux kantoor in Amsterdam. Daarnaast willen wij voor adverteerders en wereldwijde samenwerkingspartners een zo hoog mogelijk rendement op investering genereren," zegt Omid Kordestani, senior vice president of Worldwide Sales and Field Operations bij Google. "Met ons snelgroeiende adverteerdersnetwerk bereiken adverteerders bijna 50 procent van de Nederlandse internetters."

Meer dan honderdduizend adverteerders maken wereldwijd gebruik van Google AdWords(TM), het CPC (kosten per klik) advertentieprogramma van Google. Het is daarmee het grootste en snelst groeiende on-line adverteerdersprogramma in de branche. In de manier waarop Google online adverteren benadert herkent men de bedrijfsfilosofie: bij het zoeken op internet vinden gebruikers relevantie van de gegevens het belangrijkste.

De volgorde waarin advertenties te zien zijn, wordt bepaald door het meten van klikfrequentie van de gebruikers. Dit is mogelijk door de innovatieve advertentietechnologieeën die de basis vormen van het succesvolle Google AdWords programma. Adverteerders kunnen hierdoor rekenen op gemiddelde klikfrequentie die ten minste vijf keer hoger liggen dan het gemiddelde in de branche voor traditionele advertenties als banners.

Het deskundige advertentieverkoop- en ondersteuningsteam van Google staat onder leiding van Marc Duijndam. Duijndam heeft ruime ervaring binnen de Benelux en werkte voorheen bij Ilse. "Adverteren via een zoekmachine is een financieel efficiënte, resultaatgerichte marketingtool voor bedrijven, ongeacht hun grootte," aldus Duijndam. "Met Google AdWords betalen adverteerders alleen als er op hun advertentie wordt geklikt en kunnen zij aantrekkingskracht van de boodschap meten, eenvoudig volgen en zich precies op de juiste doelgroep richten met behulp van Google's campagnebeheertools".

Over Google
Met de innovatieve zoektechnologieën van Google kunnen miljoenen mensen ter wereld dagelijks informatie zoeken op internet. Google werd in 1998 opgericht door twee promovendi van Stanford: Larry Page en Sergey Brin. Vandaag de dag is Google een zeer gewild digitaal product in de gehele wereld. Het gerichte advertentieprogramma van Google biedt bedrijven van elk grootte meetbare resultaten, en maakt het zoeken naar informatie op internet een positieve en snelle belevenis. Het hoofdkantoor van Google staat in Silicon Valley. Kantoren van Google zijn verspreid over heel Noord-Amerika, Europa en Azië. Voor meer informatie kunt u terecht op www.google.nl.

# # #

Google is een handelsmerk van Google Technology Inc. Alle andere bedrijfs- en productnamen kunnen handelsmerken zijn van de respectievelijke bedrijven waarmee zij geassocieerd worden.

Pers kontakt:
Debbie Frost
Google

+ 1 650 623 4660
dfrost@google.com