Ingezonden persbericht

Persbericht

25 juni 2003

Salesforce.com eerste winstgevende software-as-service aanbieder

~ omzet stijgt met 95% ten opzichte van vorig jaar in eerste winstgevende kwartaal ~

Salesforce.com, marktleider in het aanbieden van 'software-as-service', heeft haar eerste winstgevende kwartaal afgesloten, dat eindigde op 30 april 2003. Het bedrijf heeft 19,1 miljoen dollar omzet gegenereerd. Dit is een stijging van 22% ten opzichte van de omzet van het vorige kwartaal, waarin de omzet 15,7 miljoen dollar bedroeg. Bovendien heeft salesforce.com haar omzet verdubbeld ten opzichte van het eerste kwartaal van 2002, toen een omzet van 9,6 miljoen dollar werd behaald.

Salesforce.com heeft een winst van 188,000 dollar gerealiseerd, hierop is geen accountantscontrole toegepast. Dit vertegenwoordigt ruim 1% van de omzet in deze periode. Bovendien heeft het bedrijf 3,7 miljoen dollar extra inkomsten behaald en heeft het 48 miljoen dollar uitgesteld inkomen.

"Salesforce.com is het eerste 'sofware-as-service' bedrijf dat winst behaalt," zei Steve Cakebread, CFO bij salesforce.com. "De omzet is elk jaar weer aanzienlijk gestegen en we voegen voortdurend nieuwe klanten toe aan ons bestand. We hebben nu een solide pijplijn van uitgesteld inkomen."

Salesforce.com heeft momenteel meer dan 93,000 gebruikers binnen 6,700 bedrijven in 110 landen. Bedrijven zoals AOL, Le Méridien, Quatum, Sigma Coatings, Fleet Synergy, Captor en Q-go mag salesforce.com tot haar klanten rekenen.

(206 woorden)

BERICHT VAN DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce,com heeft wereldwijd meer dan 6,700 klanten voor haar online CRM-oplossing waaronder belangrijke internationale spelers als Le Méridien, Autodesk en Daiwa Securities SMBC Europe. In de Benelux bestand haar klantenbestand onder andere uit Fleet Synergy International, Sigma Coatings en Q-go. Salesforce.com levert customer relationship management (CRM) applicaties en biedt deze aan als schaalbare online services.

De salesforce.com productserie - Team Edition, Professional Edition, Enterprise Edition, Wireless Edition en Offline Edition- geeft bedrijven een volledig overzicht van de klant. De succesvolle CRM-oplossingen van het bedrijf bieden geïntegreerde online sales force-automatisering, management van de klantenservice, helpdesktoepassingen en geautomatiseerde marketingapplicaties. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd.

Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, twee Deploy Awards van InfoWorld, Red Herring 100, Upsite Hot 100, Investor s Choice Award van Enterprise Outlook, Editors Choice van TMCLabs, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year. Salesforce.com is opgericht in 1999 en heeft haar hoofdkantoor in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië.

Salesforce.com is een geregistreerd handelsmerk van salesforce.com, Inc., San Francisco, California. Alle andere gebruikte handelsmerken en geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven of Lilian van Tongerlo bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv/lilianv@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +353 1 272 3517Fax: +353 1 272 3501
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com