Ingezonden persbericht

Multimedia bedrijven na de hype

OPPO-MMBO Media Café op 26 juni 2003

AMSTELVEEN, 20030602 -- Recentelijk werd in Finland het eerste onderzoek uitgevoerd naar multimedia bedrijven na de internet hype. Geconstateerd werd dat de digitale media haar positie als professionele dienstenindustrie heeft behouden. Maar een supergroei is verleden tijd. Er is geen toename van het aantal bedrijven en van personeel. Voor de overblijvers is specialisatie de sleutel voor succes. Het rapport geeft aan opdrachtgevers van multimedia producties en diensten aan, dat ondanks de recessie belangrijke voordelen behaald kunnen worden.

In het Media Café van 26 juni 2003 praat Jak Boumans (Electronic Media Reporting) met vertegenwoordigers van productiebedrijven en opdrachtgevers over het maken van multimedia producties in Nederland. Hebben zij dezelfde ervaring als de managers van multimedia productiebedrijven en opdrachtgevers van multimedia producties? Wat verwacht de opdrachtgever van de opdrachtnemer; hoe voeden ze elkaar op? Heeft de overheid en het onderwijs een rol in het multimedia cluster? De sprekers zijn o.a. genomineerden en winnaars van de prestigieuze EUROPRIX Awards; een Europese wedstrijd voor commercieel toepasbare multimediaproducties. Dit jaar houdt OPPO-MMBO hiervoor voor het eerst de voorrondes: EUROPRIX.nl.

Het OPPO-MMBO Media Café vindt plaats in Meeting Plaza Amsterdam in het Olympisch Stadion 24 - 28 te Amsterdam. Op 26 juni 2003 vanaf 15.30 uur staat de koffie klaar en het programma begint om 16.00 uur. Na afloop, rond 18.00 uur, is er zoals gebruikelijk een borrel.

Ieder die geïnteresseerd is in dit onderwerp (Multimedia bedrijven, OPPO-MMBO-leden, IDP Groep-leden enz.) is van harte welkom. De toegang is gratis.

Aanmelden via mediacafe@oppo-mmbo.nl voor meer informatie informatie: www.oppo-mmbo.nl



Ingezonden persbericht