Ingezonden persbericht

Persbericht

AMR Research noemt Astea als koploper in service management

Astea voert lijst van beste aanbieders van field service applicaties aan

26 juni 2003 - Astea International Inc. (NASDAQ:ATEA) wordt in het AMR Alert dat op 5 juni is gepubliceerd door AMR Research, geïdentificeerd als marktleider op het gebied van field service managementoplossingen. In het rapport, met als titel Evaluating Field Service: Look Beyond Service Order Management, worden de uitgebreide functionaliteit, de samenwerkingsovereenkomsten en ondersteuning van apparatuur genoemd als belangrijkste redenen voor het succes van Astea.

In het rapport staat: "Bij het evalueren van field service applicaties, moeten gebruikers verder kijken dan het kunnen uitvoeren van standaard service-opdrachten en bekijken hoe de applicaties het genereren van omzet en het verder integreren van financiële-, supply chain- en productontwikkelprocessen ondersteunen." Verder staat er in het rapport dat Astea "de eerste plaats inneemt met de introductie van Alliance Suite, dat de functionaliteit biedt die gewenst is voor de ondersteuning van Service Lifecycle Management ... Astea's suite is de meest complete voor de ondersteuning van CRM-behoeften."

"We zijn blij met deze trend waarin gebroken wordt met echte break/ fix-oplossingen en toegegaan wordt naar meer pro-actieve service-initiatieven die de volledige service management cyclus op een holistische manier aanpakken," zei Zack Bergreen, CEO van Astea. "Steeds meer bedrijven zien hun dienstverlenende afdelingen niet langer alleen als een kostenpost, maar als een uitermate belangrijke klantgerichte toevoeging die de winst kan verhogen."

Astea is opgericht in 1979 en staat binnen de CRM-branche bekend als toonaangevende aanbieder van software-oplossingen voor field service management. Voortbordurend op deze kennis, heeft Astea haar zakelijke oplossingen voor fabrikanten, distributeurs en echte dienstverleners uitgebreid met geïntegreerde managementapplicaties voor sales en marketing, multi-channel contactcentra en professionele diensten.

(280 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Astea International
Astea International Inc. (www.astea.com) is wereldwijd leverancier van geïntegreerde Customer Relationship Management (CRM) oplossingen die service gerichte bedrijven voorziet van een snelle return on investment van hun technologie investering. Astea s belangrijkste product, AllianceEnterprise CRM Suite, integreert, automatiseert en stroomlijnt sales en service bedrijfsprocessen, hierdoor worden de productiviteit, het concurrentievoordeel, de klanten focus, de top-line omzetgroei en de winst verhoogd. De volledige module set omvat Sales & Marketing, Contact Center, Field Service, Professional Services en Mobiele CRM oplossingen. Astea legt een relatie van de praktijk naar de front office en heeft meer dan 20 jaar ervaring met het automatiseren van klantgerichte processen. Astea AllianceEnterprise beheert de volledige levenscyclus van de klant van het genereren van leads tot het sluiten van verkoopdeals tot het bieden van de beste ondersteuning. Dit helpt bedrijven omzet- en winstdoelstellingen te behalen.

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met:

Yvonne van Bokhoven van LEWIS, het IT PR bureau
Tel: +31 (0)40 235 46 00
Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: yvonnev@lewispr.com
Web site: http://www.lewispr.com

Floris van Tol, managing director, Astea International Tel: +31 (0)30 634 78 88
E-mail: floris.van.tol@astea.nl

# # #

© 2003 Astea International Inc. Astea and Astea Alliance are trademarks of Astea International Inc. All other company and product names contained herein are trademarks of the respective holders.

This press release contains forward-looking statements that are made under the "safe harbor" provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 and involve a number of risks and uncertainties that could materially affect future results. Among these risk factors are possibilities that the companies mentioned in this press release may not purchase licenses for Astea products, the continuing acceptance of Astea s products, general competitive pressures in the marketplace, and continued overall growth in the customer relationship management solutions industry. Further information regarding these as well as other key risk factors and meaningful cautionary statements that could affect the Company s financial results are included at length in the Company s Form 10-K for the fiscal year ended December 31, 2002, filed with the Securities and Exchange Commission.

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com