Ingezonden persbericht

HP vult groeipad voor Adaptive Enterprise Management verder in

Meer dan 30 nieuwe en verbeterde HP OpenView software-oplossingen

HP introduceert meer dan 30 nieuwe en verbeterde HP OpenView-producten, -oplossingen en -diensten die adaptief management mogelijk maken. Bedrijven kunnen hierdoor de toepassing van IT beter meten en het gebruik van IT-middelen optimaliseren, waardoor zij concurrentievoordeel kunnen behalen.

Het implementeren van een 'adaptive enterprise' en het optimaliseren van het IT-rendement kan het beste worden bewerkstelligd met een intelligent beheerde infrastructuur die voldoende flexibel is om te reageren op snelle marktveranderingen. In de context van de Darwin Reference, HP's overkoepelende raamwerk voor 'business agility' (de souplesse zich snel, flexibel en bedrijfseconomisch aan te passen aan veranderende marktomstandigheden) schetst HP drie evolutionaire fasen voor de functionaliteit van adaptief management software:


* Bedrijfsstabiliteit - Operationeel beheer, ontworpen om de eigendomskosten te verlagen door systeembeheer grip te geven op de gehele infrastructuur en deze te stabiliseren over netwerken, servers, clients, output- en storage devices, en applicaties heen.
* Bedrijfsefficiency - Service Centric Management, verbetert de bedrijfseffectiviteit en -efficiency door het integreren en in lijn brengen van de IT-infrastructuur met de services die IT aan de onderneming levert.
* Bedrijfssouplesse - Business Process Management zorgt ervoor dat een bedrijf het beheer op het hoogste niveau kan brengen, door de bedrijfsprocessen centraal te stellen bij het automatisch toekennen van de juiste middelen voor het juiste probleem binnen de IT-infrastructuur op het juiste moment.

Op basis van hun eigen prioriteiten, beperkingen en strategie kunnen ondernemingen doorgroeien van een traditionele beheeromgeving naar adaptief management dat pro-actief omgaat met alle aspecten van de IT-infrastructuur.

De meer dan 30 HP OpenView-oplossingen en -uitbreidingen die HP lanceert, ondersteunen de drie fasen van adaptief management. Enkele hoogtepunten:

Bedrijfstabiliteit door Operation-centric Management Met een 'one-stop shopping' benadering bundelt HP diagnose van netwerkstoringen, prestaties en -problemen, inclusief vergaand Layer 2 en 3 storingsbeheer, binnen een nieuwe oplossing, HP OpenView Network Node Manager Advanced 7.0. Hierdoor kunnen problemen sneller worden opgelost en kunnen potentiële problemen voorzien en voorkomen worden.

Bedrijfsefficiency door Service-centric Management Teneinde de koppeling tussen de aangeboden IT-services en bedrijfsdoelen te verbeteren, introduceert HP het HP OpenView Service Navigator Value Pack. Doordat vanuit een centrale gegevenspool informatie met HP OpenView Service Desk gedeeld kan worden, biedt deze oplossing bedrijven een consistent overzicht op bedrijfskritische informatie. Het gebruik hiervan maakt pro-actief beheer mogelijk van de huidige IT-middelen, zodat serviceniveau's kunnen worden gehandhaafd.

Business Agility door Business-process Management
Voor deze fase geeft HP een vooruitblik op nieuwe technologie, de HP OpenView Business Impact Analysis. Deze stelt bedrijven in staat de impact te bepalen op de bedrijfsvoering van infrastructuurstoringen of achterblijvende prestaties. Door verbanden te leggen met data van de onderliggende operaties, kunnen bedrijven snel inzicht krijgen in verstoringen van de klantprocessen en wat de financiële consequenties zijn. Dit maakt het mogelijk om de IT-prioriteiten in real-time af te stemmen op de zakelijke behoeften.



Ingezonden persbericht