SNT GROUP N.V.

SNT creëert nieuwe onderneming in Frankrijk

- SNT brengt Franse activiteiten onder in VITALICOM
- Verkoop Franse activiteiten tweede stap in herziening strategische koers

Zoetermeer, 03 juli 2003. De Raad van Bestuur van SNT Group N.V. heeft een nieuw directie team aangetrokken voor haar Franse onderneming. Dit nieuwe team krijgt tevens de meerderheid van de aandelen in de Franse operatie. Daartoe verkoopt SNT haar Franse activiteiten en brengt deze onder in een nieuw bedrijf: VITALICOM. SNT houdt een belang van maximaal 30% in de nieuwe Franse onderneming. De directie van VITALICOM streeft naar een belang van tenminste 51%.

De nieuwe directie bestaat uit: Renaud Sassi (39); CEO, Pierre Servais (51); CFO, Farid Akani (39); director Business Development, Alfredo Bacin (36); director Operations and Arnaud Fontant (45); director Human Resources. Alle directie leden hebben brede ervaring op het gebied van Customer Relationship Management (CRM), acquisitie en loyaliteitsprogramma's en beschikken over een relevant commercieel netwerk. Eerder waren zij onder meer actief in de luchtvaart-, automobiel-en distributie sector, financiële dienstverlening, verzekeringen en bankwezen.

SNT Frankrijk heeft vestigingen in Parijs (hoofdkantoor), Reims, Rennes, Tarbes, Villeneuve d'Ascq, Lyon, Vineuil en Nancy. Deze Zuid Europese vestiging van SNT levert contact center diensten en consultancy op het gebied van CRM, zowel zelfstandig als in Group-verband. SNT Frankrijk werkt onder meer voor Peugeot, 9 TELECOM, Orange, Cégétel, en T-Online en biedt werkgelegenheid aan circa 2000 medewerkers.

SNT Group brengt alle assets van SNT Frankrijk onder in VITALICOM. In ruil hiervoor verkrijgt SNT maximaal 30% van de aandelen in de nieuwe onderneming. Naar verwachting zal de transactie voor 1 oktober 2003 volledig zijn afgerond.

Met ingang van 1 juli aanstaande neemt de directie van VITALICOM de operationele aansturing van het voormalige SNT Frankrijk over. Francoise Gagnier, Managing Director van SNT Frankrijk, zal de komende tijd haar verantwoordelijkheden overdragen en zal het nieuwe team ondersteuning bieden voor zolang als nodig.

Strategische overwegingen In het licht van de moeilijke economische omstandigheden zoekt SNT naar mogelijkheden om haar lokale operaties te verstevigen en te bestendigen. SNT Frankrijk heeft door de problematische situatie in de telecommunicatie branche een moeilijk jaar achter de rug. Door samen te werken met een management team dat ruime ervaring heeft in het revitaliseren van bedrijfsactiviteiten en dat over een passend commercieel netwerk beschikt, verwacht SNT haar Franse operatie een nieuw toekomstperspectief te kunnen bieden.

Door een aanzienlijk belang in de Franse onderneming te behouden, waarborgt SNT haar internationale ambities. Teneinde opdrachtgevers Europees breed van dienst te kunnen zijn, is internationalisering door overnames altijd onderdeel geweest van SNT's strategische koers. SNT maakt daarin nu een nuancering door zich te richten op strategische allianties in plaats van op overnames. Zo kan SNT zonder al te grote investeringen voet aan de grond krijgen in landen waar lokale aanwezigheid zakelijk relevant is. SNT zoekt daarbij naar combinaties die elkaar zowel qua dienstenaanbod, klantenportfolio als geografische ligging aanvullen en versterken.

Met de deconsolidatie van de Franse activiteiten beëindigt SNT per 1 juli 2003 haar operationele verliezen in dit gebied. Als gevolg van deze transactie zal SNT een eenmalige extra afschrijving goodwill en belastingrestitutie verwerken met een totaal negatief netto resultaat effect van circa EUR 20 M. De belastingrestitutie zal de liquiditeitspositie van SNT met circa EUR 10 M verbeteren.

Profiel SNT SNT participeert in de ontwikkeling van CRM-concepten voor opdrachtgevers. In haar customer contact centers geeft SNT uitvoering aan deze concepten door opdrachtgevers via telefoon, e-mail, chat, co-browsing en SMS bereikbaar te maken voor hun klanten. Uit deze klantcontacten wordt met behulp van datamining technieken managementinformatie gedestilleerd die opdrachtgevers kunnen aanwenden om hun marketingstrategie verder in te vullen en duurzame relaties met klanten op te bouwen. SNT verleent vanuit Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland en Frankrijk jaarlijks goede service aan miljoenen consumenten.

SNT Group wordt gevormd door de werkmaatschappijen SNT Nederland, SNT België en SNT Duitsland. Binnen SNT Nederland opereert onderzoeksbureau Interview-NSS onder eigen naam. In Scandinavië werkt SNT samen met alliantie partner Excellent-SNT. VITALICOM is SNT's partner in Frankrijk.

Op 27 augustus 2003 maakt SNT de halfjaar resultaten bekend.

Einde bericht

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Anne de Graaf, tijdens kantooruren op telefoon 00 31 79 368 69 00 of fax 00 31 79 368 51 94. Buiten kantooruren op 00 31 6 22 39 55 89. E-mail adegraaf@snt.com. Onze adresgegevens zijn: Koraalrood 70, 2718 SC Zoetermeer, Postbus 182, 2700 AD Zoetermeer, www.snt.com

SNT Groep NV

03 jul 03 08:34