Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Schiphol-Rijk, 9 juli 2003

MSN en Kelkoo bundelen krachten voor beter online winkelen

Nieuw platform voor E-commerce maakt online winkelen overzichtelijker

MSN en Kelkoo zijn vandaag een strategische samenwerking aangegaan. Beide partijen worden partners in de vernieuwde online winkel van MSN http://www.msn.nl/shopping. Door de samenwerking komen de miljoenen bezoekers van MSN samen met de geavanceerde kennis en technologie van Kelkoo. Denk bijvoorbeeld aan een verbeterde slimme navigatie en prijsvergelijkingstools. De consument vindt daardoor sneller wat hij zoekt voor de best mogelijke prijs. De ambitie is om het grootste en best presterende online platform voor E-commerce te realiseren.

Voordelen voor de consument

MSN Shopping is opgefrist met een nieuwe look en feel, maar heeft een MSN uitstraling gehouden. De consument kan in de vertrouwde MSN omgeving blijven shoppen. Wel wordt op de pagina's vermeld: 'powered by Kelkoo'. Het is de consument makkelijker gemaakt om een specifiek product te vinden en de prijs te vergelijken. Het online winkelen is daarmee overzichtelijker en aantrekkelijker gemaakt. Bijkomend voordeel is dat door de samenwerking het productenaanbod aanzienlijk groter is geworden. Joost Nienhuis, Country Manager MSN Nederland: "MSN is altijd op zoek naar de beste partners in online business. Door de samenwerking met Kelkoo kunnen wij nog beter voldoen aan zowel de wensen van de consument als die van de adverteerders en partners. Wij verwachten daarom veel van deze samenwerking."

Betekenis voor de partners van beide partijen

MSN Shopping is door deze samenwerking sterk verbeterd en uitgebreid. Door de bredere productkeus, het snellere zoeken en de prijsvergelijking wordt het de consument gemakkelijker gemaakt en zullen naar verwachting de koopcijfers en het nu al niet geringe bereik van 7 miljoen bezoekers stijgen. De shoppingpartners van zowel Kelkoo als MSN kunnen hierdoor gebruik maken van het beste van beide partijen. Onno Staal, Managing Director Kelkoo Nederland: "Wij zijn trots dat MSN Shopping ook in Nederland de zoektechnologie van Kelkoo heeft gekozen om hen te helpen hun 7 miljoen gebruikers de beste online shopping service te kunnen bieden. De kwaliteit en omvang van de MSN portal zal leiden tot een substantiële omzetgroei voor ons klantenbestand".

Einde Bericht

Noot aan de redactie

Over Kelkoo

Kelkoo is een winkel zoekmachine en helpt consumenten bij het vinden van producten en aanbieders op Internet door prijzen van honderden online winkels te vergelijken. Kelkoo is zowel in Nederland als Europa de grootste prijsvergelijkings web site en in Europa de op twee na grootste e-commerce website na Ebay en Amazon (bron: Nielsen/Netratings). In negen Europese landen biedt Kelkoo online shoppers de keuze uit 10.000 retailers en honderden merken.

Over MSN

MSN, onderdeel van Microsoft, is 's werelds en Nederlands meest bezochte internetbestemming. MSN trekt wereldwijd per maand meer dan 300 miljoen unieke gebruikers. MSN heeft lokale versies in 34 landen en 18 talen. MSN biedt tevens bekende online diensten zoals Hotmail, Messenger, Zoeken, Chat en Groepen. Ook biedt zij populaire informatie- en servicekanalen op verschillende onderwerpen zoals: winkelen, auto's, geldzaken en reizen. MSN Nederland is te vinden op www.msn.nl.

Cijfers:


· MSN.nl trekt maandelijks ruim 7 miljoen unieke bezoekers.


· In Nederland hebben 3,6 miljoen gebruikers een Hotmail-account.


· In Nederland maken maandelijks 3 miljoen mensen gebruik van MSN Messenger.

Over Microsoft

Microsoft (Nasdaq "MSFT"), opgericht in 1975, is de wereldwijde leider op het gebied van software, diensten en Internettechnologieën voor persoonlijk en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten, ontworpen om informatie, overal en altijd en op elk type apparaat, voor iedereen toegankelijk te maken.

Voor meer informatie (