Ingezonden persbericht

Persbericht

9 juli 2003

Salesforce.com kondigt integratie aan met Great Plains en QuickBooks

Salesforce.com heeft een nieuw boekhoudintegratiepakket op de markt gebracht.

Het pakket bevat kant-en-klare boekhoudadapters voor Intuit Quickbooks en Microsoft Business Solutions-Great Plains boekhoudsoftware. Hiermee kunnen klanten salesforce.com's on-demand CRM-oplossing naadloos integreren met boekhoudsoftware naar hun keuze. In plaats van gebruik te maken van de starre boekhoudoplossingen die onderdeel uitmaken van een CRM-pakket. Dit is de eerste, kant-en-klare Great Plains adapter die beschikbaar is voor een CRM-applicatie. Aanvullende connectoren voor ACCPAC, Solomon en andere pakketten zullen binnenkort beschikbaar zijn.

"Salesforce.com geeft ons de vrijheid om een boekhoudpakket te kiezen dat het beste aansluit op onze behoeften, zonder dat we ons zorgen hoeven te maken over duplicatie of hoe de integratie met ons CRM-systeem zal verlopen," zei David Fertell, president van Pearl Software. "We krijgen het beste van beide werelden met het maximale rendement onder onze voorwaarden."

De boekhoudadapters, die gebouwd zijn door salesforce.com's partner eBRIDGE Software, profiteren van salesforce.com's online platform en XML API. Hiermee kan salesforce.com's on-demand CRM-oplossing gekoppeld worden aan eersteklas boekhoudapplicaties, zonder enige serverintegratie. Met één druk op de knop is de software geïnstalleerd en kunnen gebruikers profiteren van een naadloze integratie tussen CRM- en boekhoudapplicaties, zoals het automatisch synchroniseren van account- en contactinformatie tussen de applicaties en kunnen kansen benut worden.

"In tegenstelling tot onze concurrenten vinden wij dat onze klanten de vrijheid moeten hebben om de beste CRM-applicatie en boekhoudoplossing te kiezen," zei Fergus Gloster, vice-president of Marketing for Europe van salesforce.com. "Salesforce.com's online platform en de op open XML gebaseerde API, zorgde voor de snelle ontwikkeling en toepassing van adapters voor zowel QuickBooks als Great Plains applicaties. Het resultaat was dat we Great Plains connectoren maanden eerder konden aanbieden, dan Microsoft."

Salesforce.com levert een solide CRM-technologie op basis van het 'pay-as-you-go' model. Het bedrijf heeft momenteel meer dan 6.900 klanten en 94.000 gebruikers in 110 landen, inclusief marktleiders als AOL, Le Méridien en Quantum.

(318 words)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce,com heeft wereldwijd meer dan 6.900 klanten voor haar online CRM-oplossing waaronder belangrijke internationale spelers als Le Méridien, Autodesk en Daiwa Securities SMBC Europe. In de Benelux bestand haar klantenbestand onder andere uit Fleet Synergy International, Sigma Coatings en Q-go. Salesforce.com levert customer relationship management (CRM) applicaties en biedt deze aan als schaalbare online services.

De salesforce.com productserie - Team Edition, Professional Edition, Enterprise Edition, Wireless Edition en Offline Edition- geeft bedrijven een volledig overzicht van de klant. De succesvolle CRM-oplossingen van het bedrijf bieden geïntegreerde online sales force-automatisering, management van de klantenservice, helpdesktoepassingen en geautomatiseerde marketingapplicaties. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd.

Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, twee Deploy Awards van InfoWorld, Red Herring 100, Upsite Hot 100, Investor s Choice Award van Enterprise Outlook, Editors Choice van TMCLabs, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year. Salesforce.com is opgericht in 1999 en heeft haar hoofdkantoor in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië.

Salesforce.com is een geregistreerd handelsmerk van salesforce.com, Inc., San Francisco, California. Alle andere gebruikte handelsmerken en geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven of Lilian van Tongerlo bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv/lilianv@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +353 1 272 3517Fax: +353 1 272 3501
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com