TopTicketLine kiest Bibit voor betaalafhandeling

Twee miljoen tickets per jaar voor onder andere musicals en shows van Joop van den Ende via Bibit's betaalplatform

Bunnik, 21 juli 2003 - TopTicketLine Nederland, de kaartverkoop- en marketing-organisatie van Joop van den Ende's Stage Holding, brengt de afwikkeling van alle consumentenbetalingen onder bij Bibit, de Europese marktleider in betaaldiensten. Alleen al in Nederland worden telefonisch en via het Internet jaarlijks ruim twee miljoen kaarten verkocht.

TopTicketLine Nederland (voorheen: De Reserveerlijn) verzorgt de kaartverkoop en direct mail acties voor de vele musicals, (ijs)shows, concerten, toneelstukken en evenementen die jaarlijks door Stage Holding, het door Joop van den Ende geleide consortium van live entertainmentbedrijven, worden geproduceerd. Deze groep heeft met overbekende producties als Phantom of the Opera, The Sound of Music en shows van Holiday on Ice in de Nederlandse markt onmiskenbaar een leidende positie veroverd. Het bedrijf zoekt verdere expansie door middel van investeringen in buitenlandse theaters en producties, zowel in Europa als in Amerika. Vanuit de met Stage Holding opgedane ervaring verzorgt TopTicketLine Nederland ook steeds vaker de kaartverkoop voor derden, zoals het Nederlands Congres Centrum en evenementen van de KNHB.

De kaarten worden voornamelijk telefonisch verkocht, echter een toenemend aantal consumenten bestelt via de internet-sites. In de komende jaren wordt sterke uitbreiding van het aantal keuzemogelijkheden voor de consument nagestreefd, waarbij de kaartverkoop via internet naar verwachting substantieel zal bijdragen aan verdere verhoging van de omzet. Deze voorziene ontwikkeling is nu aanleiding om samenwerking te zoeken met Bibit, die als gespecialiseerde Payment Service Provider de organisatie op dit vlak optimaal kan ondersteunen. Het brede scala aan on- en off-line betaalmethoden speelt daarbij een belangrijke rol. Zo kan in eerste instantie betaald worden per incasso of met een credit card, maar verdere uitbreiding met bijvoorbeeld thuisbankieren zal in de nabije toekomst mogelijk worden.

Naarmate het aantal betaalmethoden zich uitbreidt, dreigt ook de administratieve rompslomp van het volgen van transacties met die verschillende betaalmethoden en banken te groeien. Bibit bundelt de uiteenlopende rapportages van verschillende banken echter tot één gestandaardiseerde rapportage tot op orderniveau, die via XML volledig geïntegreerd kan worden met de eigen administratie van TopTicketLine Nederland.

« Bibit levert één geïntegreerde oplossing voor zowel call center als website, die onze klanten de keuze biedt die zij zoeken en die tegelijkertijd onze eigen administratieve werklast aanzienlijk reduceert», aldus Eugène Westerink, Directeur TopTicketLine Nederland. « Dankzij de ruime keus in internationale betaalmethoden zijn we bovendien goed gepositioneerd voor eventuele verdere uitbreiding en groei. »

X0X0X0X0X0X0X0XOX

Over Bibit
Bibit Global Payment Services (Bibit) is gespecialiseerd in het verzorgen van betalingen, afkomstig uit diverse verkoopkanalen, via een Internet infrastructuur. Het bedrijf biedt een uitgebreide betaaldienst in meerdere talen, die circa 70 internationale betaalmethoden voor verschillende valuta combineert in één digitale oplossing. De Payment Service sluit naadloos aan op bestaande retail platforms en omvat specifieke interfaces voor verschillende branches en verkoopkanalen.

Bibit opereert wereldwijd, via kantoren in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In 2002 bedroeg de totale waarde van transacties die via Bibit's platform verwerkt werden bijna ¤ 1 miljard. In december 2002 behaalde Bibit de vijfde plaats in de Fast500, Deloitte & Touche's Europese ranking van snelst groeiende technologiebedrijven. Tot Bibit's uitgebreide klantenbestand behoren zowel multi-channel retailers als pure webshops, call centers, en fysieke verkooppunten. Tot de internationale klanten behoren o.a. Dell Computer Corporation, Expedia Inc., TUI / Hapag, The Financial Times, en Fleurop Interflora. In Nederland maken onder andere Transavia, De Telegraaf, Vodafone, Kijkshop en AKO gebruik van Bibit's diensten.