Ingezonden persbericht

Consument steeds kritischer in vakantie-uitgaven

AMSTELVEEN, 20030721 -- Waar voorheen het comfort en de locatie allesbepalend waren in de keuze van een weekendje weg of een korte tussendoor vakantie, is momenteel de prijs van doorslaggevend belang. Weekendjeweg.nl, gespecialiseerd aanbieder van korte vakanties via internet, constateert deze verandering in het boekingsgedrag van haar klanten. "Indien een accommodatie niet voldoet aan de verwachtingen in de verhouding prijs en kwaliteit, zal de klant niet schromen dit kenbaar te maken", aldus algemeen directeur Marianne Baars van Weekendjeweg.nl. Een ontwikkeling die ervoor zorgt dat aanbieders van accommodaties die verhouding nauwlettend in de gaten moeten houden.



Ondanks deze tendens blijft het aantal boekingen in het korte verblijf segment stijgen. En Weekendjeweg.nl ziet nog meer veranderingen in het boekingsgedrag van de consument. Naast de Veluwe winnen ook Friesland en Groningen - in vergelijking met eenzelfde onderzoek gehouden in 2002 - aan populariteit. Hoewel ruim 70% van de Nederlanders nog steeds voor een weekendje weg in eigen land kiest, wordt België met populaire bestemmingen als Antwerpen, Brugge en Gent ook steeds populairder. De kust blijft zoals altijd een geliefde bestemming hoewel korte vakanties naar Duitsland ook zichtbaar in opkomst zijn.


Weekendjeweg.nl verzorgt last-minute reserveringen in meer dan 700 verschillende hotels en bungalowparken in onder andere de Benelux, Frankrijk en Duitsland. De onderneming is met circa 300.000 overnachtingen per jaar marktleider in Nederland op het gebied van tussendoor vakanties.





Ingezonden persbericht