LogicaCMG



Persbericht

LOGICACMG HELPT T-MOBILE INTERNATIONAL NIEUWE CONSUMENTENDIENSTEN SNELLER OP DE MARKT TE BRENGEN

Overzeese uitbesteding levert T-Mobile International een kostenbesparing van 35% op en zorgt voor een snellere marktintroductie van de nieuwste content zoals games, ringtones en mobiele data services

AMSTELVEEN / LONDEN, 24 juli 2003 - T-Mobile International heeft in de afgelopen maanden haar omzetmogelijkheden kunnen vergroten met de introductie van vijftig nieuwe consumentendiensten. T-Mobile heeft dit gerealiseerd door zijn Partner Integration Helpdesk over te dragen aan het overzeese internationale dienstencentrum van LogicaCMG in Bangalore, India. Hiermee werd een aanzienlijke kostenbesparing van 35% bereikt.

Door gebruik te maken van de offshore diensten van LogicaCMG is T-Mobile in staat geweest om nieuwe toepassingen, zoals Java games, ringtones en WAP-content, te introduceren.

LogicaCMG biedt eerstelijns ondersteuning aan zakelijke partners die innovatieve en kansrijke diensten voor T-Mobile ontwikkelen en integreert deze in de portal van de mobiele operator. De in Bangalore gestationeerde medewerkers van LogicaCMG keuren de servicebeschrijvingen van de nieuwe content goed. Daarnaast configureren zij de portal van T-Mobile voor de nieuwe content, bieden proactieve ontwikkelingsondersteuning aan de partners van T-Mobile en voeren de integratietests van de nieuwe content uit.

Door deze activiteiten aan LogicaCMG uit te besteden is T-Mobile beter in staat om te profiteren van de groeiende markt voor mobiele diensten, zoals games, entertainment en chat. Analisten van Strand Consult voorspellen dat deze markt tegen 2005 een omzet van 14,6 miljoen Engelse ponden kan opleveren.

Robert Dunkley, managing director van de Telecoms International Line of Business bij LogicaCMG verklaart: Het grootste succes van diensten die nieuwe omzet genereren, zal onvermijdelijk worden geboekt door de operators met de beste marktpenetratie en met de beste technische omgeving om nieuwe diensten mogelijk te maken. Het uitbestedingsmodel van LogicaCMG stelt T-Mobile in staat om haar klanten een concurrerend dienstenpakket aan te bieden. Omdat wij ervaring hebben met het concept van overzeese uitbesteding, het gebruik van technologie en de noodzaak voor kosteneffectieve, snelle introducties, kunnen wij onze klanten een dynamischer omgeving aanbieden, waarin zij hun zakelijke activiteiten kunnen laten groeien.

LogicaCMG Offshore services is de overzeese ontwikkelingstak van LogicaCMG plc. Het heeft in Bangalore 250 medewerkers in dienst. Deze snelgroeiende tak verwacht de komende 18 maanden te groeien naar driemaal haar huidige omvang. Het bedrijf houdt zich bezig met offshore en onshore product- en projectmanagement, het uitbesteden van bedrijfsprocessen (business process outsourcing - BPO) en het aanbieden van diensten aan klanten zoals call centers en centra voor technische ondersteuning. Het LogicaCMG Offshore service centrum in Bangalore houdt zich op projectbasis bezig met het ontwerp, de ontwikkeling en de implementatie van software-oplossingen en producten die LogicaCMG wereldwijd inzet.

Over LogicaCMG

LogicaCMG is een wereldwijd opererende dienstverlener op het gebied van management en ICT-consultancy, systeemintegratie en outsourcing. Met bovendien een uitgebreide expertise in draadloze datacommunicatie ondersteunt LogicaCMG klanten in diverse markten, zoals telecommunicatie, bank- en verzekeringswezen, energie en utilities, industrie, distributie, transport en de overheid. De onderneming ontstond uit de fusie van Logica en CMG in december 2002 en heeft circa 21.000 medewerkers in dienst, kantoren in 34 landen en bijna 40 jaar ervaring in ICT-dienstverlening. LogicaCMG heeft haar hoofdkantoor in Europa en is genoteerd aan de beurzen van Londen en Amsterdam (LSE:LOG; AEX: LOG).

Meer informatie is beschikbaar via www.logicacmg.com/nl.



LogicaCMG