Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Siebel Systems krijgt leiderschapsstatus in META Group's evaluatie van Channel Relationship Management

Siebel PRM beter dan concurrentie in jaarlijks META Group rapport

SAN MATEO, Calif. - 23 juli, 2003 - Siebel Systems, Inc. (NASDAQ: SEBL), toonaangevend leverancier van eBusiness applicatiesoftware, laat weten dat Siebel's Partner Relationship Management (PRM) software als beste Channel Relationship Management (ChRM) oplossing uit de bus is gekomen in META Group's eerste jaarlijkse METAspectrumSM analyse van leveranciers van ChRM applicatie suites. Siebel Systems is de enige leverancier die als leider in deze markt gekwalificeerd wordt.

Siebel Systems is klaar voor verdere groei als de leider in de snelgroeiende PRM-markt. META gaat ervan uit dat de PRM-markt, met een huidig jaarlijks groeipercentage van 15 tot 20 procent, kan verdubbelen in groei tegen 2005/2006 tot een totale marktwaarde van meer dan 550 miljoen dollar afhankelijk van de marktomstandigheden in 2002/2003.

Voor deze evaluatie heeft META ChRM applicaties als volgt gedefinieerd: technologie voor business-to-business (B2B) dat e-verkoop van indirecte partners ondersteunt. ChRM oplossingen geven organisaties de mogelijkheid om complexe indirecte partnerrelaties, productcatalogi, en verschillende partner webwinkels en directe e-verkoop aan klanten te beheren.

Siebel Systems kreeg van META de waarderingen "uitstekend," "zeer goed," of "goed" in alle vijftien evaluatiecategorieën. "De resultaten van onze ChRM applicatie evaluatie zijn gebaseerd op dezelfde criteria die we gebruiken om onze klanten te helpen bij de keuze voor een geschikte ChRM oplossing voor hun specifieke behoefte," zegt Gene Alvarez, Vice President van META Group, Inc. "In deze evaluatie voor 2003, kwamen wij erachter dat de visie en strategie van de leverancier, de focus, en de uitvoering de belangrijkste factoren zijn voor succes bij klanten en voor ChRM leiderschap."

Met deze diepte-evaluatie van ChRM heeft META een kwaliteitsstandaard neergezet voor klanten bij de beoordeling en de beslissing tot aankoop van ChRM oplossingen. Analisten van META gebruiken een groot aantal bronnen om te komen tot hun waarderingscijfers, waaronder leveranciersonderzoeken, klantenreferenties, META onderzoeksgegevens, en de ervaring van de analisten in de ChRM markt.

"Dat wij als enige leverancier zo'n goede beoordeling van META Group krijgen voor zowel onze partner- als onze customer relationship management oplossingen is een ongelofelijke eer," zegt David Schmaier, Executive Vice President bij Siebel Systems. "In een markt met veel deel- of incomplete oplossingen, is dit bijzonder belangrijk voor onze klanten omdat Siebel de enige leverancier is die zowel ChRM- als CRM-functionaliteit levert."

Meer dan 450 klanten wereldwijd werken met Siebel PRM Siebel Systems' channel relationship management oplossing, Siebel Partner Relationship Management (PRM), zorgt dat organisaties samen met hun partners kunnen verkopen, dienstverlening bieden, en producten en diensten leveren doordat een zeer strakke bedrijfsprocesintegratie tussen de partners plaatsvindt. Siebel PRM's grote schaalbaarheid en de mogelijkheid tot globalisering maken collaboratieve bedrijfsprocesintegratie over de gehele vraagketen mogelijk tussen partners, waardoor omzet en klanttevredenheid verhoogd wordt. Siebel Systems is ook de enige leverancier die verscheidene, branchespecifieke versies van de PRM-oplossing uitbrengt.

EMI Industries is een leverancier van point-of-sale en voedselverwerkingsproducten voor de food retailing industrie. EMI's bedrijfsstrategie is om de eerste leverancier te zijn van hoge kwaliteits 'built-to-order' producten met innovatief ontwerp, de mogelijkheid tot snelle productie en met superieure service. EMI distribueert in Noord Amerika, Zuid en Centraal Amerika, en Kroger, Publix en Winn-Dixie zijn belangrijke klanten.

EMI heeft Siebel eBusiness applicaties geïntegreerd in haar belangrijkste processen om zo een communicatiemiddel voor werknemers, partners en klanten te hebben. Met het gebruik van PRM heeft EMI de productiviteit over het gehele verkoopproces verhoogd, van verkoop tot aflevering, met als resultaat een verlaging van de projecttijden met 53 procent. "Ons verkooppersoneel is in feite ons partnerkanaal," zegt David Hahmann, Vice President bij EMI Industries. "Siebel PRM geeft onze partners 24x7 toegang tot informatie over verkoopmogelijkheden, catalogi, orders, projecten en dienstverlening."

Meer dan 450 klanten gebruiken Siebel PRM voor hun partnerbeheer, waaronder 3Com Corporation; Acros Whirlpool; Allianz Life Insurance Co. Ltd.; BIC Graphics Europe S.A.; BlueCross en BlueShield of Louisiana; Bridgestone Firestone Europe S.A.; BT; Case Corporation; Deutsche Telekom AG; Edwards Manufacturing Ltd.; First Service Networks; Fujitsu Siemens Computers GmbH; Gas Natural Informatica, S.A.; Hewlett-Packard Company; Hydro-Quebec, Inc.; Itron, Inc.; Leeds City Council; Legend Computer Systems Ltd.; London Borough of Tower Hamlets; Nationale-Nederlanden Schadeverzekering NV; Renault S.A.; Sonofon A/S; Telecom Italia SpA; Telenor A/S; en Vector Limited.

De complete METAspectrumSM analyse van Channel Relationship Management (ChRM) applicatie suites staat op http://www.metagroup.com/cgi-bin/inetcgi/jsp/research/metaSpectrumList.jsp

Voor meer informatie over Siebel PRM, zie: http://www.siebel.com/products/prm/index.shtm

METAspectrumSM
METAspectrumSM evaluaties van META Group (Nasdaq: METG) geven IT professionals een zicht op de kritieke succesfactoren en positionering van leveranciers. METAspectrum levert begrijpelijke evaluaties van zowel de technologiemarkten als de aanbiedingen van leveranciers. Er staan verschillende marktevaluaties gepland voor 2003 en daarna. METAspectrum evaluaties worden per kwartaal, half jaar of jaar ge-update, afhankelijk van de verschillende markten. Om reeds uitgebrachte evaluaties te zien of om meer over METAspectrum methodologie te weten te komen, kunt u kijken op www.metagroup.com/metaspectrum.

METAspectrumSM market evaluations and results are the sole property of META Group, Inc. and are Copyright © 2003 META Group, Inc. All rights reserved. Permission to use the results requires prior written approval from META Group, and should not be deemed an endorsement of any company or product.

Siebel Systems
Siebel Systems, Inc. is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware waarmee bedrijven via meerdere kanalen producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen. Met wereldwijd meer dan 3500 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-toepassingen en bedrijfsprocessen. Bedrijven kunnen hiermee klanten een superieure ervaring bieden en winstgevende relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 28 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebelsystems.nl.

# # #

Meer informatie:
Sandra Wasseur
Marketing Director
Siebel Systems
Telefoon: 020 540 1000