Ingezonden persbericht

Microsoft Business Solutions versnelt beschikbaarheid van CRM

Gelokaliseerde versies van customer relationship management oplossing beschikbaar in negen talen in meer dan twintig landen

Barneveld, 24 juli 2003 - Microsoft Business Solutions versnelt de wereldwijde beschikbaarheid van de customer relationship management oplossingen, Microsoft CRM. Vanaf eind 2003 zullen gelokaliseerde versies van de oplossing verkrijgbaar zijn in meer dan twintig andere landen en in de talen Portugees (Braziliaans), Deens, Frans, Duits, Engels (Amerikaans en Internationaal), Italiaans, Nederlands en Spaans.

Als eerste ICT-dienstverlener in Europa heeft LogicaCMG klantspecifieke mogelijkheden van de nieuwe CRM-oplossing van Microsoft onderzocht. De resultaten van het onderzoek zijn positief. De gebruiksvriendelijkheid, relatief lage kosten en integratiemogelijkheden met Microsoft Outlook, maken van de nieuwe applicatie een gedegen concurrent voor de bestaande CRM-producten, aldus LogicaCMG. De ICT-dienstverlener signaleert grote belangstelling voor deze oplossing bij het Europese bedrijfsleven (zie ook http://www.persberichten.com/detail.asp?id=14782).

Ten opzichte van versie 1 die alleen op de Amerikaanse markt is uitgebracht bevat Microsoft CRM versie 1.2 aanzienlijke verbeteringen - mede op basis van de eerste feedback van klanten - die zorgen voor meer gebruiksgemak, meer integratiemogelijkheden en lage totale TCO (Total Cost of Ownership). Daarnaast is de installatie verbeterd, zijn er meer rapportagemogelijkheden en is de oplossing compatibel met Microsoft Windows Server 2003, Exchange Server 2003, Small Business Server 2003 en Office 2003. De CRM-oplossing biedt tevens een robuustere ontwikkelomgeving binnen de Outlook-client.

Microsoft CRM is de eerste Microsoft bedrijfsapplicatie die gebaseerd is op het .NET Framework, dat een betere samenhang mogelijk maakt tussen verschillende systemen. Tevens wordt hierdoor integratie mogelijk met externe webservices, bijvoorbeeld voor kredietcontrole, analyse en marketingautomatisering.

Microsoft CRM is ontwikkeld om bedrijven de beschikking te geven over een krachtig en makkelijk te gebruiken tool voor het opbouwen van een blijvende en winstgevende relatie met hun klanten. Met Microsoft CRM kunnen bedrijven de technologie en gerelateerde services benutten die tot nu toe waren voorbehouden aan grote ondernemingen met omvangrijke IT-budgetten.

Nieuwe trainingen voor Microsoft CRM
Trainingspartners CompuTrain en InfoSupport zullen per september 2003 in Nederland de eerste partner trainingen voor Microsoft CRM gaan verzorgen. Daarnaast zal Microsoft, in samenwerking met Info Support, een aantal introductie-workshops gaan organiseren voor Microsoft CRM.

Microsoft Business Solutions
Microsoft Business Solutions, een divisie van Microsoft, biedt een reeks geïntegreerde end-to-end businessapplicaties en -diensten. Deze oplossingen zijn speciaal ontwikkeld om kleine, middelgrote en grote bedrijven te verbinden met klanten, medewerkers, partners en leveranciers. De applicaties van Microsoft Business Solutions optimaliseren zakelijke processen voor financiën, analyse, human resources management, e-commerce, productie en retail management. De oplossingen bieden complete inzichten die de basis leggen voor zakelijk succes.