Ingezonden persbericht

LS COMMUNICATION behaalt het Q*For-certificaat

Q*For is een auditmethode die de kwaliteit van de dienstverlening bepaalt via onder meer de resultaten van een tevredenheidsenquête bij klanten. Om het Q*For-certificaat te behalen moet een bedrijf zowel een algemene als een specifieke tevredenheidsscore behalen van 80%. De Q*For-erkenning biedt aan de markt kwalitatieve en gecontroleerde informatie over adviesorganisaties. Tevens dient de Q*For doorlichting als een verbeteringsinstrument voor de dienstverlening van de opleidings- of advies-organisaties. Afgelopen vrijdag 25 juli werd de audit succesvol afgerond en behaalde LS COMMUNICATION het Q*For-certificaat.

"De afgelopen weken ondervroeg een onafhankelijke organisatie een aantal willekeurig uitgekozen klanten over de kwaliteit van onze adviezen. LS COMMUNICATION haalde een hoge algemene en een specifieke tevredenheids-score. De terugkoppeling van de anonieme klantenbemerkingen helpt ons bovendien om nog beter te doen." licht algemeen coördinator Luc Slosse de methode toe.


De Q*For-auditmethode controleert de kwaliteit van de dienstverlening van opleidings- en adviesverstrekkers aan de hand van een gedetailleerde vragenlijst, een telefonisch tevredenheidsonderzoek bij de klanten en een auditbezoek ter plaatse. De toepassing van de methode en van de kwaliteitscriteria worden op hun beurt gecontroleerd door het Expertencomité van de vzw C.D.O. waarin o.a. vertegenwoordigers zetelen van verschillende beroepsfederaties. Wanneer 80% van de ondervraagde klanten van de organisatie een hoge mate van tevredenheid uitspreekt over de verschillende stappen van het adviesproject (waaronder voortraject, uitvoering en natraject) en wanneer de organisatie tevens voldoet aan de criteria continuïteit en bedrijfsgerichtheid, ontvangt deze een Q*For-certificaat voor een periode van drie jaar.


De Q*For-auditmethode verstrekt duidelijke informatie over het professionalisme en de ernst waarmee de adviesorganisatie te werk gaat. De voornaamste elementen van de Q*For-auditmethode hebben betrekking op de klantentevredenheid en de specificiteiten van de organisatie.


"Uiteraard zijn wij fier en dankbaar voor deze erkenning door onze klanten, alsook voor de bereidwillige medewerking van de klanten die benaderd werden in het kader van dit onderzoek. Het betekent voor ons een extra stimulans om morgen nóg beter te doen." besluit (een fiere) Luc Slosse.


Meer info: Luc Slosse - T: +32.3 - 766 24 24 - G: +32.478 - 55 24 75


LS Communication

Driekoningenstraat 23 - 9100 Sint-Niklaas

Tel.: (03)766 24 24 - Fax (03)765 99 09

www.LScommunication.be
E-mail: studio@lscommunication.be