EVD
Ierland: bijna de helft van bedrijven ontevreden over telecommunicatie
---
Bijna de helft van de Ierse bedrijven is niet tevreden over de
telecommunicatie-infrastructuur in Ierland, terwijl 75 procent zegt
dat slechte dienstverlening een negatieve invloed op hun bedrijf
heeft. Dit blijkt uit een onderzoek van de Telecommunications User
Group (TUG), onderdeel van IBEC (Irish Business and Employers
Confederation).
Volgens het onderzoek was 44 procent van de ondervraagde bedrijven
ontevreden met de beschikbare dienstverlening in 2003, vergeleken met
30 procent in 2001. Van de bedrijven buiten Dublin was 54 procent
ontevreden.
Over de markt voor vaste telefonie, gedomineerd door Eircom, was de
helft van de ondervraagden ontevreden tot zeer ontevreden; men klaagt
over de prijzen, maar de meest voorkomende klacht gaat over de
aangeboden diensten. Tevens was 40 procent van de zakelijke gebruikers
van vaste telefonie ontevreden met het aanbod van nieuwe diensten.
Veel zakelijke gebruikers zijn niet tevreden met de regulering van de
communicatiesector. Volgens het onderzoek was slechts 54 procent ervan
overtuigd dat de regulerende instantie goed werk leverde. Bedrijven
gaven tevens aan dat de snelheid bij installatiewerkzaamheden vaak te
wensen over liet en dat veel telefoonverbindingen slecht van kwaliteit
waren. Ook gaf 70 procent van de bedrijven aan nog geen toegang tot
breedbandinternet te hebben.
05.08.2003
---
Bron: Irish Independent
Nummer: 104726
Meer informatie over dit onderwerp is op te vragen onder vermelding
van nummer 104726 bij de informatiemanager IERLAND (Maarten van der
Leur), e-mail IERLAND, fax (070) 385 80 97, telefoon (070) 778 89 41.