EVD


Ierland: bijna de helft van bedrijven ontevreden over telecommunicatie
---

Bijna de helft van de Ierse bedrijven is niet tevreden over de telecommunicatie-infrastructuur in Ierland, terwijl 75 procent zegt dat slechte dienstverlening een negatieve invloed op hun bedrijf heeft. Dit blijkt uit een onderzoek van de Telecommunications User Group (TUG), onderdeel van IBEC (Irish Business and Employers Confederation).
Volgens het onderzoek was 44 procent van de ondervraagde bedrijven ontevreden met de beschikbare dienstverlening in 2003, vergeleken met 30 procent in 2001. Van de bedrijven buiten Dublin was 54 procent ontevreden.
Over de markt voor vaste telefonie, gedomineerd door Eircom, was de helft van de ondervraagden ontevreden tot zeer ontevreden; men klaagt over de prijzen, maar de meest voorkomende klacht gaat over de aangeboden diensten. Tevens was 40 procent van de zakelijke gebruikers van vaste telefonie ontevreden met het aanbod van nieuwe diensten. Veel zakelijke gebruikers zijn niet tevreden met de regulering van de communicatiesector. Volgens het onderzoek was slechts 54 procent ervan overtuigd dat de regulerende instantie goed werk leverde. Bedrijven gaven tevens aan dat de snelheid bij installatiewerkzaamheden vaak te wensen over liet en dat veel telefoonverbindingen slecht van kwaliteit waren. Ook gaf 70 procent van de bedrijven aan nog geen toegang tot breedbandinternet te hebben.

05.08.2003
---

Bron: Irish Independent
Nummer: 104726

Meer informatie over dit onderwerp is op te vragen onder vermelding van nummer 104726 bij de informatiemanager IERLAND (Maarten van der Leur), e-mail IERLAND, fax (070) 385 80 97, telefoon (070) 778 89 41.