Siebel
Toonaangevend onderzoeksbureau plaatst Siebel Systems bovenaan
ranglijst van toonaangevende CRM-aanbieders op basis van gerealiseerde
omzet
Onderzoek noemt Siebel Systems met overmacht belangrijkste aanbieder
in CRM-markt
SAN MATEO, CA - 18 augustus 2003 - Uit een onlangs verschenen rapport
van onderzoeksbureau IDC wordt Siebel Systems genoemd als de
belangrijkste speler in de markt voor CRM-toepassingen. Volgens IDC
had Siebel Systems in 2002 een aandeel van 17,1 procent van de
wereldwijde markt voor CRM-applicaties. De dichtstbijzijnde concurrent
kwam niet verder dan 6,2 procent.
IDC's 'Worldwide CRM Applications Competitive Analysis, 2003: 2002
Shares and Current Outlook' geheten studie is gebaseerd op zowel
gerapporteerde als waargenomen trends en financiële gegevens.
Bovendien hebben diepgaande onderzoeken en analyses naar aanbieders
plaatsgevonden. IDC's concurrentieanalyse omvat 'marketing
automation', 'sales automation' en klantenservice. Het rapport noemt
153 aanbieders op basis van de in 2002 gerealiseerde omzetten uit
licenties en onderhoud. In het rapport geeft IDC ook aan dat de totale
markt voor CRM-applicaties naar verwachting zal groeien tot iets meer
dan 10,2 miljard dollar (gerealiseerde omzet) in 2007. Dat betekent
dat gedurende deze vijf jaar een gemiddelde samengestelde groei van
7,7 procent per jaar zal worden gerealiseerd.
"Siebel Systems is traditiegetrouw de belangrijkste aanbieder op het
gebied van CRM-toepassingen. Het bedrijf behield ook in 2002 deze
toonaangevende positie", zegt Mary Wardley, vice president CRM
Applications bij IDC. "Ook binnen de individuele CRM-segmenten van
marketing automation, sales automation en klantenservice behoudt
Siebel zijn nummer 1-positie. De dominante positie die Siebel Systems
inneemt, wordt met name duidelijk gevoeld op het terrein waar Siebel
Systems groot mee is geworden: sales automation. Het marktaandeel van
Siebel Systems ligt in deze deelmarkt op 20,8 procent."
IDC definieert CRM-applicaties als enterprise applicaties die de
klantgerichte businessprocessen binnen een organisatie automatiseren.
Gezamenlijk dienen deze toepassingen voor het beheren van de gehele
levenscyclus van een klant - inclusief het converteren van een
prospect naar een klant - en helpen de organisatie bij het opbouwen en
onderhouden van succesvolle relaties. De door IDC gesignaleerde
positie van Siebel Systems vormt een weerslag van de unieke positie
die het bedrijf inneemt als de enige aanbieder van enterprise
applicaties waarvan de producten geheel zijn gericht op het aanbieden
van eenvoudigere en snellere manieren om als organisatie klantgericht
te worden.
Een klantgerichte organisatie presenteert één uniek gezicht naar de
klant, waardoor de klant een consistente en kwalitatief hoogwaardige
ervaring heeft wanneer men voor welk doel en op welke manier dan ook
met de organisatie contact heeft. De meeste bedrijven zijn
georganiseerd in divisies met ieder hun eigen communicatiekanalen met
afnemers. Zij doen dus zaken op een manier waarbij de activiteiten van
de individuele divisies van elkaar zijn losgekoppeld. Het resultaat
hiervan is een inconsistent beeld naar de klant, hetgeen vaak tot
frustraties bij afnemers leidt waardoor gemakkelijk kansen verloren
kunnen gaan. Siebel Systems biedt geïntegreerde werkprocessen,
flexibele software voor het beheren van de relaties met klanten en
krachtige analysesoftware om zakelijke problemen te kunnen doorgronden
en oplossen. De programmatuur van Siebel Systems kent bovendien een
schaalbaarheid die de producten voor gebruikers van welke omvang dan
ook interessant maakt. Bovendien beschikt Siebel Systems over veel en
in de praktijk bewezen domeinkennis. Meer dan 3500 bedrijven en
organisaties hebben inmiddels Siebel CRM gekozen om hun organisatie te
veranderen. Onder deze klantengroep bevinden zich ruim veertig
organisaties waar meer dan vierduizend eindgebruikers met
Siebel-oplossingen werken. Bij zestien organisaties gaat het zelfs om
tienduizend (!) of meer eindgebruikers. De voordelen van het gebruik
van Siebel CRM zijn duidelijk: door het stroomlijnen van de
werkprocessen en het aan verkoop-, marketing- en servicemedewerkers
aanbieden van meer en vooral complete informatie over klanten kunnen
klantgerichte organisaties succesvolle relaties met afnemers opbouwen
en onderhouden die meer winst genereren, terwijl tegelijkertijd de
operationele kosten omlaag kunnen.
"Siebel Systems blijft de toon zetten in de CRM-industrie", zegt David
Schmaier, executive vice president van Siebel Systems. "Wij hebben
meer organisaties geholpen om op succesvolle wijze CRM te
implementeren dan onze vier belangrijkste concurrenten bij elkaar.
Deze focus op het aanbieden van succesvolle CRM-oplossingen heeft het
ons mogelijk gemaakt om opnieuw marktleider te zijn."
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van
eBusiness-applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten
aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen
verlenen. Met wereldwijd meer dan 3500 klanten biedt Siebel Systems
organisaties een reeks van 'best practices', CRM-, PRM- en
ERM-toepassingen die volledig zijn afgestemd op individuele branches
en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben
bewezen. Bedrijven kunnen hiermee klanten een superieure 'experience'
bieden en winstgevende relaties met afnemers onderhouden. Siebel
Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 28 landen. Meer
informatie is te vinden op www.siebel.com/nl.
Meer informatie:
Sandra Wasseur
Marketing Director Northern Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000
1 Worldwide CRM Applcations Competitive Analysis, 2003: 2002 Shares
and Current Outlook', IDC #289811, Mary Wardley, Robert Blumstein,
juli 2003
© 1990-2003 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en
het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen
geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere
productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun
respectievelijke eigenaren.
Naar boven
Siebel in het nieuws
BusinessWeek Siebel Systems wederom geplaatst in haar IT 100, een
jaarlijks rapport over de 100 best presterende bedrijven in de
high-tech sector. Klik onderstaand voor recent verschenen artikelen
over Siebel Systems.
Print
Broadcast
Contact informatie
Analyst Relations:
Tel: +1 (650) 477-4262
Stuur een e-mail
Public Relations:
Tel: +1 (650) 295-5455
Stuur een e-mail
Investor Relations
2207 Bridgepointe Parkway
U.S.A. San Mateo, CA 94404
Tel: +1 (650) 295-5656