Ingezonden persbericht

Hilversum, 19 augustus 2003

Asher Cohen versterkt partnergroep Business Openers

Per heden is Asher Cohen gestart als partner van Business Openers. Business Openers helpt ondernemingen succesvollere business- en innovatieresultaten te behalen door een effectieve chemie te creëren tussen markt, organisatie en medewerkers. In haar visie onderscheidt Business Openers zich van meer traditionele bureaus door strategieconsulting, marketing en human resources development te integreren. De integratie is verankerd in de verschillende achtergronden van de partnergroep, met uitgebreide competenties in zowel human resource development als in marketing en strategie. Met de komst van Cohen worden de competenties in marketing en innovatie verder versterkt.

Asher Cohen is cum laude afgestudeerd in de psychologie, wiskunde en filosofie aan de Universiteit van Haifa in Israël. Hij heeft verder een MBA behaald aan de Rotterdam School of management. Asher heeft het marketingvak geleerd bij Procter & Gamble. Hij werkte voor zo'n 7 jaar voor de Nederlandse en Europese organisatie en was onder andere verantwoordelijk voor de lancering van Pantène in Nederland. Vervolgens heeft hij bij Telfort gewerkt als marketing directeur waar hij de innovatieve lancering van mobiele telefonie met Pak&Bel melkpakken leidde. Daarna is hij Marketing Directeur geworden bij Friesche Vlag. Hij heeft een belangrijke rol bij de fusie tussen Coberco en Friesche Vlag gespeeld. Asher heeft de organisatie helpen ontwikkelen van een traditionele zuivelproducent tot een innovatieve marketingorganisatie. Naast de re-branding operatie van Friesche Vlag, dat daardoor het grootste merk in de supermarkt werd, is hij de geestelijk vader van zowel de zeer succesvolle Breaker alsook haar broertje de McBreaker.

Nu heeft hij besloten om zijn droom te verwezenlijken en ondernemer te worden. Na een oriëntatie in de markt heeft hij voor Business Openers gekozen. Cohen: "Het concept van Business Openers sluit naadloos aan bij mijn visie op wat bedrijven nodig hebben om te kunnen innoveren en om succesvol in de business te kunnen zijn. Daarnaast tref ik in de partnergroep mensen aan waarmee ik een hele goede match heb, zowel zakelijk als privé. Ik ben er van overtuigd dat met de visie en kwaliteit die wij in huis hebben Nederland nog heel veel van Business Openers gaat horen".

Business Openers is in september 2001 opgericht als zusterorganisatie van Career Openers. Deze organisatie zoekt voor de echte top in marketing, sales, finance en human resources de meest interessante vervolgloopbaanstap en realiseert deze vervolgens ook. Ondanks de moeilijke markt heeft Business Openers een sterke groei meegemaakt en een uitstekende klantenportefeuille op kunnen bouwen met klanten zoals, Ahold, Heineken, Friesland Coberco Dairy Foods, ABN-AMRO, Bouwfonds, Philips, PricewaterhouseCoopers en TPG dochter Cendris. Business Openers is voor haar klanten met name actief geweest met internal branding, strategievorming en innovatietrajecten. Over internal branding heeft zij in een aantal publicaties haar eigen visie uiteengezet.

Marc van Eck managing partner van Business Openers: "Wij zijn natuurlijk behoorlijk trots op het feit dat we iemand van de statuur van Asher aan onze partnergroep hebben kunnen toevoegen. Ook hieruit blijkt dat onze aanpak werkt! In projecten op het gebied van identiteit, strategie, innovatie en cultuurontwikkeling maken wij echt het verschil. Doordat we op een hoogstaande, maar ook pragmatische manier, disciplines integreren blijken we veranderingstrajecten echt te kunnen accelereren. We zijn blij dat Asher voor ons gekozen heeft en gaan heel veel plezier aan en met hem beleven".



Ingezonden persbericht