Ingezonden persbericht

Persbericht

2L International BV certificeert Astea-oplossingen voor Paceblade tablet PC

Nieuwe samenwerking biedt service engineers complete mobiele oplossing

21 augustus 2003 - Astea International is door 2L International BV gecertificeerd voor het gebruik van de Astea Alliance CRM-software op de PaceBook, de volgende generatie tablet PC van Paceblade. De combinatie van Paceblade's hardware platform en Astea Alliance CRM biedt een complete mobiele oplossing voor service engineers.

Met de gecombineerde oplossingen, kunnen service engineers die gebruik maken van een PaceBook via het mobiele netwerk service-opdrachten ontvangen, klantgegevens bekijken en zien wat er bij een specifieke klant is geïnstalleerd. Bovendien kunnen service engineers niet alleen het aantal uren dat aan een klant wordt besteed registreren, maar ook het materiaalgebruik, de reiskosten en de reistijd. Hierdoor kan de communicatie tussen het field service team en het service backoffice worden geoptimaliseerd en de order-to-cash cyclus aanzienlijk worden verkort.

"Mobiele medewerkers vormen een onmisbaar deel van iedere service-organisatie. Bedrijven kunnen kiezen voor een op het internet gebaseerde oplossing of een offline mobiele oplossing, afhankelijk van de organisatiestructuur en van het soort klanten dat het bedrijf heeft. Deze factoren spelen ook een sleutelrol in de keuze van de hardware", zei Zack Bergreen, CEO van Astea International. "Voor field service organisaties kunnen de tablet PC s van Paceblade de kloof tussen traditionele laptops en PDA s overbruggen, doordat het handige formaat van een PDA wordt gecombineerd met de mogelijkheden van een laptop."

De PaceBook tablet PC heeft unieke mogelijkheden die gebruikers een voorsprong bieden bij software-ontwikkeling en systeemintegratie. Met haar dual touch, digitiser screen, additionele draadloze toetsenbord en accu met lange levensduur, biedt de PaceBook alle voordelen van een echt mobiele oplossing.

"2L is gespecialiseerd in mobiele hardware-oplossingen voor specifieke verticale marktsegmenten. Alvorens het certificaat aan Astea toe te kennen, hebben we de oplossingen grondig samen getest. Dit verzekert onze klanten van een vooruitstrevende en soepel werkende totaaloplossing. Het feit dat Astea onlangs een plaats verkreeg in de Field Service Management Magic Quadrant 2003 van Gartner, zegt genoeg", zei Ben van Wijhe, Business unit manager mobility solutions bij 2L.

(338 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over 2L International BV
2L is een pan-Europese leverancier en fabrikant van mobiele hardware oplossingen die zij aanbiedt onder verschillende bekende merknamen. 2L heeft 15 jaar ervaring en bezit een uitgebreid netwerk van distributeurs en detailhandelaren in meer dan 30 landen binnen en buiten Europa. Het bedrijf heeft een oplossing ontworpen om in de toekomstige behoeften van de veranderende Europese markten te voorzien, met een moderne strategie en marktbenadering voor zowel klanten als resellers.

Over Astea International
Astea International Inc. (www.astea.com) is wereldwijd leverancier van geïntegreerde Customer Relationship Management (CRM) oplossingen die service gerichte bedrijven voorziet van een snelle return on investment van hun technologie investering. Astea s belangrijkste product, AllianceEnterprise CRM Suite, integreert, automatiseert en stroomlijnt sales en service bedrijfsprocessen, hierdoor worden de productiviteit, het concurrentievoordeel, de klanten focus, de top-line omzetgroei en de winst verhoogd. De volledige module set omvat Sales & Marketing, Contact Center, Field Service, Professional Services en Mobiele CRM oplossingen. Astea legt een relatie van de praktijk naar de front office en heeft meer dan 20 jaar ervaring met het automatiseren van klantgerichte processen. Astea AllianceEnterprise beheert de volledige levenscyclus van de klant van het genereren van leads tot het sluiten van verkoopdeals tot het bieden van de beste ondersteuning. Dit helpt bedrijven omzet- en winstdoelstellingen te behalen.

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met:

Yvonne van Bokhoven van LEWIS, het IT PR bureau
Tel: +31 (0)40 235 46 00
Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: yvonnev@lewispr.com
Web site: http://www.lewispr.com

Nicholas Remzi, Sales & Marketing Director (Europe), Astea International Tel: +44 1234 756 700
E-mail: nicholas.remzi@astea.co.uk

# # #

© 2003 Astea International Inc. Astea and Astea Alliance are trademarks of Astea International Inc. All other company and product names contained herein are trademarks of the respective holders.

This press release contains forward-looking statements that are made under the "safe harbor" provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 and involve a number of risks and uncertainties that could materially affect future results. Among these risk factors are possibilities that the companies mentioned in this press release may not purchase licenses for Astea products, the continuing acceptance of Astea s products, general competitive pressures in the marketplace, and continued overall growth in the customer relationship management solutions industry. Further information regarding these as well as other key risk factors and meaningful cautionary statements that could affect the Company s financial results are included at length in the Company s Form 10-K for the fiscal year ended December 31, 2002, filed with the Securities and Exchange Commission.

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com