Versatel Telecom International NV


- PERSBERICHT -

Versatel kondigt samenwerkingsverband met Mtel aan

Nieuwe software laat klanten met servicenummers eigen telefoonverkeer reguleren

Amsterdam, 26 augustus 2003. Versatel Nederland B.V. heeft vandaag bekendgemaakt dat het een overeenkomst heeft gesloten met Mtel, leverancier van telefonische bereikbaarheidsoplossingen, voor de levering van beheer- en rapportagesoftware van Mtel bij Versatel's 0800 & 0900 Services. Het softwarepakket stelt klanten met veel inkomende telefoongesprekken, zoals call centers en bedrijven met een helpdesk, in staat om direct het complete telefoonverkeer van de eigen service nummers te reguleren.

Klanten met 0800- en 090x-nummers van Versatel krijgen de beschikking over:

· Een Webtool om eigenhandig configuratiewijzigingen door te voeren en om zelf direct het bestemmingsverkeer van de servicenummers te reguleren

· Een Voicetool voor het inspreken en aanpassen van meldteksten

· Real-time Webstatistieken; rapportage van onder meer de herkomst van de beller, de hoeveelheid bellers, de tijdsduur van het gesprek en de wachttijden

· De Webtool is 24 uur per dag bereikbaar. Alle wijzigingen zijn kosteloos en binnen 10 minuten actief.

Met de implementatie van Mtel's beheer- en rapportagesoftware geeft Versatel klanten met 0800- en 090x- nummers via een beveiligde website van minuut tot minuut supervisie op het gebruiksniveau van de servicenummers op al hun vestigingen. Het is bovendien mogelijk om binnenkomende gesprekken direct om te leiden naar andere vestigingen of call centers om zodoende voortdurend optimale bereikbaarheid en flexibiliteit te garanderen.

Attila Gültuna, Managing Director van Versatel Nederland, verklaarde: "Dit is een veelbelovend contract op het gebied van servicenummers. Met behulp van de software van Mtel geeft Versatel haar klanten de instrumenten om het eigen telefoonverkeer te optimaliseren. Wachttijden worden voortdurend geregistreerd en eenvoudig verkort waardoor de dienstverlening van vestigingen of call centers kan worden geoptimaliseerd."

Sarriel Taus, Managing Director van Mtel: "Mtel is een zeer ervaren aanbieder als het gaat om telefonische bereikbaarheidsoplossingen. Klanten stellen hoge eisen aan hun servicenummers en deze worden flexibeler en meer klantgericht. De combinatie van onze beheer- en rapportagesoftware met het netwerk van Versatel geeft klanten met 0800/090x servicenummers een ideale oplossing om hun bereikbaarheid eenvoudig te vergroten."


0800/090x servicenummers van Versatel zijn zeer geschikt voor bedrijven met veel inkomend telefoonverkeer, zoals call centers die 24 uur per dag bereikbaar moeten zijn of bedrijven met een eigen helpdesk of klantenservice. De 0800/090x servicenummers van Versatel met gebruik van de software en het platform van Mtel worden binnen 3 weken opgeleverd. Bestaande servicenummers kunnen binnen 8 dagen worden geporteerd. De diensten zijn voorzien van een SLA en een uitgebreide customer care service.


-EINDE-

Versatel Nederland B.V. is onderdeel van Versatel Telecom International N.V. (Euronext: VRSA). Versatel heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en is een concurrerende telecommunicatie operator en toonaangevend alternatief voor de voormalig monopolistische telecommunicatieaanbieders in haar thuismarkten in de Benelux en regionaal Duitsland. Versatel, opgericht in oktober 1995, is in het bezit van volledige telecommunicatielicenties voor Nederland, België en Duitsland en telt ruim 1 miljoen klanten en
1.469 werknemers. Versatel heeft een op eigen faciliteiten gebaseerd breedbandig netwerk dat gebruikmaakt van de modernste netwerktechnologieën om aan bedrijven breedbandige spraak-, data- en internetdiensten te bieden. Versatel is een beursgenoteerde vennootschap die een notering heeft aan de Euronext Amsterdam (VRSA). Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar via http://www.versatel.com. Pagina 1 van 2



- PERSBERICHT -



Versatel Telecom International NV