Ingezonden persbericht


MACROMEDIA kondigt VOLGENDE MX-GENERATIe aan

Nieuwe MX 2004 Studio, tools, MX Elements en Halo maken digitale ervaringen nog beter

Utrecht - 25 augustus 2003 - Macromedia (Nasdaq: MACR) onthult vandaag de volgende generatie van zijn bekroonde MX-productfamilie, die professionele ontwikkelaars en ontwerpers gebruiken bij de bouw van websites en webtoepassingen. Belangrijke nieuwe versies van de marktleidende tools Macromedia® Flash(tm), Dreamweaver® en Fireworks® blijven de digitale wereld verplaatsen van inactieve naar interactieve ervaringen. Tegelijkertijd brengen nieuwe producten zoals Macromedia Flash MX Professional 2004 de kracht van het internet naar een nieuwe groep ontwikkelaars. De MX 2004-productfamilie omvat ook nieuwe bouwstenen die 'MX Elements for Flash' en 'MX Elements for HTML' heten en unieke 'look and feel' voor internettoepassingen, Halo genoemd.

"In 2002 lanceerden we Macromedia MX met een uitdaging voor de industrie en voor onze klanten: maak digitale ervaringen beter. Onze klanten hebben die uitdaging enthousiast aangenomen en creëerden content en toepassingen die onze verwachtingen overstegen - zoals altijd", zegt Norm Meyrowitz, chairman en CEO bij Macromedia. " MX 2004 is gebaseerd op die ongelooflijke prestaties van onze klanten en op de feedback die ze ons gaandeweg gaven. Deze nieuwe producten en bouwstenen zullen hen de kracht geven om hun creativiteit ten volle te beleven en digitale ervaringen naar een nog hoger niveau te brengen."

De MX 2004-familie omvat nieuwe versies van Dreamweaver, Flash en Fireworks, en introduceert een volledig nieuw product, Flash MX Professional 2004, dat een nieuw segment ontwikkelaars in staat moet stellen rich Internet applications te creëren. Studio MX 2004 omvat Dreamweaver MX 2004, Flash MX 2004 (of Flash MX Professional 2004), Fireworks MX 2004 en Freehand® MX. De nieuwe producten komen naar verwacht in september op de markt. Surf voor meer informatie naar http://www.macromedia.com/go/mx2004/.

"Ontwikkelaars krijgen constant de vraag om meer te doen met minder. Toch moeten ze tegelijkertijd content en toepassingen van de hoogste kwaliteit met een grootse gebruikerservaring blijven leveren", zegt Rikki Kirzner, onderzoeksdirecteur bij IDC. "Daarom willen ze een geïntegreerde toolset die een gemakkelijke, gestroomlijnde workflow biedt voor elk van hun projecten zodat ze het warme water niet telkens opnieuw dienen uit te vinden. Bedrijven die zich concentreren op het verhogen van de productiviteit, de verlaging van de onkosten en een eenvoudiger creatie van betere content ziiten alvast op de goede weg."

Dreamweaver is uitgegroeid tot de favoriete keuze van professionals als het over het bouwen van websites en webtoepassingen gaat. Dreamweaver MX 2004 zet de traditie van vernieuwing voort, met de nieuwe en geüpdatete ondersteuning van standaarden en servertechnologieën zoals CSS, secure FTP, en ondersteuning voor ASP.NET. Dreamweaver MX 2004 maakt de ontwikkeling van websites en toepassingen nog eenvoudiger dan voordien (zie apart persbericht).

Flash is de standaard geworden voor de creatie van rich interactieve ervaringen op het Internet. Met Flash MX 2004 is de het creëren van rich, interactieve content eenvoudiger dan ooit. Dankzij Flash MX 2004 kunnen ontwerpers en ontwikkelaars hun projecten versnellen, de creatieve controle verhogen en hun werkruimte uitbreiden met nieuwe functionaliteit (zie apart persbericht).

Flash MX Professional 2004 is een nieuw product dat verder bouwt op de sterke punten van Flash, maar met een compleet nieuwe ontwikkelomgeving voor gevorderde ontwikkelaars van toepassingen. Flash MX Professional 2004 biedt visuele ontwikkelaars een vertrouwde, forms-gebaseerde programmatiemetafoor waarmee ze rich Internet applications kunnen bouwen en verspreiden. Flash Professional stelt ontwikkelaars in staat om ook ervaringen te leveren die veel video-elementen en interactie bevatten (zie apart persbericht).

Fireworks is de marktleidende tool voor het ontwerpen en optimaliseren van web graphics. Het biedt een brede waaier aan nieuwe ontwerp tools en effecten voor web graphics. Dankzij de uitgebreide integratie stimuleert het ook de samenwerking met andere MX-producten (zie apart persbericht).

Macromedia Studio MX, dat voor het eerst op de markt kwam in 2002, werd het meest succesvolle product in de geschiedenis van het bedrijf. Het bood namelijk een omvangrijke productsuite van design- en ontwikkeloplossingen voor de creatie van verbazingwekkende websites en toepassingen. Studio MX 2004 combineert de nieuwe MX 2004 tools met FreeHand MX, en biedt op die manier een geïntegreerde en praktische ontwikkelsuite met een workflow die tijdsinvesteringen omzet in waarde voor onze klanten. (zie apart persbericht)

Elk MX 2004-product beschikt over dezelfde, consistente interface, hetzelfde design en dezelfde ontwikkelelementen en functionaliteiten. Daardoor kunnen ontwikkelaars efficiënter werken over de productgrenzen heen. Studio MX 2004 zal beschikbaar zijn met Flash MX 2004 of met Flash MX Professional 2004 (zie apart persbericht).

Macromedia breidt de MX-wereld verder uit met de introductie van MX Elements en Halo. De MX Elements zijn een reeks interface-bouwstenen en een nieuwe generatie van embedded, interactieve designpatronen en gedragingen. Met de MX Elements voor HTML en MX Elements voor Flash kunnen klanten sneller doeltreffende interfaces bouwen dankzij de combinatie van verschillende technologieën zoals componenten, templates, CSS style sheets en gedragingen. MX Elements hebben allemaal een opvallende nieuwe 'look and feel' met de naam 'Halo'. Dankzij de MX Elements en Halo kunnen ontwikkelaars aan internetgebruikers een verbeterde en consistente gebruikerservaring bieden met rich content. De naam Halo is geïnspireerd door de eigenschappen van het licht, en Macromedia is ervan overtuigd dat Halo van de digitale wereld een meer stralende en vriendelijkere plaats zal maken. Surf voor meer informatie over MX Elements en Halo naar http://www.macromedia.com/go/halo/.

Andere producten in de MX-familie zijn ColdFusion® MX 6.1, Director® MX, Flash Player 7 (zie apart persbericht), FreeHand MX en Jrun(tm).

OVER MACROMEDIA
Beleving werkt stimulerend. Macromedia, Inc. is gedreven door de overtuiging dat grote ervaringen bedrijven groot maken. Onze software helpt miljoenen ontwikkelaars en designers om efficiënte, fascinerende en memorabele ervaringen te creëren en af te leveren - op het Internet, op vaste dragers, op draadloze en digitale toestellen.


---
Meer informatie over Macromedia: http://www.macromedia.com Macromedia - Wim Muijsert Leads United - Miek Gielkens Tel: +31/30 750 40 84 Tel: +32/3 466 01 88
E-mail:wmuijsert@macromedia.com
E-mail:miek.gielkens@leadsunited.com

LEADS UNITED
Communication with an edge
Miek Gielkens - Consultant
Ringlaan 37
B - 2240 Zandhoven
Tel.: +32/03 466 01 88 - Fax: +32/03 466 01 80
www.leadsunited.com