Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Autodata CarDesk biedt directe link naar Nedstat Pro

Nedstat en autodata nederland geven inzicht in websitebezoek autobranche

Diemen, 26 augustus 2003 - Nedstat, Europees marktleider in het meten, rapporteren en analyseren van websitebezoek, en AUTODATA Nederland zijn een samenwerking gestart om bezoek aan websites in de autobranche beter inzichtelijk te maken. Het Autodata CarDesk systeem zal een directe link gaan krijgen naar Nedstat Pro. Daarmee zullen bezoekgegevens van de websites direct en helder beschikbaar zijn voor de bij AUTODATA Nederland aangesloten bedrijven.

De statistieken zijn met Nedstat Pro 24 uur per dag live te bekijken vanaf elke computer met internetverbinding. Zo is onder andere te zien welke websitepagina's het meest bezocht worden, waar bezoekers vandaan komen, via welke zoekmachine ze op de site zijn gekomen en ook hoe ze door de site navigeren. Heldere grafieken en tabellen brengen de gegevens overzichtelijk in beeld.

Het is de bedoeling dat de samenwerking zal leiden tot een branche barometer waarbij automotive bedrijven website bezoekgegevens kunnen vergelijken met branche gemiddelden.

Nedstat heeft binnen de automotive branche al ruime ervaring met klanten als Alfa Romeo, ANWB, Audi, AutoOnline, BMW, BOVAG, Fiat, Ford, Kia, Lancia, Lease Plan, Peugeot, Renault, SEAT en Volkswagen.

Michael Kinsbergen, algemeen directeur van Nedstat: "Wij zijn erg verheugd om met een professionele onderneming als AUTODATA Nederland te gaan samenwerken. Samen kunnen we een belangrijke bijdrage leveren aan de professionalisering van internet als marketing en communicatie instrument binnen de autobranche."

Wil Brouwer, algemeen directeur van AUTODATA Nederland, ziet de samenwerking als resultaat van de gerichte vraag uit de markt: "Steeds vaker kregen we te horen bij de internettrainingen die we in ons bedrijf of op locatie geven, dat men graag wilde weten of de auto-site (nog) aan de vraag voldeed. Moet ik iets wél, of nou juist níet op m'n site veranderen. Kortom, is mijn aanpak goed en wat kan ik er verder mee? Met die vragen zijn we aan de slag gegaan en kwamen we bij Nedstat uit."

Over Nedstat B.V.

Nedstat is leverancier van diensten voor het meten, rapporteren en analyseren van websitebezoek. Deze stellen u in staat het rendement van uw online communicatie en business te optimaliseren. Nedstat is in 1996 opgericht en uitgegroeid tot een marktleider in Europa. Nedstat telt 85 medewerkers in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

De diensten en producten van Nedstat worden gebruikt door een groot aantal Nederlandse bedrijven en instituten waaronder HMG, ING, het Ministerie van Buitenlandse Zaken, de Publieke Omroep en Wolters Kluwer en door vele internationale klanten zoals Ernst & Young, Interbrew, Marks & Spencer, Thomas Cook en Unilever Bestfoods.

Over AUTODATA Nederland B.V.

AUTODATA Nederland is het kenniscentrum voor de gebruikte auto-industrie en ontwikkelt en levert onder meer een elektronisch informatiesysteem voor de automobielbranche. AUTODATA Nederland, in 1992 opgericht, is partner van Autodata Finland en werkt samen met RDC Datacentrum, BOVAG-organisaties NDA en ABA, CSNET BV en de ANWB.

Noot voor de redactie,