Ingezonden persbericht



28 augustus, 2003


'Athlon terug op oude niveau'

 

           Athlon stelt winstverwachting positief bij



 Hoofdpunten resultaten 1e halfjaar 2003 (t.o.v. 1e halfjaar 2002)

 1        Bedrijfsresultaat sterk verbeterd (+46%)

 2        Belangrijk eenmalig belastingvoordeel

 3        Voortgaande groei van de leaseportefeuille (+3% t.o.v. 31-12-2002)

 4        Verhuurverliezen geheel geëlimineerd

 5        Lager werkaanbod dan verwacht in autoschadeherstel

 6        Securitisatieprogramma afgerond

 7        Verdere verbetering solvabiliteit van 11,3% ultimo 2002 tot 13,9%



 Bericht van de voorzitter

 Henk Bierstee: "De behaalde resultaten bewijzen dat de strategie vruchten
 afwerpt. Er staat nu een sterke onderneming met twee kernactiviteiten:
 autoleasing en schadeherstel. De samenvoeging van de leasebedrijven ligt in
 Nederland op schema en is in Duitsland afgerond. In alle landen waarin we
 actief zijn (Benelux, Duitsland en Frankrijk) gaan we vanaf oktober lease
 aanbieden onder één naam: Athlon Car Lease. De schadeherstelketen blijft
 opereren onder de naam CARe. Mede door het geslaagde securitisatieprogramma is
 de herfinanciering van de balans afgerond. Dat vertaalt zich positief in de
 investment grade ratings van Moody's en Standard & Poor's. Nu we hebben
 afgerekend met de verhuurperikelen zijn de vooruitzichten ronduit goed te
 noemen. Dat wettigt een verdere bijstelling naar boven van de
 winstverwachting. Indien de huidige economische situatie niet verder
 verslechtert zal het resultaat uit gewone bedrijfsuitoefening na belasting en
 voor afschrijving goodwill tenminste EUR 27,5 mln bedragen en dit is nog zonder
 het in het 2e kwartaal gerealiseerde belastingvoordeel van EUR 11,5 mln.'



 Kerncijfers (in EUR mln)       halfjaar   %  halfjaar        2e    %        2e
                                    2003          2002  kwartaal       kwartaal
                                                            2003           2002





                  Netto-omzet        464 -12       529       231 - 13       265



           Bedrijfsresultaat        20,5 +46      14,0       9,8  +48       6,6

       Resultaat deelnemingen        1,2   9       1,1       0,6  +20       0,5

  Resultaat voor afschrijving       21,7 +44      15,1      10,4  +46       7,1
      goodwill en belastingen

        Afschrijving goodwill      (0,4)         (0,1)     (0,2)          (0,0)

         Resultaat uit gewone       21,3 +42      15,0      10,2  +44       7,1
     bedrijfsuitoefening voor
                  belastingen

                  Belastingen        4,7         (1,2)       7,5            1,5

         Resultaat uit gewone       26,0 +88      13,8      17,7 +106       8,6
       bedrijfsuitoefening na
                    belasting

      Buitengewone resultaten          -   -    (13,5)         -    -         -

                   Nettowinst       26,0           0,3      17,7 +106       8,6





                               30-6-2003       30-6-02

                 Balanstotaal      1.399         1.407

      Aansprakelijk vermogen         200           147





                Solvabiliteit        30%           30%
        schadeherstel/holding
                  (normatief)

       Autolease-activiteiten      13,1%          9,1%

                 Totaal Groep      13,9%         10,0%



 Omzet

 De geconsolideerde netto-omzet daalde in het eerste halfjaar van 2003 ten
 opzichte van het eerste halfjaar 2002 met 12% tot EUR 464 mln. Na eliminatie van
 de omzetten van de afgestoten Franse en Duitse verhuuractiviteiten daalde de
 omzet met 4%. De omzetdaling in Nederland wordt zowel voor het 2e kwartaal als
 het halfjaar verklaard door de verhoogde omzet in 2002 die ontstond door de
 verkoop van huurauto's bij de omschakeling naar captive verhuur. De
 omzetdaling in België (' 8 mln) is vrijwel geheel het gevolg van wijziging van
 de omzetdefinitie.



 De geografische omzetverdeling staat vermeld in onderstaande tabel.



 Geografische omzetverdeling   halfjaar    %  halfjaar       2e    %         2e
                                   2003           2002 kwartaal        kwartaal
  (in EUR mln)                                             2003            2002





 Nederland                          266   -4       278      130  -13        150

 België en Luxemburg                 83  - 9        91       42   -5         44

 Frankrijk                           46 - 37        73       24  -35         37

 Duitsland                           77 - 17        93       39    5         37

 Totaal omzet                       472  -12       535      235  -12        268

 Omzet tussen segmenten               8 + 33         6        4  +33          3

 Totaal netto omzet                 464 - 12       529      231  -13        265



 Winst

 Het resultaat in het eerste halfjaar 2003 uit gewone bedrijfsuitoefening voor
 belasting en afschrijving van goodwill nam toe met 44% van EUR 15,1 mln tot  '
 21,7 mln. Van deze stijging komen 13 procentpunten voor rekening van de
 voorgezette activiteiten en zijn 31 procentpunten toe te schrijven aan de
 verkoop respectievelijk beëindiging van de verliesgevende verhuuractiviteiten
 in Frankrijk en Duitsland.



 In het eerste halfjaar was per saldo sprake van een belastingbate van EUR 4,7
 mln (2002: last van EUR 1,2 mln).

 Zowel in 2003 als in 2002 was sprake van incidentele belastingvoordelen ten
 bedrage van resp. EUR 11,5 mln en EUR 3,5 mln. Deze ontstonden als gevolg van de
 mogelijkheid om in het verleden geleden verliezen bij het Duitse
 verhuurbedrijf fiscaal te verrekenen. Na eliminatie van deze voordelen bedroeg
 de belastinglast in 2003 EUR 6,8 mln en in 2002 EUR 4,7 mln. Dit komt overeen met
 resp. 31,3% en 30,9% van het resultaat voor afschrijving goodwill en
 belasting.



 Het resultaat uit gewone bedrijfsuitoefening na belastingen en voor
 afschrijving goodwill nam toe met 90% van EUR 13,9 mln naar EUR 26,4 mln. Na
 eliminatie van de incidentele belastingvoordelen zijn deze resultaten EUR 10,4
 respectievelijk EUR 14,9 mln, een toename van 43%.



 In het eerste halfjaar van 2002 was nog sprake van een buitengewone last van '
 13,5 mln. Deze was een gevolg van de genomen herstructureringsmaatregelen. In
 het eerste halfjaar van 2003 zijn er geen bijzondere posten opgenomen.



 De nettowinst kwam uit op EUR 26,0 mln tegenover een winst van EUR 0,3 mln in het
 eerste halfjaar van 2002.



 Autoleasing

 De lease-omzet in het eerste halfjaar van 2003 daalde, vergeleken met dezelfde
 periode in 2002 en gecorrigeerd voor de omzet van de afgestoten en gestaakte
 verhuuractiviteiten in Duitsland en Frankrijk, van EUR 15 mln tot EUR 409 mln.

 De daling wordt veroorzaakt doordat in verband met de sterke afbouw van het
 aantal verhuurauto's van de Nederlandse verhuurmaatschappij in 2002, de omzet
 door verkoop van deze auto's positief beïnvloed is. De splitsing van de
 lease-omzet in gefactureerde lease- en verhuurtermijnen en opbrengst uit de
 verkoop van leaseauto's is als volgt.



 Verdeling lease-omzet            halfjaar   halfjaar  2e kwartaal 2e kwartaal
                                      2003       2002         2003    2002
 (in EUR mln)




 Omzet Lease-verhuurtermijnen          284        278          143          142

 Omzet verkoop auto's                  124        146           62           82



 Totaal omzet                          408        424          205          224



 Het resultaat voor belasting en afschrijving goodwill steeg van EUR 11,0 mln
 naar EUR 20,2 mln.

 Deze stijging was voor EUR 1,4 mln het gevolg van verbeterde resultaten bij de
 lease-activiteiten en voor EUR 3,7 mln door verbeterde resultaten van de aan de
 lease-activiteiten gekoppelde autoverhuur in Nederland. Daarnaast was sprake
 van een toename van EUR 4,1 mln als gevolg van de afbouw van de
 verhuuractiviteiten in Frankrijk en Duitsland.

 Ondanks dat in zijn algemeenheid het aantal faillissementen is toegenomen,
 daalden de debiteurenverliezen bij Athlon-ondernemingen t.o.v. het eerste
 halfjaar van 2002 met EUR 0,5 mln tot EUR 1,5 mln.



 De verkoop van nieuwe personenauto's nam in het eerste halfjaar van 2003 in
 vrijwel alle landen in West Europa nog steeds af. In Nederland was sprake van
 een lichte krimp van de leasemarkt (-0,6%), in België groeide de markt met
 3,4%. In Duitsland bleef het aantal geleasde auto's ten opzichte van ultimo
 2002 nagenoeg gelijk. Naar schatting steeg de Franse markt licht.



 De totale leaseportefeuille groeide in het eerste halfjaar bescheiden en is
 als volgt EUR geografisch EUR samengesteld:



 Aantal lease-auto's*                   30-06-2003           %       31-12-2002



 Nederland                                  59.700       (+1%)           59.100

 België/Luxemburg                           22.500       (+5%)           21.500

 Frankrijk                                  10.100      (+15%)            8.800

 Duitsland                                  18.800       (+1%)           18.500



 Totaal                                    111.100       (+3%)          107.900

 *    Incl. aandeel Unilease in Nederland en België, alsmede de captive
 verhuurvloot



 Het negatieve economische klimaat en de verscherpte concurrentie dwingen tot
 kostenverlaging per contract door schaalvergroting en efficiencyverbetering.
 Het besluit van Athlon om in alle nationale markten met één lease-onderneming
 onder één naam te gaan werken is in het eerste halfjaar in uitvoering genomen.
 In Duitsland is de fusie van de twee leasebedrijven afgerond. In Nederland
 verloopt de fusie voorspoedig en zal de operationele samenvoeging in het
 tweede halfjaar afgerond worden. Alle leasebedrijven zullen dan onder de naam
 Athlon Car Lease opereren.



 Autoschadeherstel

 De gezamenlijke schadeherstelactiviteiten in Nederland en België behaalden
 mede door overnames een omzetstijging van 9% tot EUR 49 mln. Dit was echter
 minder dan verwacht door het afgenomen aanbod in de markt. Het resultaat stond
 met name in de maanden maart en april van 2003 onder druk door onderbezetting
 in de werkplaatsen. Hierdoor daalde het resultaat voor belasting en
 afschrijving goodwill met EUR 0,8 mln tot EUR 2,5 mln. Het personeelsbestand van
 de schadeketen is mede onder invloed van de marktomstandigheden teruggebracht
 met 60.



 CARe Schadeservice in Nederland voegde in het eerste halfjaar twee vestigingen
 aan de keten toe. In België vond in het eerste halfjaar geen acquisitie
 plaats.



 De reeds in de tweede helft van 2002 ingezette teruggang van het schade-aanbod
 in Nederland zette met name in het eerste kwartaal van 2003 door. De lichte
 daling van de leasemarkt is daarvan een belangrijke oorzaak. Het stabiele,
 droge weer in die periode versterkte dit effect.

 De Belgische markt vertoonde in het eerste halfjaar hetzelfde beeld.



 Balans en solvabiliteit

 Het balanstotaal kwam per 30 juni 2003 uit op EUR 1.399 mln, een stijging van '
 10 mln ten opzichte van 31 december 2002. De toename wordt als volgt
 verklaard. Door securitisatie nam het saldo liquide middelen toe met EUR 25 mln.
 Deze staan niet ter vrije beschikking, maar zijn geblokkeerd ten behoeve van
 investeerders in dit programma. Daarnaast namen de vorderingen op klanten af
 met EUR 15 mln.



 Het eigen vermogen nam toe met EUR 15,1 mln tot EUR 170,2 mln.



 Verloop eigen vermogen (in EUR mln)

 Stand per 1 januari 2003                           155,1

 Resultaat 1e halfjaar 2003                         26,0

 Betaald dividend 2002 op gewone aandelen           (7,8)

 Inkoop 120.000 gewone aandelen                     (1,0)

 Reservering dividend 2003 cumulatief preferente    (1,3)
 aandelen

 Reservering dividend 2003 converteerbare preferente(0,8)
 aandelen



 Stand per 30 juni 2003                             170,2



 Doordat Athlon 30% van het eigen vermogen als norm hanteert voor de
 schadeherstel- en holdingactiviteiten, wordt vanuit die norm de
 solvabiliteitsratio voor de lease-activiteiten berekend. Deze ratio is de
 afgelopen jaren boven de bancaire norm van 8% gebleven. Uit onderstaande tabel
 blijkt dat per 30 juni 2003 de solvabiliteitsratio voor de lease-activiteiten
 op basis van het aansprakelijk vermogen na aftrek van geactiveerde goodwill
 13,0% was. Ultimo 2002 was dit 10,2%.

 Deze verbetering komt voornamelijk door toevoeging van het gerealiseerde
 resultaat over het eerste halfjaar, onder aftrek van een eventueel uit te
 keren dividend en de verhoging van het opgenomen bedrag van de achtergestelde
 lening met EUR 18,5 mln. De faciliteit van de achtergestelde lening ad EUR 36,25
 mln was verkregen in oktober 2002 als onderdeel van de afgesloten
 syndicaatslening. Een deel hiervan (' 25 mln) kon pas opgenomen worden na
 afronding van de securitisatie. Besloten is om van deze faciliteit EUR 18,5 mln
 op te nemen.

 In verband met het ten dele afdekken van uitgegeven aandelenopties aan
 medewerkers heeft de vennootschap in juni 120.000 aandelen aangekocht.



 Solvabiliteit juni 2003 (in EUR mln)

                                  Totaal Groep Autolease-activitSchadeherstel
                                                                activiteiten



 Balanstotaal                             1.399          1.323               76

 Af: Liquide middelen                        25             25
 securitisatie

 Af: goodwill                                 4              -                4

                                          1.370          1.298               72



 Aansprakelijk vermogen                     200            174               26

 Af: goodwill                                 4              -                4

 Af: verwachte winstverdeling *)              5              5                -

                                            191            169               22



 Aansprakelijk vermogen/                   13,9           13,0               30

  totaal vermogen (%)



 *) betreft gereserveerd dividend over het eerste halfjaar 2003, indien het
 over 2002 gevolgde dividendbeleid ook over 2003 wordt voortgezet.



 2e kwartaal 2003 ten opzichte van 1e kwartaal 2003

 Het bedrijfsresultaat was in het 2e kwartaal EUR 0,9 mln lager. Dit wordt
 grotendeels verklaard door lasten (' 0,6 mln) gemaakt ten behoeve van de
 juridische herstructurering in Duitsland en door een daling van het
 bedrijfsresultaat (' 0,5 mln) bij de schadeherstelactivititeiten ten gevolge
 van een lagere omzet en dientengevolge onderbezetting in de werkplaatsen.

 Bij de lease-activiteiten nam het bedrijfsresultaat toe met EUR 9,4 mln tot '
 9,6 mln. Tegenover verbeterde resultaten in de Benelux en Frankrijk, stond een
 teruggang in Duitsland. Dit laatste was het gevolg van een getroffen
 voorziening op restwaarde. Hierdoor nam de belastingdruk (exclusief éénmalig
 belastingvoordeel) in het tweede kwartaal sterk toe.

 Ten gevolge van deze ontwikkelingen daalde het resultaat uit gewone
 bedrijfsuitoefening na belastingen, exclusief eenmalig belastingvoordeel, met
 EUR 2,1 mln tot EUR 6,2 mln.



 2e kwartaal 2003 ten opzichte van 2e kwartaal 2002

 De ontwikkeling in het 2e kwartaal 2003 in vergelijking tot het 2e kwartaal
 2002 liggen in lijn met de ontwikkelingen in het 1e halfjaar 2003 ten opzichte
 van het 1e halfjaar 2002, zoals in dit bericht uiteengezet.



 Vooruitzichten 2003

 De in 2002 genomen herstructureringsmaatregelen werpen hun vruchten af. De
 economische ontwikkelingen in Europa dwingen echter het lopende boekjaar tot
 voorzichtigheid.

 Indien echter de huidige economische situatie niet verder verslechtert
 verwacht de Raad van Bestuur voor geheel 2003 een resultaat uit gewone
 bedrijfsuitoefening na belasting (exclusief eenmalige belastingvoordelen) en
 voor afschrijving goodwill van EUR 27,5 mln (1e halfjaar 2003: EUR 14,9 mln). Dit
 komt overeen met een winst per gewoon aandeel van EUR 1,50. In mei jl. was door
 de Raad van Bestuur een verwachting uitgesproken van tenminste EUR 26 mln. In
 2002 werd met de huidige activiteiten exclusief bijzondere belastingvoordelen
 een resultaat behaald van EUR 21 mln.

 De nettowinst (inclusief eenmalige belastingvoordelen) voor geheel 2003 stijgt
 naar EUR 39,0 mln (geheel 2002: EUR 10,8 mln).



 Voor de bijlagen zie het persbericht (http://www.athlon.nl/).



 De cijfers in dit persbericht en de bijlagen zijn niet gecontroleerd door de
 externe accountant





           'ATHLON TERUG OP OUDE NIVEAU'



 "Vorig jaar heb ik al aangekondigd", zegt bestuursvoorzitter Henk Bierstee,
 "dat een vergelijking tussen 2003 en 2002 een moeilijke is. Dat komt omdat
 2002 in vele opzichten een bijzonder jaar was. Het was het jaar van
 belangrijke strategische wijzigingen, zoals de overdracht van dealerbedrijven
 en het afstoten en afbouwen van verhuuractiviteiten. Dat maakt een
 vergelijking moeilijk."



 "Duidelijk is wel dat onze keuzes nu hun vruchten afwerpen. Dus moeten we
 beleggers eigenlijk vragen: kijk wat Athlon nu is. We zien een enorm herstel
 van het resultaat voor afschrijving goodwill en belastingen met 44%. En het
 percentageverschil in nettowinst tussen EUR 26,0 mln en EUR 0,3 mln hebben we maar
 niet eens vermeld in het persbericht. Voornamelijk omdat dat de verkeerde
 suggestie geeft van een explosief groeiend bedrijf. Dat is Athlon niet. Athlon
 is een bedrijf dat een succesvolle heroriëntatie op de kernactiviteiten heeft
 gedaan en nu weer terug bij 'normaal' is. Kortom een gezond Athlon waarvan
 beleggers een gerede groei mogen verwachten."




           FUSIE INTERLEASING NEDERLAND EN HILTERMANN LEASE SERVICE:
                  VERDER ONDER NIEUWE NAAM ATHLON CAR LEASE NEDERLAND



 Medio maart 2003 maakte Athlon de fusie van zijn Nederlandse
 autoleasemaatschappijen in Nederland bekend. Beide bedrijven gaan samen verder
 onder de naam Athlon Car Lease Nederland. Door de samenvoeging van
 Interleasing Nederland en Hiltermann Lease Service ontstaat een leaseaanbieder
 met 50.000 contracten. Hiermee versterkt de onderneming haar qua omvang derde
 plaats op de Nederlandse markt. De reden voor de fusie ligt in de strategische
 heroriëntatie van Athlon om per land met één leasemaatschappij actief te zijn.



 Aan het hoofd van de nieuwe organisatie komen Paul Wortelboer, algemeen
 directeur Interleasing, en Hans Blink, algemeen directeur Hiltermann Lease
 Service. Eerstgenoemde zal zich richten op Finance, Operations, Occasions en
 IT. Blink draagt de zorg voor Sales, Marketing en P&O. De jaarlijks te
 bereiken besparingen zullen naar verwachting circa EUR 3,5 miljoen bedragen. De
 totale kosten van de fusie van circa EUR 5 miljoen komen ten laste van de al in
 het eerste halfjaar van 2002 getroffen en gepubliceerde voorziening van
 EUR 15 miljoen. De kosten hangen samen met afvloeiing van personeel, doorlopende
 huur van huisvesting en aanpassing van ICT-systemen.



 De reacties op de fusie zijn over het algemeen erg positief. 'Iedereen heeft
 groot begrip voor de ontstane situatie. Die is gemakkelijker uit te leggen dan
 de oude met twee leasemaatschappijen. Klanten vinden optimale dienstverlening
 het belangrijkst en voor regionale klanten blijven we heel dichtbij, omdat we
 verschillende vestigingen in het land hebben. Bovendien kunnen we onze grotere
 klanten nog beter bedienen.'



 Inmiddels zit het fusietraject qua doorlooptijd, kosten en opbouw van de
 organisatie uitstekend op schema. 'We combineren het beste van twee werelden
 om versterkt naar buiten te treden. Met de nieuwe combinatie kunnen we betere
 producten bieden, een uitstekende dienstverlening tegen goede prijzen.'

                                                                            



           NIEUWE NAAM VOOR LEASE-ACTIVITEITEN



 Om reden van efficiency en kostenbeheersing is besloten om in alle landen
 waarin Athlon actief is de verschillende lease-operaties te fuseren tot één
 sterk leasebedrijf per land. Alle leasemaatschappijen die nu nog een eigen
 naam hebben, zullen internationaal onder dezelfde naam gaan opereren: Athlon
 Car Lease. Deze naam is gekozen omdat het een internationale naam moest zijn
 die wereldwijd bruikbaar is. Het vergroot ook de herkenbaarheid van Athlon als
 beursfonds: als de werkmaatschappijen dezelfde naam dragen, zullen
 bijvoorbeeld beleggers zich eerder in de onderneming herkennen. De nieuwe
 naamgeving met bijbehorende huisstijl wordt vanaf oktober 2003 doorgevoerd.




           ATHLON TREKT NIEUWE BELEGGERS MET INTERLEASING FINANCE



 Voor de financiering van haar wagenpark betaalt Athlon een fors bedrag aan
 rente. Voor Interleasing Nederland heeft Athlon samen met bankier ING een
 manier bedacht om die rente te verlagen. Tegelijk wordt de afhankelijkheid van
 de banken als geldverschaffers verkleind en wordt het gemakkelijker om geld te
 lenen voor nieuwe investeringen.



 De bedachte manier heet 'securitisatie'. Jan Slootweg, Chief Financial Officer
 van Athlon: 'We hebben een nieuwe vennootschap opgericht onder de naam
 Interleasing Finance. Deze nieuwe vennootschap neemt alle leasecontracten van
 Interleasing Nederland over. Alle operationele zaken, de service, het
 onderhoud, de verzekering enzovoort, blijven bij Interleasing Nederland. Omdat
 Athlon zelf aandeelhouder is van Interleasing Finance, blijft ook de winst die
 de nieuwe vennootschap met de financiering maakt binnen de groep.'



 Minder afhankelijk

 De leasecontracten vertegenwoordigen een waarde waarvoor Interleasing Finance
 circa EUR 310 miljoen betaalt aan Interleasing Nederland.
 Slootweg: 'Met dat geld kunnen we de relatief dure geldleningen die we nu
 hebben lopen deels aflossen.' Op de vraag waar Interleasing Finance die EUR 310
 miljoen dan vandaan haalt, antwoordt hij: 'Dat wordt eveneens geleend, maar
 dan goedkoper. Omdat de contracten nu losgekoppeld zijn van de operationele
 zaken, lopen de instanties die in de nieuwe vennootschap beleggen minder
 risico. Daarom brengen ze een lagere rente in rekening.'



 'Bovendien is het nu gemakkelijker geworden om geld te lenen van andere
 geldverschaffers dan de banken', vervolgt Slootweg. 'We denken bijvoorbeeld
 aan vermogensbeheerders, pensioenfondsen en verzekeringsmaatschappijen. We
 zijn daardoor minder afhankelijk van bankfinancieringen. Dat heeft eveneens
 een drukkend effect op de rente die we moeten betalen. Daar komt bij dat het
 daardoor voor ons gemakkelijker wordt om geld te vinden voor de financiering
 van verdere groei.'




           AUTOP DEUTSCHLAND EN AV LEASING SAMEN VERDER ALS ATHLON CAR
                  LEASE DEUTSCHLAND



 In lijn met hun motto 1+1=1+ resulteert de fusie van Autop Deutschland en AV
 Leasing in de ideale combinatie van hightech en persoonlijke aandacht. Roland
 Meyer, hoofd afdeling Customer Service bij Autop Deutschland, licht de
 samenvoeging van AV Leasing en Autop Deutschland toe.



 Tot het project behoorde ook een herziening van alle processen: beslissingen
 over welke activiteiten in Amberg en Meerbusch moesten blijven, de overdracht
 van alle contracten van de AV Leasing-software (ADP) naar het Autop
 Deutschland-systeem (HEIDI) en de nieuwe benaming voor AV Leasing.



 4.500 contracten invoeren

 De overdracht van contractgegevens kon helaas niet automatisch plaatsvinden,
 aangezien de datavelden in het leasesysteem ADP anders gedefinieerd zijn dan
 in HEIDI. Het betekende dat 4.500 contracten handmatig moesten worden
 ingevoerd tot in elk detail, inclusief bijvoorbeeld de voorwaarden, de
 gegevens van de auto, de kostenberekening, de factuurgegevens en de
 restwaarde. Vanaf 1 april tot en met 30 juli werkte het merendeel van de
 medewerkers over op zaterdagen en in de avonduren. Deze enorme ondersteuning
 van het personeel in Amberg en Meerbusch was de sleutel tot deze succesvolle
 integratie.




           STANDARD & POOR'S PUBLICEERT NIEUW RAPPORT OVER ATHLON



 Ratinginstituut Standard & Poor's heeft in een recent rapport de BBB-rating,
 die zij eerder aan Athlon toekende wederom bevestigd. Aldus de analisten van
 Standard & Poor's in het rapport dat op 27 juni j.l. verscheen: 'de
 kredietbeoordeling van Athlon weerspiegelt de deskundigheid van de onderneming
 in operationele lease, en haar goede track record.' Voor het volledige rapport
 verwijzen wij naar de website van Athlon.




           AUTOP FRANCE: SPECIALIST IN LANGETERMIJNLEASE



 Autop France is de Franse werkmaatschappij van Athlon. Met 90 medewerkers
 beheert het bedrijf 9.500 auto's.



 Pierre Gillet staat aan het hoofd van Autop France, dat het afgelopen jaar
 zijn kortetermijn-verhuuractiviteiten verkocht en de winstgevendheid sterk
 verbeterde. De jaaromzet over 2002 bedraagt EUR 63 miljoen, inclusief benzine en
 de verkoop van auto's. Zonder benzine en autoverkoop is de omzet EUR 43,5
 miljoen. Bijzonder ook voor deze leasemaatschappij is de onafhankelijkheid van
 autoproducenten en banken. Multifleet, de joint venture met Bail Banque
 Populaire, verzorgt het gezamenlijke management van de afdeling operations.



 Marktsituatie

 De Franse leasemarkt kent vier grote spelers, die samen 50 procent van de
 markt bedienen. Autop France is de nummer 7 op de Franse markt en is met drie
 andere bedrijven een middelgrote speler. Daarnaast opereren er nog honderden
 kleine leasebedrijven. Gillet: 'Tot twee jaar terug was de leasemarkt
 dynamisch. Groeipercentages van twee cijfers werden behaald. De markt raakt
 echter verzadigd en in grote steden als Lyon en Parijs is de verzadigingsfase
 al bereikt. In middelgrote steden liggen echter nog wel goede kansen. Het
 afgelopen jaar groeide de markt nog met 7 procent; dit jaar zal dat 5 à 6
 procent zijn. Autop France groeit dit jaar met 11 procent sneller dan het
 marktgemiddelde.'






 



 @thlon @ctual is de digitale nieuwsbrief van Athlon en verschijnt twee keer
 per jaar.

 Redactie
 Secretariaat Athlon

 Reacties
 Vragen of reacties kunt u sturen naar info@athlon.nl of
 Athlon
 T.a.v. redactieraad nieuwsbrief
 Postbus 196
 2130 AD HOOFDDORP



 Wijziging telefoonnummer

 Het telefoonnummer van Athlon is met ingang van 1 augustus 2003 gewijzigd. Het
 nieuwe telefoonnummer is (+31) (0)23 5675700.
Copyright © 2003, Athlon Groep NV