PERSBERICHT
28/08/2003

Gall & Gall breidt wijnassortiment uit met Huisselectie

Begin september introduceert Gall & Gall haar Huisselectie. Met deze serie van 12 wijnen, die worden neergezet als "de betere wijn voor alledag", wil Gall & Gall nieuwe klanten werven.

Zoals marktcijfers aantonen, wordt het merendeel van de wijnen gekocht in het supermarktkanaal. De consument gaat echter voor advies, een kwalitatief betere wijn of een wijn voor speciale gelegenheden naar de speciaalzaak. Maar ook de gemaksconsument kan nu terecht bij de speciaalzaak.

Gall & Gall verbreedt zijn wijnaanbod
Met de introductie van deze nieuwe serie betere wijnen voor alledag, speelt Gall & Gall, marktleider binnen de speciaalzaken, in op wensen die bestaan bij de gemaksconsument. Gebleken is namelijk dat er behoefte is aan wijnen die een stap hoger liggen dan de gemiddelde huiswijn en tegelijkertijd de vertrouwdheid hebben van een huisselectie.
Met deze serie wijnen vult Gall & Gall niet alleen haar assortiment aan met wijnen die zich qua prijsstelling in het groeisegment bevinden, maar wil hiermee tevens deze gemaksconsument bedienen. De prijzen variëren van EUR 3,99 tot EUR 4,49.

Speciaal door de wijnkopers geselecteerd
De serie wijnen bestaat uit een twaalftal rode, witte en rosé wijnen uit de hele wereld. "Heel bewust is in de presentatie gekozen voor 75 cl flessen en een capsule", aldus Jeroen Eijsten, buying & merchandising manager. "Hiermee geven we de wijnen de gewenste kwalitatieve uitstraling." Dit wordt nog eens extra ondersteund door het zegel op het etiket, waaruit blijkt dat de wijnen door de wijnkopers van Gall & Gall geselecteerd zijn op prijs, kwaliteit en authenticiteit. "Het etiket is overigens strak, modern en echt onderscheidend", voegt Eijsten er enigszins trots aan toe. "De wijnen zijn toegankelijk en tegelijkertijd kenmerkend voor de stijl van het land of de streek. En de druivenrassen spelen natuurlijk een belangrijke rol, want de consument van vandaag, kiest namelijk steeds vaker op basis van het druivenras."

Opvallende blokpresentatie
De wijnen zijn vanaf begin september in alle Gall & Gall winkels verkrijgbaar en voor de gemaksconsument makkelijk te vinden. De Huisselectie wordt namelijk in een zogenaamde blokvorm gepresenteerd. Bovendien wordt de consument hierdoor gestimuleerd eens een andere variant van deze serie te proberen.

De introductie wordt ondersteund met radiospotjes, IM's in de landelijke kranten, een introductieaanbieding in de maand september en promotiemateriaal op de winkelvloer.