Ingezonden persbericht

ProClarity benoemt Real Software tot Reselling Partner

Verkoop, ondersteuning en integratie met ProClarity BI-platform op Belgische markt

's-Hertogenbosch, 28 augustus 2003 - ProClarity, leverancier van analytische softwareoplossingen, heeft het Belgische Real Software benoemd tot Reselling Partner. Real Software is één van de grootste leveranciers van ICT-oplossingen in België en richt zich met name op de sectoren Retail, Business & Government, Industry, Banking & Insurance. Naast de verkoop en ondersteuning van de ProClarity-oplossingen in de Benelux onderzoekt Real Software de integratie van het krachtige BI-platform (Business Intelligence) van ProClarity in zijn applicaties. Verder zullen beide bedrijven op sales- en marketinggebied nauw gaan samenwerken. Door de overeenkomst met Real Software breidt ProClarity zijn aanwezigheid op de Belgische markt uit en verstevigt het bedrijf zijn positie in de Benelux.

Real Software heeft 1.625 medewerkers en richt zich op de automatisering en optimalisering van bedrijfsprocessen en de bijbehorende software- en hardware-infrastructuur. Het bedrijf streeft naar langetermijnrelaties met zijn klanten en levert voornamelijk totaaloplossingen. Op basis van de overeenkomst zal Real Software het Business Intelligence-aanbod van ProClarity aanbieden als integraal onderdeel van totaalprojecten.

"We willen ons in belangrijke mate richten op BI-oplossingen op basis van Microsoft-technologie", zegt Jan Verrept, BI Business Development Manager van Real Software. "Aangezien ProClarity volledig integreert met het Microsoft BI-platform, is dit bedrijf voor ons een aangewezen partner op Business Intelligence-gebied. Momenteel onderzoeken we de mogelijkheden om de BI-oplossingen van ProClarity te integreren in de front-end van onze applicaties. Door de flexibiliteit en openheid van het BI-platform verwachten we veel van de toepassingsmogelijkheden voor onze financiële en orderapplicaties."

"Real Software is een sterke partij op de Belgische markt. Klanten profiteren met de toevoeging van de ProClarity-oplossingen aan het portfolio van krachtige data-analysemogelijkheden", zegt Michel Post, Sales Manager Benelux van ProClarity.

De partnerstrategie van ProClarity bestaat uit verschillende programma's. Zo kunnen partners de status Reselling, Consulting of OEM Partner krijgen. Het eerste programma richt zich vooral op de verkoop en ondersteuning van ProClarity BI-oplossingen, terwijl Consulting Partners vooral een adviserende rol hebben. OEM partners integreren ProClarity in softwareoplossingen zoals Enterprise Resource Planning (ERP) of e-commerce.

Over Real Software
Real Software is opgericht in 1986. In 2002 werd een groepsomzet gerealiseerd van EUR 179,6 mio, met een bedrijfswinst (EBIT) van EUR 14 mio of een EBIT- marge van 7,8 %. De Real Software groep telt momenteel 1579 medewerkers. Sinds 2002 is de groep georganiseerd rond 4 divisies : Banking & Insurance, Industry (voorheen de divisie Manufacturing & Maintenance), Business & Government en Retail. De groep biedt een volledig gamma softwarediensten aan, gaande van de ontwikkeling en de implementatie van eigen producten, projecten op maat en outsourcing tot advies, implementatie en verkoop met betrekking tot producten van derden, zoals SAP, JD Edwards, Oracle, Microsoft Navision en Microsoft Axapta. Het bedrijf exporteert Belgische technologie naar o.a. Luxemburg, Nederland, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland. Tot de klantenportfolio behoren bedrijven als Du Pont de Nemours, Carrefour, Johnson & Johnson, Merck Sharp & Dohme, Biogen, Renault, de Parijse Metro, TF1, EDF - Electricité de France, SNCF, PTT Post, NedCar, Philips, Bandag, Goodyear, KBC Bank en Fortis Bank. Meer informatie vindt u op www.realsoftwaregroup.com

Over ProClarity Corporation
ProClarity levert analytische softwareoplossingen die de snelheid vergroten waarmee bedrijven gefundeerde beslissingen nemen en op basis daarvan de bedrijfsprestaties verbeteren. ProClarity levert vanaf 1995 innovatieve analyseoplossingen aan Global 3000-bedrijven. ProClarity verzekert ze van een maximale ROI op technologie-investeringen en oplossingen op maat voor bedrijfs- en beslissingsprocessen. Het hoofdkantoor van ProClarity staat in Boise, Idaho (VS), en het bedrijf heeft regionale verkoop- en servicekantoren in Europa en Azië. Het internationale hoofdkantoor is gevestigd in Nederland. ProClarity ondersteunt momenteel ruim 1.400 klanten wereldwijd. De analyseoplossingen van ProClarity helpen bedrijven als ABN AMRO, AT&T, GE Capital, Reuters, Reckitt Benckiser, Kerry Foods, Siemens, Scottish & NewCastle Retail en Telewest bij het meten, voorspellen en optimaliseren van hun bedrijfsprestaties door het faciliteren van betere samenwerking en accurater beslissingen.