Ingezonden persbericht

Kostenbesparing e-mail organisatie

eCom-On lanceert opleiding in e-mail- en spam beheersing

OUDEWATER, 20030828 -- Geïntroduceerd als de ultieme kantoortoepassing met een torenhoog verwachtingspatroon, wordt e-mail nu binnen veel bedrijven als een stressverhogende factor beschouwd. Daarnaast vormt de toenemende hoeveelheid junkmail of spam, vaak oplopend tot meer dan eenderde van alle binnenkomende berichten, een tijdrovende inspanning.



Deze trend zorgt in combinatie met de ongetrainde gebruikers, voor contraproductie bij vele bedrijven, miljardenverliezen door het Nederlandse bedrijfsleven en de overheid zijn het gevolg. eCom-On brengt een methodiek op de markt om dit te bestrijden, uitgaand van de belangrijkste factor: de gebruiker. Te vaak wordt aangenomen dat de e-mailgebruiker als vanzelfsprekend met dit nieuwe communicatiemedium weet om te gaan. Educatie is het sleutelwoord om e-mail werk in balans te brengen met alle andere communicatiemiddelen en om een beheersingsvorm te ontwikkelen.


In twee workshops worden de elementen aangereikt om e-mail beter aan te kunnen en te benutten als productiviteitsverbeterende factor. Een combinatie van herijking van mediagebruik, timemanagement, filtering- en beheertechnieken vormen samen met e-mail etiquette de vaardigheden die zullen leiden tot een belangrijke kostenbesparing.
De gebruiker zelf ervaart de opleiding als een bevrijding van werkdruk en stress.



achtergrondinformatie docent:


Meer dan 30 jaar ervaring in sales-en marketing/communicatie functies bij bekende ondernemingen als: Olivetti, MAI, Computer Associates, Equant, EMC² en IBM, waarbij veel aandacht werd besteed aan de interne en externe communicatie, specialisatie: het Internet.