FloraHolland, v/h Bloemenveiling Holland


FloraHolland start jaarrond cyclus van orderbeurzen (13-06-03)

Vanaf september 2003 start FloraHolland met een jaarronde cyclus van orderbeurzen en presentaties. Hiermee speelt de organisatie in op de behoeften van kwekers en kopers. Zij geven de voorkeur aan één grootschalig opgezette FloraHolland Trade Fair in het voorjaar, gecombineerd met een reeks van verschillende orderbeurzen en presentaties door het jaar heen. De overgang naar de cyclus van orderbeurzen heeft tot gevolg dat de FloraHolland Trade Fair pas weer in maart wordt georganiseerd.

De Herfstbeurs, die op 3, 4 en 5 september plaatsvindt, is de eerste in de cyclus van orderbeurzen. De orderbeurzen richten zich specifiek op verkoop aan onze directe klanten. Kenmerkend voor deze beurzen is het laagdrempelige karakter. De cyclus van orderbeurzen sluit aan bij de vier seizoenen. In ieder seizoen staan andere productgroepen centraal. Met de orderbeurzen speelt FloraHolland in op de afzetmomenten van een groot aantal productgroepen.

Naast de orderbeurzen organiseert FloraHolland een aantal presentaties dat aansluit bij seizoenen en voor de handel relevante thema's. Voorbeelden hiervan zijn Valentijn en Kerst. Met deze presentaties wil FloraHolland haar kopers regelmatig op de hoogte brengen van het productaanbod van het betreffende seizoen en thema. Daarna zijn de producten nog een week lang te bezichtigen in het PlantPlaza.

De cyclus van orderbeurzen wordt gecombineerd met jaarlijks één grote handels- en relatiebeurs, namelijk de FloraHolland Trade Fair. Deze beurs vindt in het voorjaar plaats en richt zich met name op (internationale) klanten en klanten van klanten. De FloraHolland Trade Fair bevat een trends- en conceptenplein, een kwekersplein, een orderbeurs en andere ondersteunende activiteiten. De orderbeurzen hebben een laagdrempelig karakter en ze zijn gericht op verkoop aan onze directe klanten.