Gemeente Aalten



01/09/2003
Uitgifte kavels Plan 'Kobus"
Vanaf 3 september 2003 worden er 5 kavels voor de bouw van vrijstaande woningen uitgegeven.
Als ingeschrevene kunt u zich vanaf 3 september 2003, binnen 14 dagen, door middel van een in te vullen antwoordformulier, dat u kunt afhalen bij de afdeling grondzaken aan de Nassaustraat, voor die kavels aanmelden.

Uitgifte kavels Plan ' Kobus '

Vanaf 3 september 2003 worden er 5 kavels voor de bouw van vrijstaande woningen uitgegeven.
Als ingeschrevene kunt u zich vanaf 3 september 2003, binnen 14 dagen, door middel van een in te vullen antwoordformulier, dat u kunt afhalen bij de afdeling grondzaken aan de Nassaustraat, voor die kavels aanmelden.

Kavelnummer kavelgrootte en prijs voor de bouw vrijstaande woningen.

128. 550 m2 83.902,28
129. 561 m2 85.580,33
130. 573 m2 87.410,92
131. 585 m2 89.241,52
132. 595 m2 90.767,01

De prijzen zijn inclusief BTW en exclusief notariskosten, kadastraal recht en andere overdrachtskosten.

Wat u nog wel moet weten is dàt:

1. Het inleveren van het door u ingevulde antwoordformulier alleen per post kan, waarbij de datum van het poststempel bepalend is voor de datum van binnenkomst van het antwoordformulier. Als u het antwoordformulier op een andere manier inlevert is dat niet rechtsgeldig. Deze formulieren worden niet in de procedure van toewijzing meegenomen.

2. Na controle van alle formulieren toewijzing volgt aan de persoon met het hoogste aantal punten. Over de uitkomst van deze toewijzing vindt géén correspondentie plaats.

3. Als bewijs van toewijzing ontvangt men een optieovereenkomst, welke binnen 14 dagen ondertekend dient te worden geretourneerd.
4. Binnen 6 maanden na ondertekening van de optieovereenkomst moet een voor de gemeente ontvankelijke bouwaanvraag zijn ingediend.
5. Gelijktijdig met de bouwaanvraag moet ook de ondertekende verklaring zijn ingediend, waarin staat aangegeven die maatregelen welke in het kader van de Regeling Duurzaam en Aanpasbaar bouwen in de gemeente Aalten zullen worden genomen.

6. Over deze periode van 6 maanden is de koper aan de gemeente een optievergoeding verschuldigd van 1.500,00 (zegge: vijftienhonderd euro). Betaling van het te vergoeden bedrag dient binnen 10 dagen na ondertekening van de optieovereenkomst te geschieden door storting op bankrekeningnummer 28.50.00.020 t.n.v. de gemeente Aalten, onder vermelding van optievergoeding '(naam koper)'.

7. Indien de koper nalatig is ten aanzien van de betaling van de optievergoeding zoals bedoeld onder punt 6, wordt geacht dat de koper afziet van de aankoop.

8. Indien binnen de gestelde termijn van 6 maanden een ontvankelijke bouwaanvraag en de ondertekende verklaring zoals bedoeld onder de punten 4 en 5 staan vermeld bij de gemeente zijn ontvangen zal het besluit tot verkoop worden genomen.

9. In dit verkoopbesluit is opgenomen dat de betaalde optievergoeding in mindering is gebracht op de koopsom.

10. Mocht de koper in de periode zoals omschreven onder punt 4, afzien van aankoop dan zal er geen restitutie van de optievergoeding plaatsvinden.

11. De ingeschrevene wordt uitgeschreven uit het register nadat de akte is gepasseerd waarbij levering van een bouwperceel voor een woning, die via de toewijzingscriteria van de verordening is toegewezen, aan hem/haar heeft plaatsgevonden.

12. De ingeschrevene wordt uitgeschreven uit het register nadat hij/zij voor de tweede achtereenvolgende maal een toegewezen bouwkavel niet accepteert.

13. Ingeschrevenen die reeds beschikken over een eigen woning, die is gebouwd op een door de gemeente Aalten uitgegeven bouwkavel, komen pas in aanmerking voor toewijzing, wanneer een periode van 5 jaar is verstreken na die uitgifte.

Voor meer informatie kunt u terecht bij de balie van de afdeling grondzaken aan de Nassaustraat 5, op de 1e verdieping, geopend op werkdagen van 09.00 tot 12.00 uur.
Daar is ook een informatieboekje over Plan 'Kobus' verkrijgbaar.