AutoRai

5-9-2003

smart opent zeven smart centers in Mexico

De officiële marktintroductie van smart in Mexico op 29 augustus jongstleden heeft strategisch verstrekkende gevolgen.

Het betekent namelijk de eerste stap van het merk op het Amerikaanse continent en de eerste commerciële activiteiten in de economisch interessante NAFTA-regio (North American Free Trade Agreement).

Met zijn 101 miljoen inwoners vormt Mexico de grootste economie van Latijns Amerika. smart gaat er van start met vier verkooppunten in Mexico City en verdeelt de andere drie over de steden Guadalajara, Monterrey en Veracruz. Al deze vestigingen zullen worden gekoppeld aan reeds bestaande Mercedes-Benz dealerbedrijven.

De zeven Mexicaanse smart Centers bieden hun klanten de modellen smart city-coupé, smart cabrio, smart roadster en smart roadster-coupé. In de zomer van 2004 wordt daaraan de smart forfour nog toegevoegd, het model dat in het eerste kwartaal van 2004 zijn debuut zal maken in Europa. Voor de metropool Mexico City, met meer dan 22 miljoen inwoners en bijbehorende verkeers- en milieuproblematiek, vormt de smart city-coupé, met zijn zeer compacte afmetingen en lage emissiewaarden, de ideale auto.

"De Mexicaanse markt is zeer belangrijk voor smart", zegt Philipp Schiemer, Vice President Marketing en Sales. "De groot-ste economie van Latijns Amerika, met daarin de miljoenenstad Mexico City, vormt een aantrekkelijke afzetmarkt voor onze compacte, wendbare en milieuvriendelijke modellen. Tegelijkertijd doen wij op het Amerikaanse continent waardevolle ervaring op, die ons uitstekend van pas zal komen bij de voorbereiding van onze activiteiten in de Verenigde Staten."

De officiële marktintroductie van smart in Mexico vond plaats tijdens een gala-avond op 28 augustus jongstleden, waar meer dan drieduizend gasten hun opwachting maakten. In december volgt een uitgebreide introductie van het merk tijdens de Mexico Motor Show.