10/09/2003 Schoep & Van der Toorn gaat projectontwikkelaars strategisch adviseren
Communicatieadviesbureau Schoep & Van der Toorn in Amsterdam is gestart met een apart team voor het marktsegment Bouw en Vastgoed. Schoep & Van der Toorn werkt al lange tijd voor opdrachtgevers in de bouw- en vastgoedsector. De expertise van het bureau is nu bij elkaar gebracht, omdat projectontwikkelaars en woningcorporaties als gevolg van de teruglopende economie meer dan voorheen behoefte hebben aan strategisch advies.

"Het is hoog tijd dat er meer marktwerking in de woning- en kantorenbouw komt. Jarenlang was er sprake van een aanbodgerichte markt en nu is de markt vraaggericht. Ontwikkelaars en corporaties moeten daar op inspelen. Marketing en communicatie bij nieuwbouwprojecten betekent niet het weggeven van een auto bij de koop van een woning, maar vooral goed luisteren naar wat de doelgroep wil dat er gebouwd wordt. De inzet van slimme en moderne marketingtechnieken bij de woningverkoop zorgt voor betere resultaten. Hetzelfde geldt voor kantoorontwikkeling", aldus senior adviseur Luc Dietz.

Vooral woningcorporaties hebben in deze tijd behoefte aan professionele marketing en communicatie. Luc Dietz: "Veel corporaties zijn gestart met projectontwikkeling en moeten marktgericht gaan werken. Daarnaast speelt dat veel corporaties met een fusie bezig zijn."

Schoep & Van der Toorn werkt onder meer voor AM Wonen, Amvest, BouwRai, Corus Colors, Corio, Funda, Heijmans IBC Vastgoedontwikkeling, ING Real Estate, Ontwikkelingsmaatschappij, Projectbureau IJburg, Ruimte voor Ruimte en Rodamco. Door alle expertise en ervaring met deze opdrachtgevers samen te brengen en verder uit te diepen, kan het bureau strategisch adviseren over de wijze waarop woningen en kantoren ontwikkeld worden.

Behalve op projectontwikkelaars en woningcorporaties richt Schoep & Van der Toorn zich ook op de toeleveranciers in de bouw, die zich in toenemende mate moeten profileren bij hun klanten. "Toeleveranciers moeten zich in de kijker spelen van architecten, bestekschrijvers, ontwikkelaars en opdrachtgevers. En ze moeten met steeds efficiëntere en betere oplossingen
komen", verklaart Luc Dietz.

Over Schoep & Van der Toorn Schoep & Van der Toorn is een full-service communicatieadviesbureau, gevestigd te Amsterdam. Het bureau is in vijftien jaar gegroeid tot het grootste communicatieadviesbureau in Nederland, met ruim 80 medewerkers en een sterke positie in de ICT-markt, overheid, zakelijke en financiële dienstverlening, non profit en projectontwikkeling/vastgoed. Het bureau biedt klanten een mix van disciplines aan op het gebied van marketing, marketingcommunicatie, cultuur, communicatie & management, beleidscommunicatie, interactieve media, public relations, onderzoek, corporate identity en design. Schoep & Van der Toorn maakt deel uit van het internationale netwerk van adviesbureaus in Technology Communications: Brodeur Worldwide. Het bureau heeft opdrachtgevers in de marktsegmenten bouw & vastgoed, overheid, financiële dienstverlening en technologie: ABN AMRO, Baan, Boertien Groep, Cable & Wireless, CenE Bankiers, Connexxion, Corus Colors, Freeler, Funda, Gemeente Amsterdam, Gemeente Haarlemmermeer, IBM, ING bank, Iomega, KPMG, KPN Telecom, Ministerie van Buitenlandse Zaken, Ministerie van Economische Zaken, Ministerie van Justitie,
Noord/Zuidlijn, Novell, Novem, Orange, Palm, Inc., Philips, Projectbureau IJburg en de Rijksdienst voor het Wegverkeer.

Contactpersoon bij Schoep & Van der Toorn is Maurits_Blok. Tel: 020-4874000
Fax: 020-6697265
Email: maurits.blok@svdt.nl

Contactpersoon bij Schoep & Van der Toorn is Maurits_Blok. Tel: 020-4874000
Fax: 020-6697265
Email: maurits.blok@svdt.nl