HBAG groenten en fruit


VIER 1 TEGEN 1-DUELS O.L.V. FELIX MEURDERS

De eerste editie van Hét AGF-Debat, dat op dinsdagmiddag 16 september om 15.30 uur wordt gehouden in Ahoy' Rotterdam, belooft een spraakmakende en boeiende bijeenkomst te worden. De organisatoren hebben inmiddels zeven van de acht sprekers vastgelegd. Zij zullen '1 tegen 1' debatteren over vier verschillende onderwerpen.

Hét AGF-Debat is een initiatief van N&S Quality Consultants en Vakblad Agf. Het debat wordt mede mogelijk gemaakt door handelsplatform Frugi Venta en Ahoy' Rotterdam en heeft de ING Bank als hoofdsponsor.

Gekozen is voor een bondige bijeenkomst van maximaal anderhalf uur, waarin wordt gediscussieerd over vier uiteenlopende onderwerpen. Elk onderwerp wordt ingeleid door een debat tussen twee personen onder leiding van televisiepresentator Felix Meurders. Aansluitend neemt ook de zaal deel aan de discussie.


1e ronde: Traceerbaarheid en Voedselveiligheid

Het eerste duel gaat tussen Marc Jansen van het CBL en Dick Hylkema van LTO Nederland. Zij discussiëren over het belang van EurepGAP en de eventuele meerprijs voor de producent. Milieu en voedselveiligheid oké, maar tegen welke prijs?


2e ronde: Logistiek

Daarna volgt een tweestrijd met logistiek als onderwerp. Wat is het beste alternatief voor het dichtslibbende Europese wegennet? Directeur Willem Baljeu van Frugi Venta zal pleiten voor alternatieven per spoor en over water. Daar tegenover staat de mening van Willem Zonnevijlle, directeur van Transportgroep M. Mooy, die kiest voor meer efficiëntie in het wegtransport.


3e ronde: Duurzaamheid

Een zeer actueel onderwerp, met name binnen de aardappelsector, is duurzaamheid. Het vorig jaar verschenen rapport van de stichting Natuur & Milieu, over het aanbod van aardappelrassen in de supermarkt, staat centraal in het debat tussen Marc Koene van Stichting Natuur & Milieu en Walter van Stee van aardappelhandel Jansen Dongen.


4e ronde: Category Management

Wellicht dat het spreekwoordelijke venijn ook nu in de staart zit. Afsluitend wordt namelijk gedebatteerd over category management. Welke ambities heeft de belangrijkste marktpartij The Greenery op dat gebied? En wat zijn de wensen van de supermarkt in dat kader? Cees de Wit, lid van de Raad van Bestuur van The Greenery, zal de degens kruisen met een vertegenwoordiger van het supermarktkanaal. Oorspronkelijk zou Ad Koevoets, commercieel manager van supermarktketen Jumbo, die rol gaan vervullen, maar hij heeft vanwege drukke werkzaamheden moeten bedanken voor de eer.

AANMELDEN
Deelname aan Hét AGF-Debat kost 95 euro- per persoon. Dankzij de samenwerking met Ahoy' Rotterdam is dat bedrag inclusief toegang tot de vakbeurs AGF Totaal 2003.