Gemeente Hoogeveen

17 september 2003

* Meepraten over de Structuurvisie 2015-2030 *
* Raad van Hoogeveen vergadert *

* Bezwaarschriftencommissie *

* Collecten *

* Reiniging gemalen *

* Papiercontainers Kerkboerderij *

* Werkzaamheden aan het spoor *

* Geluidsscherm Erflanden *

* Circus op Markt *

* Afsluiting straten Elim *

* Lik op stuk langs snoeproute *

* Burgerjaarverslag in delen *

* Nog twee weken voor interviewers Nieuwlande *
* Militaire Oefeningen *

+ Kavelverkoop plan Uitbreiding Boerdijk te Nieuwlande *
+ Wijziging mandaatbesluiten *

+ Wet Milieubeheer *

+ Vrijstellingsregeling incidentele detailhandelsvestiging op bedrijventerreinen *

+ Ontwerp-wijzigingsplan voor Schoonvelde-oost *
+ Ingekomen bouw - en sloopaanvragen *
+ Bouwvergunningen *
Themadag in het Raadhuis op dinsdag 30 september Meepraten over de Structuurvisie 2015-2030
Hoe en waar gaan we in de toekomst wonen, werken en recreëren in Hoogeveen? De antwoorden op die vraag moeten komen uit de Structuurvisie 2015-2030, een wegwijzer voor de periode tot 2015, met een doorkijk tot 2030.

Derde fase

De structuurvisie is inmiddels aangeland in de derde fase. De gemeente heeft bureau KuiperCompagnons met de bekende
stedebouwkundige/architect Ashok Bhalotra gevraagd om een aantal ontwikkelingsmodellen te maken. Deze modellen brengen in beeld waar nieuwe ontwikkelingen in de toekomst kunnen plaatsvinden.

Praat mee!

Op 30 september gaan de heer Bhalotra, zijn medewerkers en de gemeentelijke projectgroep met u in gesprek over drie verschillende onderwerpen: de kern Hoogeveen, de dorpen en het buitengebied.

Wat is de bedoeling?

Het stedenbouwkundige bureau presenteert per onderzoeksgebied enkele scenario's. Bijvoorbeeld: drie verschillende scenario's/modellen voor wonen in de kern Hoogeveen. Datzelfde gebeurt ook voor de dorpen en het buitengebied. De discussie in de workshops gaat over deze scenario's.

De workshops/sessies zijn op de volgende tijdstippen:
* Van 9.30 tot 12.30 uur

* Van 14.00 tot 17.00 uur en

* Van 19.00 tot 22.00 uur.

Op de begintijdstippen starten er steeds drie workshops (kern Hoogeveen, dorpen, buitengebied). Aan het slot van de workshops komen we samen om de uitkomsten van de discussies te horen.

Als u wilt meepraten, wilt u dan een keuze maken voor een tijdstip en een thema. Natuurlijk mag u ook meerdere dagdelen aanwezig zijn en verschillende themagroepen bezoeken.

Wilt u meedoen op 30 september, vul dan het reactieformulier op de gemeentelijke website www.hoogeveen.nl/structuurvisiein. Na opgave ontvangt u een bevestiging met nadere details over de bijeenkomst. (Belangenorganisaties krijgen apart een uitnodiging toegestuurd.)

Heeft u vragen: Josina Hese, secretaresse Projectbureau Gemeente Hoogeveen, tel. (0528) 291387.

Ochtendsessie: 9.30 uur - 12.30 uur

* Kern Hoogeveen

* Dorpen

* Buitengebied

Midagsessie: 14.00 uur-17.00 uur

* Kern Hoogeveen

* Dorpen

* Buitengebied

Avondsessie: 19.00 uur-22.00 uur

* Kern Hoogeveen

* Dorpen

* Buitengebied

Raad van Hoogeveen vergadert

De gemeenteraad vergadert donderdag 25 september in de Raadszaal van het gemeentehuis. De vergadering die openbaar is, begint om 19.30 uur. Op de agenda staan onder andere de volgende punten:
* Onderzoek geloofsbrieven en beëdiging nieuw benoemd raadslid L. Bouwmeester *

* Beantwoording vragen fractie Gemeentebelangen betreffende vorderingen industrieterrein Riegmeer

* Vaststelling gedeeltelijke herziening bestemmingsplan Noordscheschut ten behoeve van houthandel Koster *
* Wijziging bestemmingsplan perceel Schuinedijk 1-3 te Fluitenberg *
* Uitbrengen van een positief advies aan het Commissariaat voor de Media inzake de representativiteit van de Lokale Omroep Hoogeveen
* Wijziging Algemene plaatselijke verordening met betrekking tot aanwijzen veiligheidsrisicogebieden

* Wijziging Algemene plaatselijke verordening
* Wijziging verordening Geldelijke voorzieningen raads- en commissieleden

* Motie raadslid Hummel met betrekking tot verloting kavels woningbouw

* Begrotingswijziging(en) algemene dienst 2003

Spreekrecht

Aan het begin van de raadsvergadering kunt u gebruik maken van het spreekrecht. Alle insprekers hebben samen ten hoogste 30 minuten de tijd opmerkingen te maken.Het mag alleen gaan over punten die op de agenda staan. Per persoon is maximaal 5 minuten beschikbaar. Op agendapunten met een asterisk (*) is geen spreekrecht mogelijk.

Indien u van het spreekrecht gebruik wilt maken, moet u dit uiterlijk 48 uur voor de vergadering meedelen aan raadsgriffier J.P. Wind, tel 291201.

Bezwaarschriftencommissie

De Bezwaarschriftencommissie houdt openbare hoorzittingen op woensdag 24 september. De hoorzittingen zijn in Commissiekamer 2 van het Raadhuis.

* 13.40 uur: de heer A. el Ghoulbzouri tegen afwijzing van het verzoek om vrijstelling van het bestemmingsplan voor het gebruik van het pand Wilhelminastraat 2 als lunchroom/broodjeszaak
* 14.10 uur:diverse omwonenden tegen verlening van een bouwvergunning voor het plaatsen van een antennemast op het perceel Roerdomplaan 55 in Hoogeveen

* 16.10 uur: Van Panhuis Hoogeveen B.V.tegen een besluit van B&W tot oplegging van een last onder dwangsom wegens een uitblijven van een ontvankelijke melding als bedoeld in artikel 8.41 Wet milieubeheer juncto artikel 6 Besluit bouw- en houtbedrijven milieubeheer

Collecten

Deze week collecteren vrijwilligers voor de Nierstichting Nederland. Volgende week is de Nationale Collecte Verstandelijke Gehandicapten.

Reiniging gemalen

De firma Rimato uit Hoogeveen begint maandag 22 september met het reinigen van 194 minigemalen in Noordscheschut. Het schoonmaken van de gemalen duurt ongeveer één maand. De reiniging is preventief onderhoud om storingen in het systeem te voorkomen.

Papiercontainers Kerkboerderij

De beheerders van de papiercontainers bij de Kerkboerderij in De Weide kunnen geen vrijwilligers meer krijgen voor woensdag- en zaterdagmiddag. Daarom zijn vanaf 1 oktober de tijden waarop u uw papier kunt brengen aangepast. De openingstijden zijn nu als volgt:
* Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 9.00 uur tot 17.00 uur.
* Woensdag en zaterdag kunt u terecht van 9.00 uur tot 12.00 uur.

De vrijwilligers halen ook papier op in de wijken Trasselt, Steenbergerweiden en Kinholt West. Dit gebeurt op de laatste zaterdag van de maand (behalve in de maand juli). Hieronder een overzicht van de ophaaldagen tot en met december:

* Zaterdag 27 september

* Zaterdag 25 oktober

* Zaterdag 29 november

* Zaterdag 27 december
tussen Meppel en Groningen. Daarom wordt de overgang Oostering afgesloten van zondag 21 op maandag 22 september van 23.30 uur tot 0.30 uur.
heer J.J.Pieters, wegbeheer, telefoonnummer 06-27004161.

Geluidsscherm Erflanden
In verband met de aanleg van het geluidsscherm in Erflanden is tot en met 10 oktober tijdens werkuren één rijstrook van de Zuidwoldigerweg beschikbaar. Ook is het NAM-weggetje, tussen de NAM-locatie en de Zuidwoldigerweg, nog tot en met 26 september afgesloten voor verkeer. Reconstructie Zuidwoldigerweg

De Zuidwoldigerwerg is nog tot en met vrijdag 3 oktober afgesloten vanaf rotonde De Weide tot de kruising met de Korenstraat. Dit in verband met de laatste fase van het asfalteren. Fietsers en voetgangers kunnen tijdens de werkzaamheden gewoon door. De gemeente adviseert de bewoners van Erflanden om per fiets naar het centrum te gaan.
Donderdag 18 september
PCB de Krullevaar
: het oud papier wordt opgehaald vanaf 18.30 uur. 't Rastholt en PCB De Regenboog
: u kunt het oud papier naar de containers op het parkeerterrein aan de Tilber (bij de sporthal) in Hoogeveen brengen. Vrijdag 19 september om 12.15 uur trouwen Jan Willem van Dijk en Hester Hillegonda Jager. Lennard Jacob van der Vinne en Agnes Mol treden 19 september om 14.30 uur in huwelijk. Om deze huwelijksvoltrekkingen rechtstreeks te kunnen volgen gaat u naar www.hoogeveen.nl en klikt u op het cameraatje in de oranje balk.
Circus op Markt

Van donderdag 25 tot en met zondag 28 september is het langparkeergedeelte van het marktterrein in Hoogeveen niet beschikbaar voor parkeren. Circus Malford geeft in deze periode circusvoorstellingen op de Markt. Afsluiting straten Elim

In verband met het 100 jarig bestaan van Christelijk Onderwijs Elim zijn een reunie en festiviteiten georganiseerd. Op donderdag 18 en vrijdag 19 september van 18.00 uur tot 24.00 uur en op zaterdag 20 september van 8.00 tot 24.00 uur zijn de volgende straten afgesloten voor verkeer:
* Carstenswijk, tussen kruising met Dorpstraat en kruising met Van Leeuwenstraat

* Zondervanstraat, tussen Carstenswijk en kruising met Barthlemastraat

Lik op stuk langs snoeproute

Maandag 15 september is in Drenthe de laatste fase gestart van de provinciale zwerfafvalcampagne 'Snoeproute Drenthe'. Hiermee hopen de deelnemende gemeenten, Stichting Nederland Schoon, Provincie Drenthe en het Recreatieschap Drenthe te bereiken dat scholieren in het voortgezet onderwijs hun afval niet langer op straat gooien, op weg van huis naar school en andersom. De laatste fase van deze campagne kenmerkt zich door een 'lik-op-stuk'-beleid. Scholieren die afval weggooien op straat of in de berm lopen kans op een boete van 46 of een taakstraf.

Eerste fase

De eerste fase ging op 18 augustus van start en was vooral bedoeld om voorlichting en waarschuwingen te geven aan overtreders. In deze fase is langs de in totaal 60 kilometer lange snoeproute in de provincie allerlei voorlichtingsmateriaal aangebracht. Daarop is aangegeven dat afval in de afvalbakken of blikvangers langs de route thuis hoort.

Alle scholengemeenschappen in het campagnegebied zijn over de campagne geïnformeerd. Op veel scholen is extra aandacht besteed aan het thema zwerfafval, onder andere met behulp van de zwerfafvalbox van de Stichting Nederland schoon. Deze box bevat voorlichtingsmateriaal, onder ander een meetmethode voor zwerfaval, videobanden en posters. Daarnaast was er informatieverspreiding via lichtkranten en intercoms.

Top drie

Zwerfafval staat in de top drie van ergernissen van de Nederlandse bevolking. Het kost de Nederlandse samenleving jaarlijks 250 miljoen euro om de vele tonnen zwerfafval die in de natuur en op de openbare weg terechtkomen, op te ruimen. Met zwerfafvalacties hoopt de Stichting Nederland Schoon in samenwerking met de overheid en het bedrijfsleven de hoeveelheid zwerfafval en daarmee samenhangende kosten terug te dringen.

Burgerjaarverslag in delen

Enkele maanden geleden verscheen het eerste Burgerjaarverslag. Hierin doet de burgemeester verslag van de kwaliteit van de dienstverlening door de gemeente. De afgelopen periode zijn er regelmatig delen uit het verslag in het Torentje verschenen. Deze week hoofdstuk 7 Handhaving.

De rode draad in het Burgerjaarverslag is het contact tussen burger en gemeente. Een van de doelen van het verslag is de burger een blik te gunnen in de keuken van het gemeentebestuur. Want de deur van die keuken hoort wijd open te staan.

Het complete verslag is - zolang de voorraad strekt - gratis verkrijgbaar bij het Voorlichtingscentrum in het raadhuis. Ook is het verslag te downloaden via www.hoogeveen.nl/burgerjaarverslag. Op de website en in het Burgerjaarverslag vindt u een reactiebon. U kunt daarmee suggesties doen voor verbeteringen van het verslag voor de komende jaren.

Handhaving

De gemeente Hoogeveen heeft een actieve rol als het gaat om het handhaven van regels. Met name de recente rampen in Enschede en Volendam laten zien dat handhaving een kerntaak van gemeentes moet zijn.

Binnen de gemeente zijn meerdere afdelingen belast met toezicht en handhaving. De afdelingen Milieu en Bouw- en woningtoezicht zijn twee voorbeelden. De medewerkers hebben niet alleen met risicovolle bedrijven te maken, maar ook met gedragingen van burgers.

Ook in 2002 voert de gemeente vele controles en inspecties uit. Door zogeheten 'minnelijk overleg' zijn veel illegale situaties opgeheven. In enkele gevallen besluit het college tot een vervolgactie. Mogelijkheden zijn bestuursdwang toepassen (de illegale situatie op kosten van de tegenpartij rechtzetten) en een last opleggen onder dwangsom.

"We doen veel aan controle, inspectie en handhaving, maar de taak zal de komende jaren nog groter en zwaarder worden. Mede hierom bezinnen we ons op de handhavingstaak. We gaan in ieder geval deze taak en die van vergunningverlening uit elkaar trekken en niet langer bij één persoon neerleggen. Wat er nog meer gaat veranderen is nog niet zeker. In 2003 zal de raad discussiëren over het onderwerp en nieuw beleid vastleggen."

Nog twee weken voor interviewers Nieuwlande

Op dinsdag 26 augustus zijn 45 inwoners van Nieuwlande begonnen met het afnemen van interviews bij dorpsgenoten. Dit in het kader van het project Dorpsontwikkelingsplan Nieuwlande. Bij ruim 160 van de 520 adressen is op dit moment een vragenlijst afgenomen. Dat moeten er natuurlijk nog veel meer worden. Alleen dan komen alle wensen en behoeften van het dorp goed naar voren en ontstaat er een goede basis voor het Dorpsontwikkelingsplan. Heeft u nog geen interviewer aan de deur gehad of wilt u alsnog een interviewer ontvangen, neemt u dan contact op met Jan Giethoorn (voorzitter dorpsoverleggroep), telefoon 351960.

Interviewers

Interviewers hebben nog tot en met 26 september de tijd om hun interviews af te ronden. Heeft u met een aantal mensen nog geen afspraak gemaakt, doet u dit dan zo snel mogelijk. Hoe meer interviews er afgenomen zijn, hoe duidelijker de wensen en behoeften van Nieuwlande naar voren komen.

Militaire Oefeningen

Van maandag 22 september 12.00 uur tot donderdag 25 augustus 24.00 houdt het 43^ste Brigade Verkennings Eskadron van de koninklijke landmacht een oefening in de gemeente Hoogeveen. In diezelfde week van dinsdag 23 september 7.00 uur tot donderdag 25 september 17.00 uur oefent de 13^de Infanterie Bataljon Luchtmobiel.

De militairen maken gebruik van oefenmunitie en/of andere vuurvoorstellingsmiddelen. Geprobeerd wordt de overlast voor verkeer zoveel mogelijk te beperken. In principe wordt de bebouwde kom gemeden. Als er ondanks de voorzorgsmaatregelen schade ontstaat door de oefening dan kunt u dit melden aan:

Ministerie van Defensie, afdeling claims
Schadecommissie Krijgsmacht
Postbus 20701
2500 Es Den Haag
Telefoon: 070-3186985

Klachten

Heeft u klachten over de oefening dan kunt u contact opnemen met de beheerder van het Schiet- en Oefenterrein in Havelte of Witten. Telefoon: 0521-348175/ 0592-358325, GSM:06-52571331/06-52571333 De kosten hiervoor zijn 225,00. Aan iedere inschrijver wordt door de gemeente een inschrijfnummer verstrekt. Partners mogen zich niet
De bouwterreinen worden alleen uitgegeven aan gegadigden met een economische en/of sociale binding of gegadigden waarvan de levens-partner een economische en/of sociale binding heeft: Grondzaken en Eigendommen, tel. 291753.
Wijziging mandaatbesluiten
De gemeente reorganiseert haar apparaat. Door wijziging van de structuur zijn de besluiten waarbij mandaat is verleend aan de voormalige afdelingshoofden van de bestuursdienst, niet meer adequaat. Het college heeft besloten die mandaatbesluiten in te trekken en de betreffende bevoegdheden ingaande 1 september 2003 op te dragen aan de hoofden van de nieuwe afdelingen Bedrijfsadvies, Administratief Beheer, Facilitaire Dienst en Publieke Dienstverlening (de afdelingsnamen zijn nog 'werknamen'). Het college heeft tevens besloten ieder hoofd ingaande 1 september 2003 aan te wijzen tot ambtenaar voor de heffing en invordering van belastingen. De volledige tekst van het besluit ligt ter inzage op de Afdeling Bedrijfsadvies (onderdeel Juridische zaken) in het raadhuis.
Wet Milieubeheer
Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen, maken met inachtneming van het bepaalde in de artikelen 13.4 van de Wet Milieubeheer, jo. 3:19, lid 2 en 3:20, lid 1 van de Algemene Wet Bestuursrecht bekend, dat zij van plan zijn om naar aanleiding van de aanvraag van de heer J. Veldman te Elim voor het oprichten en in werking hebben van een paardenhouderij, gelegen aan de Mr. Pieterswijk 4 te Elim, een vergunning ingevolge de Wet Milieubeheer te gaan verlenen onder het stellen van voorschriften ter bescherming van het milieu.

De aanvraag, het ontwerp-besluit en andere op deze zaak betrekking hebbende stukken liggen vanaf 18 september 2003 tot en met 16 oktober 2003 op werkdagen tijdens kantooruren ter inzage bij de sector Milieu en Openbare Werken, afdeling Milieu-Inspectie en -Vergunningen, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen (Compagnieshuis). Indien gewenst kan een mondelinge toelichting op de stukken worden verkregen. Op verzoek kunnen de stukken ook buiten kantooruren worden ingezien, namelijk op woensdagen van 17.00 tot 20.00 uur. Indien u van deze mogelijkheid gebruik wilt maken dient u hiervoor tijdens kantooruren een afspraak te maken met de afdeling Milieu (telefoonnummer 291603).

Na deze periode zijn de stukken uitsluitend tijdens kantooruren op genoemde afdeling in te zien. Deze regeling geldt gedurende de gehele procedure, dat wil zeggen tot het einde van de termijn waarbinnen beroep kan worden ingesteld tegen ons besluit op de aanvraag.

Gemotiveerde bedenkingen tegen het ontwerp-besluit kunnen schriftelijk door een ieder tot en met 16 oktober 2003 bij ons college worden ingediend. Degene, die schriftelijk zijn bedenkingen tegen het ontwerp inbrengt, kan vragen zijn persoonlijke gegevens niet bekend te maken. Een verzoek daartoe moet schriftelijk tegelijkertijd met zijn bedenkingen bij ons college worden ingediend.

Indien u daaraan behoefte heeft, kan tot het einde van de ter inzage legging gelegenheid worden geboden tot een gedachtewisseling over de aanvraag en het ontwerp-besluit tussen onder andere vertegenwoordigers van de gemeente, de aanvrager en u zelf. Tijdens dit gesprek bestaat ook de mogelijkheid tot het mondeling inbrengen van bedenkingen. Om praktische en organisatorische redenen verzoeken wij u een dergelijk gesprek ten minste twee weken voor het verstrijken van de termijn, waarbinnen schriftelijke bedenkingen kunnen worden ingebracht, eventueel telefonisch, aan te vragen. Telefoonnummer 0528-291615 of 291613 (doorkiesnummers).

Ten slotte vestigen wij er uw aandacht op, dat alleen zij, die bedenkingen hebben ingebracht op de bovenomschreven wijze, alsmede zij, aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen

bedenkingen te hebben ingebracht, naar aanleiding van ons besluit te zijner tijd bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State beroep kunnen instellen.

Vrijstellingsregeling incidentele detailhandelsvestiging op bedrijventerreinen

Burgemeester en Wethouders hebben een aanvulling op het detailhandelsbeleid geformuleerd. De regeling beoogt een antwoord te geven op het toenemend aantal vragen inzake e-commerce en gelijksoortige bedrijven die strikt geredeneerd detailhandel uitoefenen, maar de uitstraling van een groothandel hebben. Onder de in de regeling vervatte voorwaarden kan aan dergelijke bedrijven vrijstelling worden verleend ten behoeve van vestiging op bedrijventerreinen.

Over de regeling wordt gelegenheid tot inspraak gegeven. Het beleidsdocument, dat uiteindelijk door de raad zal worden vastgesteld, ligt vanaf donderdag 18 september 2003 gedurende 4 weken ter inzage bij de centrale balie van de sector Bouwen en Wonen in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 in Hoogeveen.

Gedurende de inzagetermijn kan een ieder zijn/haar inspraakreactie over de vrijstellingsregeling schriftelijk indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders, postbus 20.000, 7900 PA Hoogeveen. Tevens bestaat de mogelijkheid om gedurende de hiervoor genoemde termijn mondeling een reactie op de regeling te geven. Degene die hiervan gebruik wenst te maken kan zich wenden tot de heer E. Kuipers van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling (tel. 0528-291715). Van hetgeen mondeling naar voren is gebracht wordt een verslag gemaakt. Verkeersbesluit
Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen maken bekend dat zij hebben besloten om aan de Eisenhowerstraat te Hoogeveen een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken aan te wijzen. Tegen dit besluit kan bezwaar worden gemaakt.
Voor nadere informatie wordt verwezen naar de officiële publicatie op het publicatiebord aan het gemeentehuis en naar de afdeling Verkeer in het gebouw aan het Raadhuisplein 24 (Compagnieshuis) te Hoogeveen (telefoonnummer 0528-291646).
klasse A met bijbehorende erven en in wijziging van de bestemming openbaar groen in de bestemming voor- of zijtuin. Het ontwerp-wijzigingsplan ligt met ingang van 18 september 2003 Kapvergunningen

De gemeente Hoogeveen heeft een kapvergunning verstrekt aan:
* Provincie Drenthe, voor een eik staande aan de N374
* A.H. Kuik, voor een schijnbeuk staande aan de voorzijde van Rigel 21 in Hoogeveen

* W. Neumann, voor een berk staande aan de voorzijde van Copernicuslaan 15 in Hoogeveen

* R. Botter, voor een kastanje staande aan het Hollandscheveldse opgaande 81 in Hollandscheveld

Tegen deze verleende vergunningen kan binnen zes weken na dagtekening van de brief

behorende bij de vergunning een gemotiveerd bezwaarschrift worden ingediend bij het college van Burgemeester en Wethouders.

bestemmingsplannen Noord A1 en Groenewegenstraat ten behoeve van de volgende bouwaanvragen:

* W. de Lange, voor het verplaatsen en herbouwen van een garage op het perceel Blankenslaan-West 30 te Hoogeveen;
* H. Tichelaar, voor het oprichten van een indoorspeeltuin op het perceel Groenewegenstraat 17 te Hoogeveen.
De bouwaanvragen liggen met ingang van 18 september 2003 gedurende Ingekomen bouw - en sloopaanvragen

Lichte bouwaanvragen

* Verhage M., plaatsen van een dakkapel op de woning, Grote Kerkstraat 31

* Koopman T., uitbreiden van een woning, Korenstraat 35
* Pater H., plaatsen van twee dakkapellen op de woning, Akkerweg 8, Nieuwlande

* Jonge de J., vervangen van een dakkapel op de woning, Hollandscheveldse Opg. 50, Hollandscheveld

* Cate ten J., uitbreiden van een woning, Noorddreef 18
* Alferink H., aanbrengen van reclame, Plesmanstraat 26

Reguliere bouwaanvragen

* Gemeente Hoogeveen (OSW/Bouwkunde), aanbrengen van een deurkozijn in de westgevel (ter vervanging van bestaand raamkozijn) en het bijplaatsen van stalen vluchttrappen tegen de buitengevel van de trouwzaal, Raadhuisplein 1

* Tichelaar H., oprichten van een indoor speeltuin, Groenewegenstraat 17

* Boertien J., tijdelijk plaatsen van een kantoorunit en berging, Rechtuit 55, Hollandscheveld

Sloopaanvraag

* Domesta woonstichting, slopen van voorgevelpui, achtergevelpui, kopgevel metselwerk en dakpannen, Schoonvelde Oost (meerdere woningen)

Nadere informatie over bovengenoemde bouwplannen is verkrijgbaar bij de afdeling Bouw- en Woningtoezicht in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24

Bouwvergunningen

Lichte bouwvergunningen

* Oelen J., uitbreiden van een woning, Leeuweriklaan 24
* Coehorn F., bouwen van een fietsenschuurtje, De Drift 118
* Blokzijl R., bouwen van een houten garage, Bentinckslaan 12
* Terpstra B.P., plaatsen van een dakkapel op de woning, Hoveniersland 32, Noordscheschut

* Kreulen J., uitbreiden van een keuken, Bospad 1, Fluitenberg

Reguliere bouwvergunningen
* Schonewille N., verbouwen van een noodwoning, Marten Kuilerweg 7a, Elim

Reguliere bouwvergunning met instandhoudingtermijn
* Alescon, bouwen van een machineschuur, Marten Kuilerweg 49, Elim

Tegen de verleende vergunningen kunt u binnen zes weken na dagtekening van de brief behorende bij de vergunning een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen.