Gemeente Oldebroek


17/09/2003
GEMEENTENIEUWS OLDEBROEK
Voor dinsdag 16 september 2003

BESLUITEN
Besluiten waartegen bezwaar mogelijk is.


*Van college B en W

Vergunningen / Toekenningen Woningwet

*Bouwvergunning
Burgemeester en wethouders hebben bouwvergunning verleend voor het: Oprichten van een woning, de Noorderkamp 5 te Oldebroek (20030201/bwt
- 8 september 2003);
Vergroten van een basisschool, Ruitersveldweg 10 BG te Wezep (20030187/bwt - 8 september 2003);
Veranderen van een gevel van een pand, Clematisstraat 35 te Wezep (20030208/bwt - 9 september 2003);
Vergroten van een woning, Achterkamp 1 te Wezep (20030204/bwt - 9 september 2003);
Veranderen van een bedrijfsgebouw, Bovenheigraaf 170 te Wezep (20030200/bwt - 9 september 2003);
Vervangen van een schuur, Groote Woldweg 19 te Oosterwolde (20030144/bwt - 9 september 2003);
Oprichten van een woning en berging, kavel 4 (de Wezenweg) te Oldebroek (20030105/bwt - 11 september 2003);


*Sloopvergunning
Burgemeester en wethouders hebben sloopvergunning verleend voor het: Slopen van een varkensschuur, Zuiderzeestraatweg 48 te Oldebroek (20030180/bwt - 9 september 2003);

Het dossiernummer en de datum van verzending staat tussen haakjes achter de aanvraag/melding vermeld. Voor meer informatie kunt u, op werkdagen van 9.00 uur tot 12.00 uur, contact opnemen met de afdeling Brovom.

Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan iedere belanghebbende tegen bovengenoemde besluiten binnen zes weken, nadat het besluit aan de aanvrager is toegezonden of anderszins bekend is gemaakt, een bezwaarschrift indienen bij het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen. Het indienen van een bezwaar schorst de werking niet. Een voorlopige voorziening kan gevraagd worden bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Zutphen, sector bestuursrecht, Postbus 205, 7200 AE, Zutphen. Hiervoor is in het algemeen griffierecht verschuldigd. Voor meer inlichtingen hierover: telefoon (0525) 638229.

Vergunningen voor bepaalde activiteiten (acties, verlotingen, evenementen e.d.) moeten tenminste zes weken voor de gewenste datum worden aangevraagd. Dit in verband met een goede afhandeling van de aanvraag en tijdige publicatie.

INGEKOMEN BOUW- EN SLOOPPLANNEN

*Bouwaanvraag
Burgemeester en wethouders maken bekend dat een aanvraag om bouwvergunning is ingediend voor het:
Vernieuwen van een garage/berging, Spireastraat 13 te Wezep (20030227/bwt - 4 september 2003);
Vernieuwen van een woning, Engelandsweg 22 te Wezep (20030265/bwt - 8 september 2003);
Oprichten van een kapschuur, Bovenpad 1 te Oldebroek (20030266/bwt - 8 september 2003);
Vergroten van een recreatiewoning, Mulligenweg 8 R10 te Oldebroek (20030220/bwt - 9 september 2003);
Oprichten van een serre, Ds Otto Veeninglaan 60 te Oldebroek (20030270/bwt - 11 september 2003);

Het dossiernummer en de datum van binnenkomst staat tussen haakjes achter de aanvraag/melding vermeld. Deze bekendmaking is bedoeld als informatie over de nog te behandelen aanvragen. Belanghebbenden worden hiermee in de gelegenheid gesteld kennis te nemen van de inhoud van de aanvragen. Voor meer informatie kunt u, op werkdagen van 9.00 uur tot 12.00 uur, contact opnemen met de afdeling Brovom.

GOEDKEURING BESTEMMINGSPLAN "OLDEBROEK-WEST; ZORGWONINGEN EN APPARTEMENTEN"
Burgemeester en wethouders van Oldebroek maken bekend, dat het bestemmingsplan "Oldebroek-West; Zorgwoningen en appartementen" door Gedeputeerde Staten van Gelderland bij besluit van 2 september 2003, nummer RE2003.35581 is goedgekeurd.
Voormeld bestemmingsplan voorziet in de planologische regeling om de bouw van een woonzorgcomplex met zorgunits/zorgwoningen en appartementen aan het Kooiveen in Oldebroek mogelijk te maken. Het bestemmingsplan is nodig, omdat de oppervlakte van het geplande woonzorgcomplex groter is dan het bouwvlak dat op de betreffende locatie in het kader van het vigerende bestemmingsplan is opgenomen. Het bestemmingsplan en het besluit van Gedeputeerde Staten liggen met ingang van 17 september 2003 gedurende zes weken voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis, bij het loket, op de afdeling Brovom. Gedurende bovengenoemde termijn van zes weken kan door degene die zich tijdig met bedenkingen tegen het bestemmingsplan op grond van artikel 27, eerste of tweede lid van de Wet op de Ruimtelijke Ordening tot Gedeputeerde Staten heeft gewend, alsmede door de belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest zich overeenkomstig artikel 27, eerste of tweede lid, van genoemde wet zich met bedenkingen tot Gedeputeerde Staten te wenden, beroep worden ingesteld tegen het besluit van Gedeputeerde Staten bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Tevens kan degene, die beroep heeft ingesteld, een verzoek om een voorlopige voorziening indienen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.
Het goedkeuringsbesluit treedt in werking daags na afloop van de genoemde beroepstermijn, tenzij een verzoek om een voorlopige voorziening is ingediend. In dat geval treedt het goedkeuringsbesluit niet in werking voordat op het verzoek om een voorlopige voorziening is beslist.

VOORKEURSRECHT BEDRIJVENTERREIN HATTEMERBROEK
Burgemeester en wethouders van Oldebroek maken ter voldoening aan artikel 4 lid 1 van het bepaalde in de Wet voorkeursrecht gemeenten (Wvg) bekend, dat de gemeenteraad van Oldebroek op 9 september 2003 op grond van het bepaalde in artikel 8 Wvg heeft besloten, gronden die gelegen zijn in het gebied genaamd "Bedrijventerrein Hattemerbroek" aan te wijzen als gronden waarop de artikelen 10 tot en met 24, 26 en 27 Wvg van toepassing zijn.
De percelen zijn nader aangegeven op de bij het voorstel behorende tekening en lijst van aangewezen onroerende zaken met vermelding van grootte en eigenaren en beperkt gerechtigden. Alle bescheiden liggen kosteloos vanaf 12 september 2003 ter inzage bij de balie van de afdeling openbare werken tijdens de openingstijden van het gemeentehuis aan het Raadhuisplein 1 te Oldebroek en in de hulpsecretarie te Wezep. De zakelijk gerechtigden op de percelen krijgen afzonderlijk bericht.
Het besluit van de gemeenteraad treedt in werking een dag na publicatie in de Staatscourant van 12 september 2003. Met dit raadsbesluit is de aanwijzing, waartoe burgemeester en wethouders ingevolge het bepaalde in artikel 8a eerste lid Wvg op 21juli 2003 hebben besloten, binnen de wettelijke termijn van 8 weken bestendigd.
Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebbenden gedurende een termijn van zes weken ingaande de dag na de bekendmaking in de Staatscourant, een bezwaarschrift indienen bij de Gemeenteraad van de gemeente Oldebroek, Postbus 2, 8096 ZG Oldebroek. In het bezwaarschrift worden opgenomen: de naam en het adres van de belanghebbende, de datum, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden van het bezwaar (de motivering). Indien belanghebbenden een bezwaarschrift ingediend hebben, kunnen zij tevens een verzoek om een voorlopige voorziening indienen bij de Voorzieningenrechter van de Arrondissements-rechtbank te Zutphen. Aan het indienen van zo'n verzoek zijn kosten verbonden. Degenen, die tegen het besluit van burgemeester en wethouders van Oldebroek van 21juli 2003 betreffende het vestigen van het voorkeursrecht in het gebied genaamd "Bedrijventerrein Hattemerbroek" reeds een bezwaar ingediend hebben, hoeven niet opnieuw een bezwaarschrift in te dienen. Een bezwaar dat tegen bovengenoemd besluit van burgemeester en wethouders gericht was, wordt thans beschouwd als te zijn gericht tegen het raadsbesluit.

COMMISSIEVERGADERINGEN
Dinsdag 23 september 2003 vergadert de commissie Ruimte en Grond om 19.30 uur in het gemeentehuis te Oldebroek.

*Agenda

01. Opening / agendavaststelling.

02. Spreekrecht belanghebbenden.

03. Mededelingen college.

04. Verslag vergadering 26-08-2003.

05. Procedure afhandeling aanvraag huisnummer van A.J. van Dijk en S.J.C. Wunderink.

06. Procedure afhandeling subsidie-aanvraag van S. Luchtenberg.
07. Voorstel tot vaststelling van de Verordening tot 1e wijziging van de verordening op de heffing en de invordering van leges" (planschade).

08. Voorgenomen aankoop bedrijfspanden Imres, Rondweg 15 en Ampèrestraat 13 te Wezep, t.b.v. de vestiging van de nieuwe gecombineerde gemeentewerf.

09. Voorstel tot vaststelling van een verbod voor vrachtwagens op diverse wegen in Hattemerbroek.

10. Sluiting.
Woensdag 24 september 2003 vergadert de commissie Samenleving om 19.30 uur in het gemeentehuis te Oldebroek.

*Agenda

01. Opening / agendavaststelling.

02. Spreekrecht belanghebbenden.

03. Mededelingen college.

04. Verslag vergadering 27-08-2003.

05. Voorstel tot vaststelling met beleidsverslag Abw, IOAW, en IOAZ
2002.

06. Voorstel tot verlening van subsidie voor de kosten van vervanging en aanschaf van (onderdelen van) maaltijdcassettes en een transportkar ten behoeve van de maaltijdvoorziening.

07. Provinciaal Restauratie Uitvoeringsprogramma 2003-2010.
08. Aan de commissie ter kennis gebrachte stukken:
- Tariefsaanpassing UPC per 1 juli 2003;

- Jaarverslag 2002 van de Stichting Regionale Ambulancezorg Stedendriehoek;

- VNG-ledenbrief inzake RIO's en gevolgen modernisering AWBZ.
09. Sluiting.

De vergadering van de commissie Middelen die gepland staat voor woensdag 24 september 2003 gaat niet door.


*Spreekrecht
Aan het begin van iedere openbare commissievergadering bestaat voor direct belanghebbenden de gelegenheid kort het woord te voeren over onderwerpen die op de agenda staan.
Aanmelden is mogelijk via de raadsgriffier.