Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Succesvolle spelers op Nederlandse markt slaan handen ineen

SuperOffice en AccountView integreren front- en backoffice

Amsterdam, 22 september 2003 - AccountView en SuperOffice hebben een koppeling gerealiseerd tussen beide applicaties. De integratie op basis van COM-technologie is gerealiseerd door eServiceware, expertcenter van zowel AccountView als SuperOffice. De koppeling is beschikbaar als standaard module en zeer gemakkelijk zelf te installeren. Met de integratie van front- en backoffice is een totaaloplossing gerealiseerd. Gebruikers besparen tijd daar gegevens slechts één keer ingevoerd dienen te worden. Tevens is een complete scheiding van de financiële administratie zonder informatieverlies en betrouwbaarheid van de NAW-gegevens gegarandeerd.

"Er zijn twee modules gerealiseerd: stamgegevens koppeling en factuurhistorie koppeling. De stamgegevens, zoals NAW-gegevens, worden vastgelegd en bijgehouden in SuperOffice en is gekoppeld aan de AccountView-administratie. Hierdoor dienen gegevens slechts één maal ingevoerd te worden", aldus Petra de Mol, directeur eServiceware.com. "De stamgegevens koppeling vormt de basis voor elke extra gewenste koppeling zoals de factuurhistorie koppeling. Met deze koppeling is de factuurhistorie (artikelen, aantallen en prijzen) per klant overzichtelijk en zichtbaar in SuperOffice. Kopiefacturen uit AccountView worden als Pdf-bestand in SuperOffice zichtbaar. Met de koppeling is een vaste link gelegd tussen de SuperOffice-relaties en de AccountView-administraties."

De integratie tussen SuperOffice en AccountView is onder andere gerealiseerd bij The Courseware Company te Utrecht. The Courseware Company is een onafhankelijke leverancier van maatwerk cursusmateriaal voor opleidingsprofessionals binnen bedrijven en opleidingsinstituten zoals webbased trainingen, cursusboeken en softwaretools om cursusmateriaal zelf te ontwikkelen. Chris Textor, operations manager: "We werken al jaren naar volle tevredenheid met AccountView, eerst met DOS en recentelijk met de Windows-versie. AccountView is een zeer gebruikersvriendelijk financieel pakket, echter, de relatiebeheer module was niet toereikend voor onze branche. Wij willen het gehele salesproces kunnen volgen van lead tot klant en uiteindelijk de factuurorder. De combinatie SuperOffice/AccountView is hier zeer geschikt voor. Door de koppeling hebben wij een best-of-breed oplossing: SuperOffice voor het CRM proces en AccountView voor het financiële proces."

"AccountView en wij richten ons beiden op het MKB-segment en hebben een gezamenlijke klantendoelgroep. De CRM-markt is continu in beweging; segmenteren wordt steeds belangrijker. In plaats van een standaard CRM-systeem, wensen organisaties een totaaloplossing met integratie van front- en backoffice. De koppeling tussen AccountView en SuperOffice voorziet in deze behoefte. Vooral voor organisaties met meer dan 25 medewerkers biedt deze totaaloplossing een duidelijke toegevoegde waarde", aldus Léon Dorgelo, channel manager SuperOffice.

Over AccountView

AccountView levert geïntegreerde bedrijfssoftware aan het midden- en kleinbedrijf in Duitsland, Engeland en Nederland. De oplossingen automatiseren aaneengeschakelde bedrijfsprocessen waaronder de financiële administratie, verkoop, inkoop, logistiek, project- en urenadministratie, relatiebeheer en klantenservice, al dan niet met een internet front end. De flexibele standaardsoftware van Accountview is snel te implementeren en wordt verkocht en ondersteund door een netwerk van onafhankelijke partners die evenals AccountView de nadruk leggen op het onderhouden van langetermijnrelaties. Gerenommeerde namen in het klantenbestand van ruim 12.000 bedrijven die de producten en diensten van Accountview afnemen zijn o.a.: Xenos BV, De Jong Intra Vakanties, GIBO Groep, Vedior Holding BV, Toyota Industrial Equipment Nederland BV, KLM Exel, Mazars en Free Record Shop Online. Meer informatie over AccountView kunt u vinden op www.accountview.com.

Over SuperOffice

SuperOffice ASA werd in 1990 in Noorwegen opgericht en is marktleider op het gebied van relatiebeheer software (CRM) voor business-to-business organisaties in het MKB in Europa. SuperOffice ASA (holding) is beursgenoteerd in Oslo (ticker SUO). SuperOffice levert toegevoegde waarde bij het volgen van relaties, documenthantering en -archivering, planning van dagelijkse taken en projectorganisatie. Sinds de start van het bedrijf heeft SuperOffice bij 22.000 bedrijven CRM software geïmplementeerd. Circa 15.000 van deze bedrijven hebben een onderhoudscontract. SuperOffice heeft een netwerk van dochtermaatschappijen en distributeurs opgebouwd om lokaal de best denkbare ondersteuning te kunnen bieden. Inmiddels zijn er SuperOffice vestigingen in Noorwegen, Zweden, Denemarken, Duitsland, Engeland en de Benelux. Meer informatie over SuperOffice kunt u vinden op www.superoffice.nl.