Ingezonden persbericht


Persbericht Nederlands Film Festival

Utrecht, 16 september 2003

Themamiddag over de marktpositie van de Nederlandse film tijdens het 23e Nederlands Film Festival

Tijdens het 23e Nederlands Film Festival op dinsdag 30 september organiseren de Nederlandse Verenigingen van Bioscoopexploitanten (NVB), Filmverhuurders (NVF) en Speelfilmproducenten (NVS) een speciale themamiddag over het belang van marketing voor de marktpositie van de Nederlandse film. De bijeenkomst De Nederlandse Film: wegens succes geprolongeerd??? vindt plaats van 13.00 uur tot 17.00 uur in het Festivalpaviljoen op de Neude in Utrecht.

Aan de hand van praktijkvoorbeelden van in het afgelopen jaar uitgebrachte publieksfilms discussiëren vakgenoten over de toekomst van de Nederlandse film en het belang van marketing. Deelnemers aan het debat zijn Hanneke Niens (producent IdTV Film), Hans de Weers (producent Egmond Film and Television), Pim Hermeling (managing director A-Film Distribution), Max van Praag (general manager UIP), Ron Sterk (Bioscoop Expl. Minerva) en Marianne Wolff (Wolff Cinema Groep).

Tevens presenteert de voorzitter van de Nederlandse Federatie voor de Cinematografie (NFC) Wilco Wolfers de derde kwartaalcijfers en onderzoeksgegevens over de Nederlandse film van 2003. Aansluitend wordt de derde Skrien Afficheprijs uitgereikt voor het beste affiche van de Nederlandse films die in het afgelopen jaar in de bioscopen te zien zijn geweest. De middag wordt afgesloten met een showreel van Nederlandse films die najaar 2003/voorjaar 2004 worden uitgebracht.

Het 23e Nederlands Film Festival vindt plaats van 24 september tot en met 3 oktober 2003 in Utrecht.

Einde persbericht

www.filmfestival.nl