Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

DataDistilleries voor het derde achtereenvolgende jaar uitgeroepen tot één van de snelstgroeiende technologiebedrijven in Nederland

Marktleider in analytische software door aanhoudende goede prestaties opnieuw genoemd op 'Fast 50' lijst van Deloitte & Touche
---
Amsterdam, 26 september 2003 - DataDistilleries, marktleider op het gebied van voorspellende, real-time analytische oplossingen, maakt vandaag bekend dat het door Deloitte & Touche is genoemd als één van de snelstgroeiende technologiebedrijven in Nederland in 2003. DataDistilleries heeft wederom een plaats veroverd op de 'Fast 50', de lijst van meest succesvolle technologiebedrijven gemeten naar percentuele omzetgroei over de laatste vijf jaar. De vermelding onderstreept de toenemende behoefte in de markt naar de oplossingen van DataDistilleries waarmee op korte termijn aanzienlijke besparingen en hogere opbrengsten worden behaald.

Met DataDistilleries' analytische software kunnen organisaties klantgedrag voorspellen en op basis van deze kennis automatisch bepalen wat de beste actie is tijdens elk klantcontact, voor verbeterde cross-selling, klantbehoud, fraude detectie en credit scoring. DataDistilleries heeft aangetoond dat marketingkosten met 40% kunnen worden teruggebracht en verkoopopbrengsten kunnen worden verhoogd. Daarbij wordt de investering in circa 6 à 9 maanden terugverdiend. Het bedrijf staat op de 34e plaats in de lijst dankzij een gemiddelde omzetgroei van 76,4% tussen 1998 en 2002. Naast het bereiken van winstgevendheid in het derde kwartaal van 2002, heeft DataDistilleries haar internationale klantenbestand verder uitgebouwd en haar toonaangevende productsuite uitgebreid.

Andere recente hoogtepunten:
* Lancering nieuwe oplossing - DataDistilleries voor Fraude Detectie, gelanceerd in maart 2003, stelt verzekeringsmaatschappijen in staat om mogelijk frauduleuze claims in real-time op te sporen - waarmee nu een totaal andere kant van klantrelaties wordt belicht. Deze oplossing is reeds met succes toegepast door verschillende vooraanstaande Europese verzekeraars en zal bijdragen aan de verdere groei van het bedrijf. * Recente aanwinst van nieuwe klanten - Hieronder toonaangevende bedrijven als De Telegraaf, ING Verzekeringen, Saga, Banco Comercial Português, SNS Bank, ABN AMRO North America en Rabobank. * Investeringsrendement bij klanten - Dankzij DataDistilleries behaalt Natexis Assurances 1,6 miljoen Euro extra omzet, meldt Center Parcs Europe een financiële verbetering van 3 miljoen Euro, en reduceert FBTO de marketingkosten met 35% en verbetert tegelijkertijd de conversie met 40%. * Omzetgroei van 30% - In de eerste helft van 2003 is een groei van 30% behaald ten opzichte van de eerste helft van 2002. * Erkenning van analisten - Forrester noemt DataDistilleries "een topkeuze voor 2003", en Datamonitor prijst DataDistilleries omdat het "klanten dé oplossing biedt op het gebied van analytische CRM".

"Het is een eer om wederom te worden genoemd in de Deloitte & Touche Fast 50", aldus Pieter Varkevisser, CEO van DataDistilleries. "Onze groei toont aan dat de vraag naar onze toonaangevende analytische oplossingen, en dus naar systemen die concreet en snel investeringsrendement leveren, toeneemt. Wij zijn verheugd te zien dat hun successen ook onze successen worden, en we hebben er vertrouwen in dat we nog vele jaren van groei en goede prestaties voor ons hebben."

De Fast 50-lijst is samengesteld door de Deloitte & Touche Technology, Media and Telecommunications Group. Om voor een vermelding in aanmerking te komen moeten bedrijven minimaal vijf jaar actief zijn, de hoofdvestiging in Nederland hebben en het merendeel van de omzet behalen met IT-oplossingen. Voor het bepalen van de snelstgroeiende bedrijven heeft Deloitte per bedrijf de omzet van de afgelopen vijf jaar (1998-2002) bekeken, de percentuele omzetgroei over vijf jaar berekend en de groei van de technologiebedrijven in de regio met elkaar vergeleken.


---

Over Deloitte & Touche
De Deloitte & Touche Technology, Media and Telecommunications (TMT) Group heeft diepgaande kennis van bedrijven actief op het gebied van technologie, media en telecommunicatie en de uitdagingen voor deze industrieën op het gebied van internet, software, computers, telecommunicatie en netwerken, en uitgeven. Deloitte's TMT groep biedt een wereldwijd netwerk van professionals die innovatieve oplossingen bieden aan klanten overal ter wereld. Web site: www.fast50.nl .

Over DataDistilleries
DataDistilleries is marktleider op het gebied van voorspellende, real-time analytische software. DataDistilleries 3 analyseert klantgegevens en voorspelt het gedrag, de behoeften, risico's en winstgevendheid van individuele klanten. Op basis van deze kennis bepaalt de software automatisch wat de beste (commerciële) actie is tijdens elk klantcontact, zodat verbeterde cross-selling, klantbehoud, fraude detectie en credit scoring wordt gerealiseerd.
DataDistilleries optimaliseert de bestaande infrastructuur, zoals campagne managers, call centers en marketingdatabases. Gebruikers profiteren van verbeterde conversie op campagnes, lagere marketing- en verkoopkosten, verbeterde fraude detectie en toegenomen klanttevredenheid, wat resulteert in maximale klantwinstgevendheid en een snel investeringsrendement. Tot DataDistilleries' klantenkring behoren toonaangevende organisaties zoals ABN AMRO, Banque Populaire, Center Parcs, De Telegraaf, International Masters Publishers, ING Groep, Spaarbeleg (Aegon) en Vodafone. Het hoofdkantoor van DataDistilleries is gevestigd in Nederland, daarnaast zijn er kantoren in Duitsland, Engeland, België en Frankrijk. Website: www.datadistilleries.com .

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
DataDistilleries: Nathalie Hardijzer, tel.: 020 - 5620020 of e-mail: n.hardijzer@datadistilleries.com