Grafinet


Favini steelt de show op Luxe Pack (Stand RB1/Ravel Floor)

De internationale papierspecialist Favini zal de show stelen op de Luxe Pack door het onthullen van een nieuwe corporate identity. De nieuwe corporate identity straalt zowel betrouwbaarheid als flexibiliteit uit; iets waarmee de internationale onderneming zich als een pionier in de papierproductie voor de grafische markt profileert.

Naast het nieuwe imago, zal Favini ook twee onlangs vernieuwde producten tonen. Bindakote en Majestic zijn beide geactualiseerd en hebben nu nieuwe interessante specificaties voor het segment luxe-verpakkingen.

100% Bindakote!
Tijdens de beurs wordt Bindakote geherintroduceerd. Het vernieuwde Cast-Coated papier, nummer één op de markt, heeft de laatste maanden een belangrijke imagoverandering ondergaan. Bindakote's nieuwe identiteit maakt het mogelijk te blijven uitblinken en zijn leidende positie in de markt te handhaven.

Eveline ter Laak, Corporate Communications Manager bij Favini stelt: "Het oppervlak van Bindakote Cast-Coated papier lijkt op een spiegel en is de beste kwaliteit op de markt, dankzij de uitstekende bedrukbaarheid en het luxueuze oppervlak. Bindakote is in de loop van de jaren echter een soortnaam geworden. Favini wilde de naam daarom weer claimen en de superioriteit van het product weer opnieuw bevestigen."

Naast het nieuwe imago omvat de opnieuw geïntroduceerde reeks vijf nieuwe kleuren en een ultrawitte versie, "Bindakote Ice White" genaamd. Deze toevoegingen maken de reeks nog geschikter voor ondermeer verpakkingen in markten met luxe-artikelen: parfumerie, sieraden, cosmetica en farmaceutica.

Majestic
Majestic onderscheidt zich door zijn combinatie van gepigmenteerde coatings en vorstelijke kleuren, geïnspireerd door de matte schittering van parelmoer en de glans van marmeren vloeren. De reeks is op vier manieren uitgebreid. Ten eerste werden er `iriserende pigmenten' ontwikkeld waarmee Majestic de indruk wekt van kleur te veranderen als het papier wordt bewogen. Zo zal een verpakking sterker opvallen en eerder de aandacht van een klant in een drukke winkel trekken.

Ten tweede is er nu een serie met lichte oppervlaktestructuren die meer de sensatie van `touch and feel' geven. Vaak wordt dit papier gebruikt om een verpakking een uitstraling van extra grote waarde en stijl te geven.

Ten derde: voor verpakkingen die meer stijfheid nodig hebben is een papier voor eenzijdig lamineren ontwikkeld.

En als vierde is 250 grams als nieuwe specificatie toegevoegd aan de bestaande reeks van 120 en 290 grams papier.

Om de nieuwe corporate identity kracht bij te zetten zal Favini ook het Mix Concept laten zien. Het is een klantgerichte service die klanten in staat stelt de kleur, oppervlaktestructuur en het gramgewicht van het papier zelf te bepalen voor productievolumes vanaf slechts één ton. Dit concept opent nieuwe mogelijkheden naar de toekomst voor meer flexibiliteit op het gebied van hoogkwalitatief papier. Ook versterkt het opnieuw Favini's betrokkenheid bij de markt en het kunnen inspireren van ontwerpers met innovatieve nieuwe producten.

Eveline besluit: "Favini heeft een opwindend tentoonstellingsprogramma voor Luxe Pack 2003. Er is geen betere plek om deze vernieuwde producten te onthullen dan Monaco - een plaats die stijl en kwaliteit weerspiegelt, eigenschappen waarvan we hopen dat verwerkers en ontwerpers ze associëren met onze vernieuwde producten.'

Bezoek voor meer informatie onze website www.favini.com of www.meerssen-palm.com.

---