Gemeente Haarlem


26 september 2003

177/2003
Gemeente Haarlem, sector Publieksdienst

Persbericht



Datum
Informatie bij
Telefoon
Nummer



"Loket Schalkwijk bestaat vijf jaar"


Het loket voor ouderen en gehandicapten zet haar bezoekers in het zonnetje


Al weer vijf jaar geleden opende Loket Schalkwijk haar deuren aan het Rivièraplein 4.
Dit vijfjarig bestaan is allereerst een feestelijke gebeurtenis maar ook een goed moment om de producten en diensten van Loket Schalkwijk onder de aandacht te brengen. Op deze dag krijgen alle bezoekers een kleine attentie.

Het loket is een laagdrempelige, vriendelijke plek waar ouderen en mensen met een handicap met al hun vragen terecht kunnen en ook daadwerkelijk verder geholpen worden. Aanvragen voor aanpassingen in de woning, vervoer buitenshuis, gehandicaptenparkeerkaart, rolstoel etc. worden hier behandeld. Klussendiensten, bijstand voor mensen van 65 jaar en ouder, hulp bij ziekenhuisbezoek, advies en begeleiding door ouderenadviseurs, thuisbezorgde maaltijden etc. kunnen ook bij het loket worden aangevraagd.

Aanleiding voor het inrichten van het loket was een participatieproject voor ouderen. De wens van de bewoners heeft ertoe geleid dat in Schalkwijk vragen op het gebied van wonen, zorg, welzijn en financiën op één centraal punt worden afgehandeld. Een groot aantal partners werkt in het loket samen en iedere maand beantwoorden de medewerkers van het loket zo'n 300 vragen.



In navolging op het succes van loket Schalkwijk is naar verwachting nog dit jaar Loket Haarlem Noord operationeel. Ook bij dit loket kunnen ouderen en mensen met een handicap terecht met al hun vragen op het gebied van wonen, zorg, welzijn en financiën.



Openingstijden Loket Schalkwijk


Maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 12.00 uur. Op dezelfde uren is het loket ook telefonisch bereikbaar.


Daphne Sijmonsbergen, afdeling Klantenservice & Communicatie
023-5114209


---- --