Ingezonden persbericht

TPG e-Klantenservice met Q-go software

e-Service Communication Software biedt zakelijke klanten de helpende hand

AMSTERDAM, 20030929 -- TPG Post zet de eService Communication software van Q-go in voor haar e-Klantenservice voor de zakelijke markt. Met deze software, gebaseerd op natuurlijke taaltechnologie, kunnen via de website van TPG Post de meeste vragen van klanten direct en on-line worden beantwoord. Zo vindt de klant zelf de informatie die hij zoekt en wordt tegelijkertijd de druk op de Klantenservice-afdelingen van TPG Post verlicht. Door de analyse van de gestelde vragen kan TPG Post nog beter inspelen op de informatiebehoefte van haar klanten in de toekomst.



Het Internet wordt steeds belangrijker binnen de serviceconcepten voor de zakelijke klanten van TPG Post. Op dit moment kunnen bezoekers van de website www.tpgpostbusiness.nl/ al gebruik maken van zo'n 15 verschillende on-line diensten en dit aantal zal zeker nog verder stijgen.


Harold van der Hoeven, Consultant Business Innovation bij TPG Post: "Bij de ontwikkeling van onze Internet bedieningsconcepten staat de service aan onze klanten voorop. Dankzij de software van Q-go is het voor onze zakelijke klanten net zo eenvoudig om een antwoord op hun vragen te krijgen via de website als via de telefoon of binnen één van onze zakelijke vestigingen. Dit levert ons een aanzienlijke kostenbesparing op: doordat een groot deel van de vragen nu via de website wordt afgehandeld, hebben onze Klantenservice-medewerkers de handen vrij om klantspecifieke problemen en vragen op te lossen.


Daarnaast krijgen we dankzij de software van Q-go meer inzicht in de informatiebehoefte van onze verschillende klantgroepen. De uitkomsten van het klantcontact via Q-go wordt ook gebruikt bij de andere klantcontactkanalen binnen TPG Post, waardoor we een totaalbeeld krijgen van de vragen en wensen van onze klanten. Met deze informatie kunnen we onze klantcontact strategie beter aansturen.


De eerste resultaten zijn zeer veelbelovend. Het aantal vragen via tpgpostbusiness.nl heeft de eerste twee maanden onze verwachtingen sterk overtroffen. Het is nu zaak de match tussen de klantvraag en onze antwoorden te optimaliseren."


Marcel Smit, European Managing Director van Q-go: "De vraag van TPG Post is typerend voor veel van onze klanten. Als onderdeel van de klantcontact strategie zijn organisaties continu op zoek naar mogelijkheden om hun service verder te verbeteren. Bijvoorbeeld door de uitbreiding van hun dienstverlening via het Internet. In de huidige economische situatie is het begrip ROI daarbij het sleutelwoord. Het blijkt dat ons aanbod veel organisaties aanspreekt; terwijl er in de huidige markt niet op grote schaal wordt geïnvesteerd in klantcontact software, weten steeds meer bedrijven ons te vinden."



Over Q-go


Q-go (Amsterdam, 1999) is gespecialiseerd is in eService Communication Software, gebaseerd op natuurlijke taaltechnologie. Met de software van Q-go kunnen bezoekers van een website vragen formuleren in hun eigen bewoordingen. De software analyseert en ontleedt een vraag binnen een fractie van een seconde. Zo wordt de bedoeling achter de vraag duidelijk; de software fungeert hiermee als een menselijke online klantenservice.


Dankzij de software van Q-go verbeteren organisaties de service aan hun klanten en prospects: zij hebben direct en online toegang tot de informatie die zij zoeken, op elk gewenst moment. Door de analyse van de gestelde vragen wordt daarnaast de klantbehoefte in kaart gebracht; de basis voor toekomstige marketing-activiteiten.


Organisaties die Q-go software inzetten voor hun website, besparen kosten doordat het aantal binnenkomende e-mails en telefoontjes aanzienlijk wordt verlaagd. Q-go garandeert dat de investering in de software binnen zes maanden wordt terugverdiend.


Q-go ( www.q-go.com ) heeft kantoren in Amsterdam, Munchen en Barcelona. Vanuit deze vestigingen werkt Q-go onder meer voor TPG Post, Postbank, Rabobank Nederland, OHRA Verzekeringen, Deutsche Telekom, La Caixa, Caja Madrid en Telefonica.