Ingezonden persbericht


Lufthansa investeert in nieuwe business class

Goede nachtrust op het hoogste niveau

Met de nieuwe business class voor langeafstandsvluchten biedt Lufthansa zijn passagiers een volledig nieuwe reiservaring. Het langste bed in zijn klasse, een volledig nieuw zitconcept en een uniek informatie- en entertainmentprogramma zijn de belangrijkste onderdelen van de nieuwe Lufthansa business class. Vandaag presenteerden Lufthansa's voorzitter van de raad van bestuur en CEO, Wolfgang Mayrhuber en vice-directeur Marketing & Sales, Thierry Antinori, de nieuwe zetel en 'Media World', het nieuwe informatie- en entertainmentprogramma.

"Met onze nieuwe business class bieden we onze passagiers niet enkel meer comfort, meer rust en ruimte, maar ook toegang tot een uitgebreid informatie- en entertainmentnetwerk en een uitstekende service. Het nieuwe twee meter lange bed zorgt voor een ontspannen slaaphouding en creëert daarbij een optimale omgeving voor werk, entertainment en ontspanning", aldus Mayrhuber. Vanaf eind november wordt de nieuwe business class geïnstalleerd in de eerste Airbus A340-600 en A330-300 toestellen. Nadien wordt de totale langeafstandsvloot van Lufthansa, bestaande uit 80 toestellen, uitgerust met het nieuwe product. De investeringen in de nieuwe business class bedragen rond de 300 miljoen euro.

Het nieuwe business product vergroot het comfort van Lufthansa passagiers op elk niveau. "De wensen van onze klanten vormden de basis van deze nieuwe plannen", legt Thierry Antinori uit. "We hebben onze klanten zelfs betrokken bij de ontwikkeling: zij hebben de functionaliteit van prototypes getest gedurende de ontwikkelingsfase en diverse vluchten. Dat heeft geresulteerd in een topproduct met nieuwe standaarden: de multifunctionele zetel garandeert ideale omstandigheden voor slapen, werken en ontspanning op het hoogste niveau."

Privé-slaapplaats - ergonomische stoel

Met een lengte van twee meter kunnen passagiers moeiteloos een goede slaaphouding vinden in het comfortabele bed. Het uitvouwbare scherm garandeert een rustige slaapomgeving. De individuele afstelling van elke stoel verloopt via zes onafhankelijke elektromotoren, met geheugenfunctie. Ieder afstelling kan gedurende de vlucht automatisch ingeschakeld worden. Passagiers zullen ook meer comfort ervaren in zowel de ruimte van de stoel als de opbergruimte voor handbagage. In de toekomst wordt zelfs een speciaal vak voor laptops geïntegreerd in de stoel. Afhankelijk van de stand waarin de stoel staat, neemt de ruimte toe met 25 procent ten opzichte van de vorige business class. Speciale aandacht verdient ook de ingebouwde massagefunctie die zorgt voor een behaaglijk gevoel. Alle mogelijke standen van de stoel kunnen bediend worden via de 'Master Control'.

Media World

De Master Control leidt de gebruiker tevens door het informatie- en entertainmentprogramma. Met een afmeting van 10.4 inch zijn de monitoren in de nieuwe business class vier keer groter dan de vorige. 'Video-on demand' wordt een bijzondere belevenis. Uit het uitgebreide programma kunnen films worden gestart, gestopt, vooruit- en teruggespoeld op elk moment dat de passagier dit wenst. Lufthansa passagiers hebben tevens nieuwe mogelijkheden met 'audio-on-demand', zoals individuele selectie van favoriete liedjes, cd's, of zelfs gesproken boeken en talencursussen. 'Media World' beschikt ook over een groot aantal videospelletjes.

FlyNet

Dankzij de succesvolle test van dit jaar, neemt internet een grote vlucht aan boord van Lufthansa. Een speciaal onderdeel van 'Media World' is dan ook het internetprogramma. In het FlyNet portaal kunnen passagiers gratis het laatste nieuws, financiële berichten, reis- en lifestyle reportages en Miles & More producten en diensten opvragen. Via een regelmatige update beschikt FlyNet ook over het laatste regionale nieuws op gebied van politiek, zaken, sport en cultuur, alsook uitgebreide informatie over de bestemmingsregio. 'Media World' garandeert een ruim aanbod aan nieuwe communicatiemogelijkheden aan boord. Samen met de uitgebreide service aan boord en de hoge kwaliteit van het eten wordt een vlucht met de nieuwe Lufthansa business class een onvergetelijke belevenis.

Zie ook: media.lufthansa.com

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met

Wouter Rutten, Van Luyken Communicatie Adviseurs

Telefoon (023) 540 04 24, Fax (023) 535 48 06

e-mail: rutten@vanluyken.nl

Foto's in jpeg-formaat zijn beschikbaar op http://media.lufthansa.com