Alitalia in digitale luchtruim met Tridion

Alitalia implementeert Tridion om consistentie van het merk internationaal te waarborgen

Amsterdam, 8 oktober 2003 - De Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia heeft gekozen voor de Enterprise Content Management oplossing van Tridion voor het beheer van haar internationale aanwezigheid op internet. Met Tridion R5 is Alitialia ervan verzekerd dat het merk en de boodschappen consistent worden gebruikt op alle nationale en internationale sites.

Alitalia maakt op dit moment al gebruik van Tridion om de meertalige content van haar sites te beheren. Al deze sites worden gemigreerd naar de laatste versie van Tridion R5. Vervolgens zal Alitalia de komende maanden een aantal nieuwe landensites uitrollen. Uiteindelijk zal de software van Tridion de basis zijn voor een online netwerk in 25 landen in 20 talen.

"We gebruiken de oplossing van Tridion reeds een aantal jaren. Nu we verder vooruit willen met het medium internet, breiden we het gebruik van Tridion verder uit over de gehele organisatie", zegt Ester Caringi, Vice President e-business van Alitalia. "De oplossing is flexibel en makkelijk in gebruik. De Blueprintmanagement functionaliteit biedt ons de mogelijkheid om eenvoudig een netwerk van landensites op te zetten die aansluiten bij de lokale markten, terwijl een eenduidige presentatie van het Alitalia-merk wordt gewaarborgd."

"Het merk van een organisatie is een belangrijke onderscheidende factor in de luchtvaart business," zegt Hans de Groot, Sales Director International Markets van Tridion. "Internationaal succes hangt af van de consistentie van de boodschap en de internationale herkenning. Voor Alitalia is het van cruciaal belang dat dit ook doorgevoerd is in haar online activiteiten."

Meerdere luchtvaartmaatschappijen maken gebruik van de software van Tridion, waaronder KLM, Virgin Atlantics en Emirates Airlines.

Over Tridion
Tridion is een Europese leverancier van geavanceerde software voor enterprise content-management. Tridions oplossing, Tridion R5, maakt een geïntegreerde aanpak mogelijk van alle bedrijfsinformatie en content. Content afkomstig uit verschillende bronnen, kan eenvoudig worden beheerd, bewerkt en verder gedistribueerd via uiteenlopende kanalen: van websites tot en met mobiele telefoons, PDA's of drukwerk. In diverse talen en voor verschillende doelgroepen, maar altijd met behoud van de corporate huisstijl. Tridions unieke 'single-sourcing'- en 'blueprint management'-functionaliteit biedt bedrijven een snelle en hoge return on investment op hun complexe content-managementinfrastructuren. Tot de klanten van Tridion behoren multinationals als ABN Amro, Alcatel, AKN, Akzo Nobel, Blackwell Publishers, Carrefour, Deutsche Telekom, Garnier, Heineken, Honda, ING, KLM, Open University (UK), Scania, Sdu, Virgin Atlantic, Unilever en Wolters-Kluwer. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam; het bedrijf is aanwezig in alle Europese landen en de VS. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.nl

Voor meer informatie
Tridion
Miranda van der Voort
020-2010500
miranda.vandervoort@tridion.com

Whizpr
Willemijn Vader
0317-410 483
tridion(at)whizpr.nl